اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مدیرکل ارشاد استان تهران: نظارت بر فضای مجازی وظیفه ما نیست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: با توجه به شرایط کرونایی اهمیت فضای مجازی نسبت به تجمع‌های پیشین در انتخابات بیشتر شده و رسانه‌های مجازی نقش پر رنگ‌تری در انتخابات دارند.

مدیرکل ارشاد  استان تهران: نظارت بر فضای مجازی وظیفه ما نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در جلسه هفتادوچهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس که ظهر امروز در سالن جلسات دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از آفات کار اداری در کشور برگزاری جلسات بدون پیگیری مصوبات است.

وی گفت: حضور خبرنگاران در جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس و مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها با مدیریت و رعایت امور اهمیت به‌سزایی دارد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با تأکید بر دسترسی و استفاده از یافته‌های علمی در انتخابات ۱۴۰۰، در ارتباط با اجرای سنت تشکر از خدمات ارزشمند انجام شده، عنوان کرد: رسانه‌ها و مردم از فرهنگ عمومی و رفتار مسؤولان الگو می‌گیرند و قدردانی از خدمت‌های انجام شده توسط مردم و مسؤولان سنت ارزشمندی است.

جاودانی ادامه داد: فضای مجازی خواسته یا ناخواسته در مدیریت انتخابات تأثیرگذار است و تأثیر آن با توجه به شرایط کرونایی نسبت به تجمع‌های پیشین بیشتر شده و رسانه‌های مجازی نقش پر رنگ‌تری در انتخابات دارند.

وی با اشاره به اینکه امروزه همه مردم کاربران فضای مجازی هستند، بیان کرد: بیش از ۴۶ میلیون نفر از تلگرام استفاده می‌کنند و بخش دیگر نیز در اینستاگرام و توئیتر در حال فعالیت هستند و این نشان از تأثیرگذاری فضای مجازی است. 

رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران افزود: قطعاً در انتخابات ۱۴۰۰ از فضای مجازی استفاده می‌شود و شبکه‌های ماهواره‌ای با برگزاری میزگردها و نشست‌ها و جعل اخبار برنامه‌های انتخاباتی خود را شروع کرده‌اند. 

جاودانی بیان کرد: در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هیأت نظارت بر مطبوعات  تشکیل شده و مجوز رسانه‌ها در آن مجموعه انجام می‌شود‌ و ارشاد بر رسانه‌های دارای مجوز نظارت داشته و غیر از این مسؤولیتی ندارد. 

وی تأکید کرد: ارشاد بر گروه‌های تلگرامی و اینستاگرام که موجب تشویش اذهان می‌شوند مسؤولیتی ندارد و شناسایی و نظارت در این حوزه توسط پلیس فتا انجام می‌گیرد. 

رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه در شرایط شیوع کرونا انتخابات نیز انجام می‌شود، تخلفات مختلفی نیز در بستر فضای مجازی صورت می‌گیرد و باید مجموعه نظام اعم از دستگاه قضایی و پلیس فتا کنترل بیشتری بر فضای مجازی داشته باشند.

انتهای پیام/م/س/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول