اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

جهاد به نیابت از سردار / پویش« به حساب حاج قاسم»

این روزها که همه جا با نام و یاد سردار دل ها مزین شده است جوانان جهادی نیز دست به کار شده و برای گره گشایی از خانواده های نیازمند به حساب حاج قاسم به میدان آمده اند.

جهاد به نیابت از سردار / پویش« به حساب حاج قاسم»

خبرگزاری فارس- معصومه درخشان: یک سال از شهادت سردار دلها می گذرد ،شهیدی که برای همه ما ایرانیان عزیز بود و جان عزیزش نیز تقدیم امنیت این کشور شد. این روزها در اولین سالگرد شهادت این شهید بزرگوار برنامه ها و طرح های زیادی به نیابت از سردار شهید سلیمانی در اقصی نقاط کشور اجرا می شود.

نیروهای جهادی و بسیجی پایگاه مقاومت شهید تجلایی مسجد بقیه الله نیز در این روزها پر تلاش تر و پر جنب و جوش تر از بقیه بوده و امروز در اولین سالگرد شهادت شهید سلیمانی با تهیه بسته های معیشتی و با شرکت در پویش« به حساب حاج قاسم» سعی می کنند با خوشحال کردن خانواده ای در این امر پیشقدم شوند.

حسین پیشنمازی فرمانده پایگاه مقاومت شهید تجلایی مسجد بقیه الله در گفت و گو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه بسیجیان این پایگاه نیز از همان ابتدا و دوشادوش سایر نیروهای جهادی در تمام عرصه های مبارزه با ویروس کرونا حضور داشتند، گفت: علاوه بر ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی توسط اعضای پایگاه یکی از مهم ترین اقدامات گروه های جهادی پایگاه که به صورت مستمر و مداوم ادامه دارد شرکت در رزمایش کمک های مومنانه است که تا کنون چندین نوبت اجرا شده است.

وی افزود: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در نیمه شعبان مبنی بر حمایت از اقشار آسیب دیده از کرونا ما نیز با استفاده از ظرفیت اعضای پایگاه  و خیرین تهیه بسته های معیشتی را در اولویت برنامه های پایگاه مقاومت قرار داده و از ابتدای این طرح تاکنون 2 هزار و 760 بسته معیشتی به خانواده های نیازمند کم برخوردار اهداء شده است.

پیشنمازی در مورد نحوه شروع این طرح خاطرنشان کرد: شروع این طرح با دریافت یک پیامک از سوی یکی از دوستان در قم بود، از طرف یکی از دوستان در قم پیامکی دریافت کردم که نوشته بود« نذر گوسفند قربانی، هر کس می خواهد در این نذر سهیم شود هر چقدر در توان دارد به این شماره کارت واریز کند» وقتی این پیامک را خواندم با خود گفتم چرا ما نیز این کار را انجام ندهیم. بنابراین ما نیز اطلاع رسانی را  شروع کرده و  در مرحله اول هزینه خرید و ذبح سه گوسفند قربانی فراهم شد.

بعد از آن در مراحل بعدی تعداد گوسفندهای قربانی افزایش پیدا کرد و به 15 راس گوسفند رسید، همچنین یک راس گوساله نیز قربانی کرده و در بین خانواده های نیازمند توزیع شد.

 

توزیع 400 بسته معیشتی به حساب حاج قاسم

فرمانده پایگاه مقاومت شهید تجلایی با اشاره به راه اندازی پویش« به حساب حاج قاسم» خاطرنشان کرد: این روزها در تلاش هستیم به نیابت از سردار دلها شهید سلیمانی بیش از 400 بسته معیشتی را در بین خانواده های بی بضاعت و کم برخوردار توزیع کنیم. این بسته های معیشتی شامل 9 قلم کالای ضروری است. 100 بسته از این بسته های معیشتی روز گذشته (جمعه) توزیع شد و بقیه نیز امروز و فردا همزمان با ایام سالگرد شهادت شهید سلیمانی توزیع می گردد.

بنا به گفته پیشنمازی پرداخت قبض گاز یا برق چند نفر از خانواده های نیازمند به نیابت از شهید سلیمانی انجام می شود از دیگر برنامه های تیم جهادی پایگاه شهید تجلایی است.

وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به نحوه شناسایی خانواده های نیازمند اظهارداشت: این خانواده ها از طریق دوستان و اطرافیان به ما معرفی می شوند، قبل از این پیش آمده بود که برخی از خانواده ها از سوی چند گروه جهادی بسته های معیشتی دریافت کرده اند ما برای اینکه از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شود افراد با کد ملی ثبت نام کرده و در سیستم نوشته می شود به این صورت اسامی تکراری حذف می شوند.

پیشنمازی با اشاره به اینکه این طرح از اول آبان ماه شروع شده است، ادامه داد: چون قصد داشتیم این سری از بسته های معیشتی را به نیابت از سردار شهید سلیمانی پخش کنیم بنابراین از اول آبان ماه این طرح را شروع کرده و اطلاع رسانی های گسترده ای در این زمینه انجام شده بود. به لطف خدا مشارکت عموم مردم منطقه و خیرین در این زمینه گره گشایی کرده است. مردم منطقه با اعتمادی که دارند مبالغی در اختیار ما می گذارند  و ما نیز خانواده هایی که تنگدست هستند  را شناسایی کرده با حمایت از آنها  سعی می کنیم خانواده ای را شاد کنیم.

وی با بیان اینکه کارگاه های ماسک دوزی در ایام کرونا در منزل تعدادی از بسیجیان راه اندازی شده و خانم ها با علاقه به تولید ماسک می پرداختند گفت: از اولین اقدامات صورت گرفته همزمان با شیوع ویروس کرونا ایجاد و راه اندازی کارگاه های ماسک دوزی بود که یکی از این کارگاه های ماسک دوزی  به نام کارگاه شهید سلیمانی مزین شد و در مجموع 300 عدد کلاه بیمارستانی، 200 دست ملافه بیمارستانی و 13 هزار ماسک دوخته شد و ضدعفونی و گندزدایی نیز در کنار کارگاه های ماسک دوزی توسط برادران بسیجی انجام می شد.

 فرمانده پایگاه مقاومت شهید تجلایی مسجد بقیه الله با اشاره به اینکه مردم منطقه در طرح ضدعفونی کردن محلات و خیابان ها سنگ تمام گذاشتند تصریح کرد: 25 نفر از بسیجیان این پایگاه به صورت جهادی با همکاری مردم در صحنه بودند. مردم خودروهای خود را اعم از نیسان و خاور در اختیار نیروهای جهادی قرار داده و دستگاه های پمپ را روی ماشین ها  گذاشته و از آنها می خواستند در کار ضدعفونی کردن منطقه، معابر و محلات با آنها همکاری کنند. محلات مارالان، آخمقیه، آخر طالقانی، 20 متری و شهرک شهید تجلایی از جمله محلاتی بودند که ضدعفونی شدند.

پیشنمازی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به گرانی روز افزون در جامعه خاطرنشان کرد: در طی دو، سه ماه اخیر گرانی به شدت زیاد شده است، در ابتدای سال تعداد افراد مشارکت کننده در خرید بسته های معیشتی زیاد بود ولی گرانی کمرشکن در جامعه باعث شده است با همان پول و اعتبار کالاهای کمتری خریداری شود. قبلا کارهای  تولیدی و کسب و کار رونق بیشتری داشت در حالی که الآن بیشتر آنها راکد شده است و این موضوع حضور افراد خیر و مشارکت کننده در چنین طرح هایی را کاهش داده است هر چند مردم همچنان برای حمایت از هموطنان خود در صحنه هستند ولی قدرت خرید مردم بسیار کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/60020/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول