اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

ضرورت افزایش مشوق‌ها و تسهیلات بانکی برای توسعه کشاورزی در آذربایجان‌غربی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: توسعه کشاورزی استان در گرو افزایش مشوق ها، تسهیلات بانکی، کاهش زمان صدور مجوز، بازاریابی و استفاده از دانش اساتید دانشگاهی است.

ضرورت افزایش مشوق‌ها و تسهیلات بانکی برای توسعه کشاورزی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت الاسلام سید مهدی قریشی عصر روز دوشنبه در جریان دیدار با وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: توسعه کشاورزی استان در گرو افزایش مشوق‌ها، تسهیلات بانکی، کاهش زمان صدور مجوز، بازاریابی و استفاده از دانش اساتید دانشگاهی است.

وی افزود: قبول مسئولیت در این شرایط ایثار است امیدواریم با توفیق خدا متولیان حوزه کشاورزی کارنامه درخشانی از خود به یادگار بگذارند تا ذخیره آخرت باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی عدم استفاده از دانش اساتید دانشگاهی را یکی از خلاهای جدی بخش سیاست گذاری کشاورزی در استان و کشور دانست و گفت: استفاده از دانش و ایده های اساتید دانشگاهی بخش کشاورزی یک ضرورت است تا بتوان ضمن پاسداشت جایگاه علم نسبت به افزایش بهره وری اقدام نمود.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی در محصولات بیش از نیاز داخلی تولید دارد و این امر توجه به مسئله بازاریابی را دوصد چندان می کند تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز نسبت به چاره اندیشی برای صادرات و بازاریابی محصولاتی چون سیب و انگور تاکید داشته اند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه برای بحث حل دائمی مشکل صادرات سیب هنوز کار اساسی نشده است تصریح کرد: با توجه به اینکه این موضوع مطالبه مقام معظم رهبری و مردم است باید به طور اساسی توجه شود.

قریشی طولانی شدن فرآیند صدور مجوزهای کشاورزی را یکی از علل ناراحتی فعالین این بخش دانست و عنوان کرد: در برخی موارد فرآیند به قدری طولانی می‌شود که سرمایه‌گذار دلسرد شده و دیگر رغبتی به رونق تولید ندارد.

وی ادامه داد: طولانی شدن روند صدور مجوز علاوه بر به هدر رفتن امکانات و تغییرات قیمت باعث کاهش تولید نیز می شود.

نماینده ولی فقیه مشوق ها و تسهیلات بانکی را راهکاری موثر دانست و اذعان کرد: سنگ اندازی برخی بانک‌ها در تخصیص تسهیلات باعث دلسردی مردم می شود.

وی تسهیل در برخورد با چاه های غیر مجاز کشاورزی از طریق فرهنگسازی، آموزش کشاورزان، توجه به خرید تضمینی برای به صرفه بودن کشاورزی و ممانعت از تکه تکه شدن زمین‌های کشاورزی، مدیریت بهینه آب و راه اندازی پایانه صادرات میوه در استان را نیز مورد اشاره قرار داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول