اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مدرسه‌ای چشم‌انتظار آب! معضلی ده ساله در جلیل‌آباد خاوران

مشکل انشعاب آب در مدرسه شریعت محله جلیل‌آباد از توابع شهر خاوران، قصه‌ای ده ساله دارد که چشم و گوش مسئولان تا به امروز نسبت به آن بسته است.

مدرسه‌ای چشم‌انتظار آب! معضلی ده ساله در جلیل‌آباد خاوران

به گزارش خبرگزاری فارس از خفر، این مشکل مربوط به سال ۸۹ است که آموزش و پرورش شهرستان خفر، مدرسه را بدون انشعاب آب از  پیمانکار نوسازی مدارس تحویل گرفته و به مدت یکسال به صورت موقت مورد استفاده قرار داده و مجددا سال بعد به دلیل به حدنصاب نرسیدن دانش اموزان تعطیل شده است.

سال ۹۳ دوباره با پیگیری اهالی و مسئولین محلی، مدرسه بدون هیچ امکانات و الزامات اولیه و با انبوهی از مشکلات بازگشایی می شود اما مشکل اب همچنان پابرجا بوده و در آن زمان مهندس ناظر اداره کل نوسازی مدارس در بازدید از مدرسه اظهار داشته مدرسه از سوی آموزش و پرورش شهرستان تحویل گرفته شده و اداره نوسازی مدارس هیچ مسئولیتی در این زمینه  ندارد.

امیدی، مدیر مدرسه شریعت جلیل آباد در گفتگو با فارس با تایید همه مواردی که در بالا ذکر شد، اظهار داشت: متاسفانه هنوز این مشکل لاینحل مانده و اب مورد نیاز از مدرسه نبوت که در مجاورت ما قرار دارد تامین می شود که این خود نیز منجر به بروز مشکل و صدور قبض های اب با مبالغ بسیار زیاد حتی در ایام تعطیلی مدارس شده است.

وی با اشاره به زحمات انجمن اولیا و مربیان مدرسه عنوان کرد: باتوجه به شرایط اقتصادی ومشکلات و کمبودهای مدرسه و سرقت های زیاد متاسفانه توان پرداخت قبض های آب را نداریم و به شدت با مشکل مالی روبه رو هستیم.

با پیگیری خبرنگار فارس از مسئولین آموزش و پرورش شهرستان متوجه شدیم که جهت تامین هزینه مالی انشعاب آب مبلغ ۱۸ میلیون تومان مورد نیاز است که با پیگیری های انجام شده مبلغ ۱۲ میلیون تومان از سوی اداره آموزش و پرورش در تابستان گذشته به حساب مدرسه واریز شده و همچنین با مصوبه شورای شهر خاوران مقرر شده است که شهرداری نیز مساعدت سه میلیونی داشته باشد که تا امروز  محقق نشده است.

رئیس شورای اسلامی خاوران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس راجع به عدم تحقق مساعدت سه میلیون تومانی به همین سخن اکتفا کرد و گفت: شورا این کمک را مصوب کرده اما کمیته تطبیق فرمانداری تایید نکرده است!

احمد فرهمند معاون سیاسی فرماندار شهرستان خفر نیز علت رد این مصوبه را منع قانونی دانست و گفت: شورا و شهرداری ها نمی توانند به نهاد های دیگری چون آموزش و پرورش کمک کنند.

علیرضا شریفی نیز که به تازگی سکان معاونت اداره آموزش و پرورش شهرستان خفر را عهده دار شده است، در این باره بیان کرد: مسئله انشعاب آب آموزشگاه شریعت در ماه گذشته در شورای آموزش و پرورش به ریاست فرماندار مورد بررسی قرار گرفت و همچینن در وبینار مدیرکل نوسازی مدارس نیز مطرح و علاوه بر این در جلسه شورای اسلامی شهرستان نیز بازگو شد و در نهایت قرار شد با دعوت از مسئول آبفای استان به خفر این موضوع حل شود.

مسئله انشعاب آب مدرسه شریعت در حالی رخ داده اسن که ده ها مدرسه نوساز و چندین پروژه در حال ساخت در این منطقه وجود دارد و اکنون جای سوال است که این موضوع چگونه پس از ده سال هنوز بلاتکلیف مانده است؟

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول