اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

«AFTER CORONA» و تصویر موفقیت ایرانی‌ها در مواجهه با کرونا/ «تروکاژ» و بررسی ویزای سلبریتی‌ها

کارگردان مستند «AFTER CORONA» گفت: مردم ایران از قانونی پیروی می‌کنند که فراتر از قانون‌های دنیایی است و همین باعث شد در مقابل کرونا موفق شوند و امروز به واکسن این بیماری نیز دست پیدا کردند.

«AFTER CORONA» و تصویر موفقیت ایرانی‌ها در مواجهه با کرونا/ «تروکاژ» و بررسی ویزای سلبریتی‌ها

«محمد هادی نعمتی» کارگردان مستند «AFTER CORONA» که در این دوره از جشنواره مردمی فیلم عمار سه مستند تروکاژ، خیالتان نفت! و افتر کرونا را در بخش مسابقه دارد، در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، گفت: اوایل که کرونا شروع شد نوع مواجهه مردم دنیا با کرونا و نوع مواجهه مردم ایران با کرونا برایمان جالب بود. در ایران نه به فروشگاهی حمله شد نه دزدی صورت گرفت. 

وی ادامه داد: مردم ایران از قانونی پیروی می کنند که فراتر از قانون های دنیایی است و همین باعث شد که در مقابل کرونا موفق شوند و امروز به واکسن این بیماری نیز دست پیدا کردند. 

 

این کارگردان ادامه داد: کلیت این مستند به زبان انگلیسی است و ده المان را بررسی می کند از جمله اینکه پرستارها ،بسیج ،مساجد، دکترها، علم و فناوری و ... چه کارهایی در این دوران کرونا انجام دادند. همچنین ۱۳ المان مقایسه ای بین ایران و سایر کشورها داریم.

 وی درباره اینکه مستند شما قبل از تولید واکسن کرونا در ایران ساخته شده بود نیز گفت: ما اینطور در مستند بیان کردیم که ایران آنقدر خوب پیش رفته که می خواهد واکسن کرونا را هم تولید کند. اما برای اکران عمومی بخش مفصل تری درباره واکسن به مستند اضافه می کنیم. 

این کارگردان درباره منابع تحقیقاتی برای تولید این مستند ادامه داد: برای هر کدام از این ۱۳ المانی که اشاره شد به سراغ کارشناس مربوطه رفتیم. با چند نفر نیز با اسکایپ گفت و گو کردیم. دکتر جامعه شناس آلمانی و خیری در آمریکا از این افراد بودند.

وی درباره هدف کلی از ساخت چنین مستندی گفت: می خواستیم بگوییم مردمی که به قانون های آسمان پای بند هستند پس قطعا در مواجهه با بحران ها راحت تر برخورد می کنند، به نسبت مردمی که به قوانین دنیایی پای بند هستند. 

نعمتی همچنین درباره مستند «تروکاژ»  نیز بیان داشت: این مستند درباره جنگ نرم است و در آن ماجرای ویزایی که آمریکا به سلبریتی ها می دهد را بررسی کردیم. مواضعی که سلبریتی ها باید بگیرند تا آمریکا به آنها ویزا بدهد و درد مردم نیست و خواسته آمریکا است که اینها ویزا بگیرند.

 

وی افزود: مدتی بود می دیدیم برخی سلبریتی ها نظرهایی می دهند در صورتیکه نه سوادش را داشتند و نه به آنها ربطی داشت. برای تولید این مستند بندهای قانون ویزا را مطالعه کردیم. در بندهایش آمده که شما باید مواضعی بگیرید و در جشنواره هایی شرکت کنید و جایزه بگیرید که شناخته شده و بین المللی باشند و مواضعی که می گیرید موافق نظر ایالات متحده باشد یعنی اگر کشورتان مخالف نظر ایالات متحده بود باید نظر ایالات متحده را بگوید. هرچه بیشتر به این کارها عمل کنند زودتر ویزا دریافت می کنند. 

این کارگردان درباره این مستند آرشیوی ادامه داد: حتی حمید فرخ نژاد در بخشی از صحبت هایش که در مستند شاهدش هستیم می گوید من این ویزا را دارم و چنین ماجرایی را تایید کرده است. اما کسانی هم هستند که سوادش را ندارند و موضع گیری می کنند و آمریکا به آنها سرویس می دهد.

 

نعمتی در پاسخ به اینکه سلبریتی ها برای تهیه این مستند با شما همکاری کردند؟ گفت: نه اصلا فقط ناصر طهماسب نریتور این کار بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول