اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

عراقچی: تواضع و آمادگی برای فداکاری در راستای منافع ملی از ویژگی‌های بارز شهید فخری زاده بود

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به همکاریش با شهید فخری زاده در هشت سال گذشته عنوان کر‌د: علاوه بر اخلاق نیکو و چهره خندان، تواضع و آمادگی برای فداکاری در راستای منافع ملی کشور از ویژگی‌های بارز این شهید بود.

عراقچی: تواضع و آمادگی برای فداکاری در راستای منافع ملی از ویژگی‌های بارز شهید فخری زاده بود

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با رادیو مقاومت همزمان با چهلمین روز شهادت شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور عنوان کرد: بنده در طول هشت سال گذشته خیلی نزدیک با شهید فخری زاده ارتباط و همکاری داشتم. در طول مذاکرات برجام از مشورت‌های نزدیک ایشان بهره‌مند می‌شدیم.

معاون وزیر خارجه خاطرنشان کرد: در خصوص مسائل فنی راهنمایی‌های ایشان بسیار راهگشا و کمک کننده بود و در بعضی از موضوعات که نیاز به مشورت داشتیم به صورت مرتب با ایشان در تماس بودیم.

وی افزود: شهید فخری زاده با یک محبت و عشق و علاقه‌ و انگیزه‌ بسیار زیادی که در راستای خدمت به منافع ملی کشور بود با ما همکاری می‌کردند و دیدگاه های بسیار ارزشمندی در اختیار ما قرار می‌دادند.

معاون وزیر خارجه خاطرنشان کرد: علاوه بر اخلاق نیکو و چهره خندان، تواضع  و آمادگی برای فداکاری در راستای منافع ملی کشور از ویژگی های بارز شخصیت شهید فخری زاده بود.

عراقچی عنوان کرد:مصاحبت و همکاری نزدیک با شهید فخری زاده در طول هشت سال گذشته به دلیل اخلاق حسنه و انگیزه‌ بالای ایشان در امور، بسیار لذتبخش بود و فقدان ایشان خسران بسیار بزرگی برای ما بود.

به گزارش فارس، شهید محسن فخری زاده جمعه هفتم آذر ماه در منطقه آبسرد دماوند توسط تروریست‌های مسلح به شهادت رسید.

عراقچی همچنین دوشنبه شب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما در خصوص ترور سردار شهید سلیمانی و شهید فخری زاده گفت: همه افراد ارزشمند در ایران مورد تنفر نظام سلطه و رژیم صهیونیستی هستند و قطعا برنامه‌هایی دارند که آنها را مورد هدف قرار دهند. اینقدر زبون شده‌اند که دست به چنین اقداماتی زده‌اند. تجربه به آنها ثابت کرده است هم دور قبلی که دانشمندان ما را ترور کردند دیدند که هیچ خللی در برنامه هسته‌ای ما ایجاد نشد. شهید فخری زاده را ۴۰ روز پیش از دست دادیم، ولی امروز در چهلمین روز غنی سازی ۲۰ درصد را با تکنیک‌های فنی جدید آغاز کردیم. هیچ توقفی نخواهد بود. کسانی که شهید می‌شوند سعادتمند می‌شوند و ما به حال آنها غبطه می‌خوریم. آنها نمی‌توانند اراده ملت ایران را ترور کنند. قطعا این مسیر ادامه می‌یابد و جای خالی شهدای ما با عزیزانی دیگر پر می‌شود. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول