اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

اقدامات غیر قانونی کره جنوبی/ از بلوکه کردن پول ایران تا نقض پروتکل های زیست محیطی

وزارت امور خارجه کره جنوبی ضمن تأیید توقیف یک شناور نفتکش متعلق به این کشور توسط ایران، آزادسازی آن را خواستار شد.

اقدامات غیر قانونی کره جنوبی/ از بلوکه کردن پول ایران تا نقض پروتکل های زیست محیطی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد در پی توقیف یک نفتکش با پرچم این کشور از سوی ایران، یک واحد دریایی را به منطقه فرستاده است.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد در پی توقیف این شناور  نفتکش، یک «واحد مبارزه با دزدان دریایی» به آب‌های مجاور تنگه هرمز اعزام کرده است.

این اقدام غیر قانونی کشتی کره جنوبی در حالی انجام شده که سئول به بهانه تبعیت از تحریم‌های آمریکا چند میلیارد دلار پول ایران را مسدود و از انتقال آن به ایران خودداری کرده است.

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده شناور کره جنوبی به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌محیطی توقیف شده است. 

ماه پیش اتاق بازرگانی ایران، رقم این پول که در دو بانک کره جنوبی نگهداری می‌شوند را ۸ میلیارد و ۵۰۰ هزار دلار اعلام کرده بود.

مقام‌های ایران پیشتر گفته‌اند سئول علاوه بر خودداری از آزادسازی این منابع مالی بابت نگهداری آنها پول هم مطالبه کرده است.

وزارت دفاع کره جنوبی افزود در حال رایزنی با «نیروهای دریایی چند ملیتی» حاضر در آب‌های مجاور  منطقه هستند.

یونهاپ به نقل از «دی ام شیپینگ»‌ شرکت مالک این نفتکش مدعی شد، این شناور اقدامی در راستای آلودگی آب دریا انجام نداده است.

از سوی دیگر خبرگزاری «رویترز» نوشت، وزارت امور خارجه کره جنوبی نیز توقیف یک شناور نفتکش حامل مواد شیمیایی توسط ایران را تأیید کرد و خواستار آزادی فوری آن شد.

این وزارتخانه افزود، سفارت کره جنوبی در تهران دریافته است که خدمه شناور توقیف شده در صحت و سلامت کامل به سر می‌برند. این کشتی بیست خدمه داشته که پنج نفر کره‌ای و مابقی دارای تابعیت کشورهای میانمار، اندونزی و ویتنام هستند.

امروز (دوشنبه) شناور نفتکش کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» صبح امروز به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌محیطی توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس متوقف شد.

نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: «این شناور از مبدا بندر الجبیل عربستان سعودی عازم بمبئی در هند بود که در خلیج فارس به دلیل نقض پیاپی قوانین زیست محیطی دریایی توقیف شد».

این کشتی با پرچم کره‌جنوبی در حال تردد و حامل ۷۲۰۰ هزار تن اتانول بوده است. خدمه‌های این شناور از ملیت‌های کره، اندونزی، ویتنام و میانمار هستند.

این شناور که پس از توقیف در لنگرگاه بندرعباس پهلو گرفت و پرونده آن برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی کشور خواهد شد. توقیف این شناور به درخواست اداره بنادر و کشتیرانی و با حکم داداستانی استان هرمزگان در ساعت ۱۰ صبح پانزدهم دی ماه انجام شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول