اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار درباره طرح دائمی شدن پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق

یک قانونگذار عراقی درباره برنامه دولت آمریکا برای دائمی کردن پایگاه‌های نظامی خود در عراق در سایه سکوت بغداد در قبال آن، هشدار داد.

هشدار درباره طرح دائمی شدن پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یکی از اعضای کمیسیون حقوقی پارلمان عراق درباره تبدیل شدن پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق به پایگاه‌های دایمی در صورت تداوم سکوت در قبال آن هشدار داد.

به نوشته پایگاه خبری «المعلومه»، «حسین العقابی» عضو این کمیسیون تصریح کرد که رابطه میان عراق و آمریکا غیرمتوازن است و آمریکا از واقعیت عراق برای تسویه حسابهای خود از واقعیت موجود در عراق استفاده می‌کند.

وی افزود: ایالات متحده آمریکا یک دولت مستبد است که از ابزارهای کثیف استفاده می‌کند. آمریکا دادگاه جنایی بین المللی را به دلیل آغاز تحقیقات در مورد تخلفات سربازان خود مجازات کرد.

این نماینده عراقی تصریح کرد: پایگاه‌های نظامی آمریکا در صورتی که یک موضع ملی در قبال آنها اتخاذ نشود، به صورت دایمی باقی خواهند ماند. آمریکا در حالی بازی با تضادهای داخلی عراق است.

دو روز پیش یک منبع آگاه عراقی از ورود بیش از ۲۰۰ خودرو و کامیون نظامی آمریکایی به پایگاه «عین الاسد» در الانبار خبر داد  و اعلام کرد که همزمان با حرکت این کاروان بزرگی از خودرو و کامیون‌های نظامی به سوی عین الاسد، جنگنده‌ها، بالگردها و پهپادهای آمریکایی نیز امنیت این کاروان را بر عهده داشتند.

پایگاه هوایی عین‌الاسد در ۱۶۰ کیلومتری غرب بغداد، در استان الانبار و به طور مشخص در شهرستان هیت و  ۸ کیلومتری روستایی به نام خان‌البغدادی قرار دارد.مساحت این پایگاه ۱۰ کیلومتر یعنی چیزی برابر با مساحت منطقه سبز بغداد، است و بزرگ‌ترین پایگاه فعلی نیروهای آمریکایی در عراق به شمار می‌رود که نیروهای عراقی نیز در بخشی از آن حضور دارند.

در  بامداد ۱۸ دی ۱۳۹۸، سپاه پاسداران جمهوری اسلامی با شلیک ده‌ها موشک بالستیک این پایگاه را در پاسخ به حمله تروریستی آمریکا به فرودگاه بغداد و  شهادت سردار قاسم سلیمانی و همراهانش هدف قرار داد.

در این پایگاه اغلب اقدامات مشکوکی علیه حاکمیت ملی عراق صورت می‌گیرد و اخیرا اخباری درباره نشست مشکوک نیروهای آمریکایی با برخی سران و شیوخ عشائر و شخصیت‌های سیاسی استان الانبار در عین‌الاسد منتشر شده است.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول