اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

تراکم‌فروشی در تهران آغاز شد/ملک جماران بلندمرتبه سازی می شود

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تراکم‌فروشی در دستور کار دولت قرار گرفته است، گفت: علیرغم هشدارهای اعضای شورای شهر در مورد ملک جماران، مسؤولان دولت اقدام به تصویب مجوز بلندمرتبه‌سازی در محله جماران کرده‌اند.

تراکم‌فروشی در تهران آغاز شد/ملک جماران بلندمرتبه سازی می شود

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محمدجواد حق‌شناس عضو شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود در صحن امروز شورای شهر درباره شهرفروشی در پایتخت اظهار داشت:‌طرح جامع تهران، ری و شمیران به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسیده و برای همه مراجع قضایی و شهرداری‌ها الزام آور بوده است و در حالی که از سال 69 شهرهای ری، تهران و شمیران میراث‌دار طرح‌های ویرانگر شهرفروشی شده بود وزیران عضو این شورا در همکاری با شهرداری باز هم الزامات بدیهی و مقررات شهرسازی پایتخت را نادیده گرفتند و تصمیماتی در خصوص فروش گسترده شهرفروشی انجام دادند.

وی افزود: اعضا شورای عالی شهرسازی و معماری به جای متوقف ساختن روند تراکم‌فروشی در تهران بدون توجه به آثار فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی سقف تراکم‌های ساختمانی را به صورت فاجعه‌آمیز افزایش دادند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: افزایش شدید جمعیت‌پذیری شهر برخلاف طرح جامع تفصیلی، رشد سرسام‌آور بهای زمین و مسکن در تهران و تغییر غیرقانونی کاربری‌های ارزی از دستاوردهای این تراکم‌فروشی بود.

حق‌شناس با بیان اینکه در هفته‌های اخیر شاهد بودیم رویکرد مخرب طرح تفصیلی و تراکم‌فروشی در دستور دولت قرار گرفته است گفت:‌پس از اعتراض به هشدارهای بیش از نیمی از اعضای شورای شهر درباره قانون‌شکنی‌های آشکار دولت در خصوص ملک جماران دولت به جای توجه به دغدغه قانونی شورای شهری‌ها و رعایت مصلحت شهر در یک گروکشی و زورگویی آشکار اقدام به تصویب مجوز بلندمرتبه‌سازی در محله جماران کرده است.

وی گفت: آیا آثار و تبعات اجتماعی و فرهنگی همچنین محیط‌زیستی و اقتصادی این شهرفروشی‌ها مطالعه و پیش‌بینی شده است؟ و چطور می‌شود در یک دوره شهرداری از دل ساختمان‌های سه تا چهار طبقه یک مرتبه صدها برج 10 طبقه سر بلند کند.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: متأسفانه علیرغم تذکر شورای شهر تهران عدم محدودیت ارتفاع محله جماران شنیده شده است و مدیران شهرداری تهران با مسؤولان شورای عالی شهرسازی و مسؤولان نهاد ریاست جمهوری جلساتی را با رویکرد مغایر نظرات شورای شهر و مفاد طرح تفصیلی مبتنی بر صیانت از بافت قدیمی و سنتی جماران برگزار کرده است.

حق‌شناس تصریح کرد: تذکر شدید خود را به این رویه انفعالی شهرداری اعلام می‌کنم و پیگیری حقوق مردم و شهر را از حناچی مطالبه دارم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول