اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

حاج قاسم در ۴۰ سال انقلاب خودش را گم نکرد

امام جمعه پیشوا گفت: شهید سلیمانی همه چیز را از خدا می‌دانست و خودش را در این مدت ۴۰ سال گم نکرد و در خط انقلاب باقی ماند.

حاج قاسم در ۴۰ سال انقلاب خودش را گم نکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از پیشوا، حجت الاسلام روح الله باقری امام جمعه شهرستان پیشوا شامگاه دوشنبه در مراسم اولین سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که در مسجد سر چشمه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: آیت الله مصباح یزدی شخصیت کم‌نظیری بود که از شخصیت علامه شهید مطهری چیزی کم نداشتند که کتاب‌های ایشان در حوزه‌های علمیه تدریس می‌شود و قطعاً کتب این شخصیت والامقام در حوزه‌های علمیه و مراکز علمی ماندگار خواهد شد.

وی با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش، گفت: ما انسان‌ها نیاز به الگو و اسوه داریم و در قرآن کریم علاوه بر اینکه پیامبر و امام را اسوه معرفی می‌کند در کنار آن‌ها فقط مقید به این دو نیست یعنی قرآن تثبیت می‌کند و تاریخ هم نشان داده است که غیر از پیامبر و امام افراد دیگری هم هستند که می‌توانند برای ما الگو و اسوه باشند.

امام جمعه پیشوا ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی شخصیتی بود که در مکتب اهل بیت رشد کرد و بزرگ شد و در این مکتب آموخت که چطور از امام و رهبرش حمایت کند.

حجت الاسلام باقری یادآور شد: در خیلی از مواقع امیرالمومنین نمی‌توانست بعضی از حرف‌ها را بزند و اشخاصی هم‌چون مالک و دیگران بیان می‌کردند.

وی بیان کرد: امروز هم شخصیت حاج قاسم سلیمانی برای ما به منزله همان است و برای همه ما الگو هستند؛ شخصیتی که در طول ۴۰ سال تمام از این جبهه به جبهه‌های دیگر و به عملیات دیگر کشورها رفت و آسمان و زمین را گشت و به فیض شهادت نائل آمد چرا که به دنبال شهادت دوید.

امام جمعه شهرستان پیشوا عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند شهدا مظهر اقتدار و قدرت هستند؛ حضرت سیدالشهداء(ع) تا زمانی که زنده بودند یک قدرتی داشتند و زمانی که شهید شدند این قدرت نه صد برابر بلکه میلیون‌ها برابر شد.

حجت الاسلام باقری افزود: این است که انسان‌ها بعد از شهادت، دست قدرت‌شان بازتر می‌شود و حاج قاسم نیز تا زمانی که زنده بود آمریکایی‌ها به نوعی می‌سوختند و حاج قاسم استخوانی در گلوی آن‌ها بود و بعد از شهادت ایشان هم می‌بینیم چه وضعی دارند و به دنبال سوراخ موش می‌گردند و از انتقام سخت هراس دارند.

وی خاطرنشان کرد: عزیزان فکر نکنید حاج قاسم سلیمانی یک عجوبه بود، بلکه شخصیتی داشت که همه ما آن ویژگی‌ها را جداگانه داریم که ایشان همه را یکجا و جامعیت داشتند و در عین اینکه حماسه‌ساز و در مقابل دشمن پرصلابت بود اما در مقابل مستضعفان مهربان و دلسوز بود.

امام جمعه پیشوا بیان کرد: اگر ایشان محکم در مقابل دشمن می‌ایستاد پشت آن عقلانیت است، یعنی می‌داند و به این نتیجه رسیده است که مقابله با دشمن، هزینه کمتری تا سازش با دشمن دارد.

حجت الاسلام باقری تصریح کرد: بعد از شهادت حاج قاسم بهترین فرصت بود که برخی از مسؤولان به خط اول برگردند و به خاطر اشتباهاتی که داشتند از مردم عذرخواهی کنند اما این اتفاق نیافتاد.

وی در پایان گفت: شهید سلیمانی همه چیز را از خدا می‌دانست و خودش را در این مدت ۴۰ سال گم نکرد و در خط انقلاب باقی ماند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول