اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نماینده جمهوریخواه: درخواست ترامپ برای تغییر نتایج انتخابات «هولناک» بود

نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر درخواست رئیس‌جمهور آمریکا از مقام ایالت جورجیا برای تغییر نتایج آرای این ایالت به نفع خود را «هولناک» خواند.

نماینده جمهوریخواه: درخواست ترامپ برای تغییر نتایج انتخابات «هولناک» بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، «آدام کینزینگر»، نماینده جمهوریخواه ایالت ایلینوی در مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر به صوت فاش شده رئیس‌جمهور آمریکا که در آن از وزیر امور داخلی ایالت جورجیا خواست نتایج انتخابات در این ایالت را به نفع خود تغییر دهد، واکنش نشان داد.

کینزینگر که مخالف اقدامات دونالد ترامپ برای تغییر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری بوده در خصوص درخواست فاش شده ترامپ نوشت: «این [اقدام] قطعاً هولناک است.» 

و در ادامه پیام خود خطاب به دیگر اعضای کنگره که به دنبال رد پیروزی جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در روز ششم ژانویه هستند نوشت: «به هر عضو کنگره که در نظر دارد به نتایج انتخابات اعتراض کند می‌گویم که با توجه به این مسئله (درخواست ترامپ از مقام ایالت جورجیا)، شما نمی‌توانید با وجدانی پاک این کار را انجام دهید.»

روزنامه واشنگتن پست شب گذشته به یک مکالمه ضبط شده از ترامپ دست یافته که در آن ترامپ از «برد رافنسپرگر»، وزیر داخلی ایالت جورجیا می‌خواهد تا نتیجه انتخابات در این ایالت را ابطال کند.

ترامپ در بخشی از این مکالمه از این مقام ارشد ایالت جورجیا می‌خواهد که به بازشماری آرا پرداخته و ۱۱ هزار و ۷۸۰ رای به نفعش پیدا کند تا وی در این ایالت کلیدی پیروز شود.

ترامپ در این مکالمه تلفنی مدعی شده که وی اساسا با اختلاف ۵۰۰ هزار رای در این ایالت کلیدی در برابر «جو بایدن»  پیروز شده است.

در بخش دیگری از این مکالمه ضبط شده، مقام‌های ایالتی و هم‌حزبی‌های ترامپ چند بار به ترامپ می‌گویند که وی در حال ارائه اطلاعات غلط درباره انتخابات در این ایالت بوده و ادعاهای وی درباره دستگاه‌های رای‌گیری را رد می‌کنند.

ناظران سیاسی آمریکایی می‌گویند که درخواست ترامپ برای پیدا کردن تعداد معینی رای برای غلبه بر جو بایدن و ارجاع مبهم وی به مقامات ایالت جورجیا و وکلای آنها که ممکن است با مسئولیت کیفری مواجه شوند می‌تواند نقض عمدی قوانین برای تقلب در انتخابات باشد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول