اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

آمدن دولت بایدن، ذوق زدگی ندارد/ آمریکا تنها زبان قدرت را می فهمد

کارشناس مسائل آمریکا و بین‌الملل گفت: آمدن دولت بایدن ذوق زدگی ندارد که در کشور، فلان مقام مشهور صحبت از مذاکره می کند، مذاکره زمانی موثر است که افرادی که سرکار می آیند سیاست ترور و سیاست های ترامپ را دنبال نکنند و با آن ها مخالف باشند.

آمدن دولت بایدن، ذوق زدگی ندارد/ آمریکا تنها زبان قدرت را می فهمد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فواد ایزدی، کارشناس مسائل آمریکا و بین‌الملل در همایش "مقاومت و جهان آینده، کنشگری فعال یا منفعل" که به صورت ویدئو کنفرانس از سوی سازمان بسیج اساتید استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: هزینه نظامی آمریکا در سال ۱۰۰۰میلیارد دلار است و هزینه نظامی ایران بر اساس اعلام مرکزی در سوئد ۱۰میلیارد دلار است، هر چند گفته می شود که کم تراز این است، که نشان دهنده هزینه چندین برابری آمریکا در مقایسه با ایران است.

وی ادامه داد: برخلاف این که هزینه نظامی ایران کم تر از آمریکا است ولی در عمل در منطقه غرب آسیا توانمندی بیشتری در پیشبرد اهداف سیاست خارجی نسبت به آمریکا دارد، مثلا مشاهده کردیم که در سوریه، خواسته ایران محقق شد.

وی افزود: سوال این است که چرا ایران با هزینه کم تر بهتر عمل می کند، تصور در پوشش های رسانه ای و اندیشکده های آمریکا این بود که عملکرد بهتر ایران بخاطر توانمندی های حاج قاسم است ولی یکسال بعد از ترور سردار سلیمانی مشاهده می شود که هنوز معادلات منطقه عوض نشده و آمریکا به موفقیت  نرسیده است.

ایزدی خاطرنشان کرد: حتی زمانی که در خود آمریکا بر علیه ترور سردار سلیمانی، اعتراضاتی وجود داشت، می گفتند نه تنها به اهداف خود نمی رسید بلکه این اقدام، روحیه شهادت طلبی را در علاقمندان به سردار سلیماتی تقویت خواهد کرد .

این استاد دانشگاه عنوان کرد: بعد از شهادت سردار سلیمانی، بایدن و اطرافیانش گفتند که به هیچ وجه از  ترور سردار سلیمانی ناراحت نیستند، این واکنش از سوی دموکرات ها طبیعی است چرا که  ترور ۴ دانشمند هسته ای ما نیز در زمان دموکرات ها و با خواست و هماهنگی آن ها بوده است.

وی ادامه داد: آمدن دولت بایدن ذوق زدگی ندارد که در کشور، فلان مقام مشهور، می آید صحبت از مذاکره می کند، مذاکره زمانی موثر است که افرادی که سرکار می آیند سیاست ترور و سیاست های ترامپ را دنبال نکنند و با آن  ها مخالف باشند، ترامپ هم همین حرف های دموکرات ها را می زند با این تفاوت که ترامپ بدون روتوش است و دموکرات های از تاکتیک های دیگری استفاده می کنند.

وی افزود: دموکرات های آمریکا به این دلیل با خروج ترامپ از برجام مخالف بودند که می گفتند خروج ترامپ از برجام، باعث جلوگیری از شکل گیری برجام های ۲ و ۳ خصوصا در زمینه موشکی شد و خروج از برجام نیز هیچ دستاوردی در تضعیف ایران نداشت.

کارشناس مسائل آمریکا با بیان این که شروع عنی سازی ۲۰ درصدی نشان دهنده شکست ترامپ است و تصمیم خوب مجلس بود و نه دولت گفت:  البته دولت جدیدآمریکا این انتخاب را هم دارد که بگوید بدون پیش شرط به برجام بر می گردد و بخشی از خسارت ها را نیز پرداخت می کند، منتها چنین اراده  و تصمیمی دیده نمی شود.

وی ادامه داد: رابطه ایران و آمریکا درست نخواهد شد چرا که هر حزبی که در آمریکا بر سر کار می آید به دنبال روشی برای ضربه زدن به ایران است، مشاهده کردیم که در پسابرجام نیز تحریم ها زیاد شد و فروش نفت کم تر شد، ایران مداکره کرد و امتیاز هم زیاد داد و امکان شکل گیری مجدد مذاکره وجود ندارد، مشکل تنها ترامپ نیست و خیلی از این دموکرات ها الان می گویند باید از ابزارهای فشار ایجاد شده ترامپ استفاده کنیم.

ایزدی تاکید کرد: تنها زبانی که آمریکا می فهمد، زبان قدرت است و هیچ ترسی هم نباید داشت، اقدام و یا تحریمی نمانده است که آمریکا انجام نداده باشد و هیچ محدویت اخلاقی نیز برای آمریکا نمی توان متصور شد، آمریکا را باید آن طور که هست شناخت، نه آنطور که نشان می دهند و باید مسولان از تجربیات گذشته  عبرت بگیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول