اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

امیرآبادی: کم شدن سهمیه کنکور ایثارگران، خط قرمز مجلس است

امیرآبادی با اشاره به جمله‌ای از وزیر علوم که گفته بود می‌خواهیم سهمیه‌ها را اصلاح کنیم، گفت: اگر می‌خواهید سهمیه را افزایش دهید، مجلس موافق است اما کم شدن سهمیه ایثارگران خط قرمز مجلس است و ما اجازه این کار را نخواهیم .

امیرآبادی: کم شدن سهمیه کنکور ایثارگران، خط قرمز مجلس است

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، مراسم تجلیل از نفرات برتر کنکور، رتبه‌های زیر ۱۰۰ کشوری خانواده ایثارگران که بدون استفاده از سهمیه توانستند به این موفقیت دست پیدا کنند، با حضور حجت‌الاسلام شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، سعید اوحدی، رییس بنیاد شهید، منصور غلامی وزیر علوم، احمد امیرآبادی نماینده مجلس شورای اسلامی، خانواده شهید علم‌الهدی و جمعی از برگزیدگان کنکور ۹۹ صبح امروز برگزار شد.

در این مراسم که همزمان استان‌های دیگر نیز به صورت آنلاین در جریان برنامه قرار داشتند، حجت‌الاسلام شکری دقایقی به سخنرانی پرداخت و گفت: اهتمام رهبر حکیم انقلاب به خانواده شهدا و رشد تعالی این عزیزان بسیار است. 

وی بیان داشت: هنوز جنگ شروع نشده بود و خانواده شهدا مربوط بودند به جریان انقلاب. امام برای پیشکسوتان انقلاب در ۲۲ اسفند ۵۸ دستور دادند بنیاد شهید تشکیل شود که نشان می‌دهد این رهبر فرزانه چه افق‌های دوردستی را می‌دیده است و پیش از شروع جنگ برای آن تدبیر کرده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید افزود: امام به رییس وقت بنیاد شهید می‌فرمایند: لازم می‌دانم در امور فرهنگی فرزندان عزیزم این یادگار شهدا و جانبازان و اسرا تلاش جدی کرده و هر چه سریع‌تر طرحی تنظیم کرده و به شورای انقلاب فرهنگی ارسال کنید. بنیاد مستضعفان موظف است تمام مخارج را بر عهده بگیرد و در صورت کمبود از دولت و بنیاد شهید کمک بگیرد. خدا این فکر بلند امام را در جامعه بسط و گسترش دهد.

حجت‌الاسلام شکری ادامه داد: خدا را شکر می‌کنیم چنین رهبرانی داریم و مسیر تمدن اسلامی را همراه آنها طی می‌کنیم.


سخنرانی منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران در مراسم امروز

وزیر علوم: سهمیه، امتیاز اضافه برای خانواده ایثارگران نیست، حق آن‌هاست

همچنین وزیر علوم نیز در این مراسم لحظاتی به سخنرانی پرداخت و ضمن پاسداشت مقام شهیدان سلیمانی و فخری‌زاده گفت: کار ارزشمند رییس بنیاد شهید و معرفی چهره‌های علمی از خانواده ایثارگران ارزشمند و تاثیرگذار خواهد بود.

منصور غلامی با بیان اینکه علم، هدیه خدا به بشر است، افزود: اهمیت دانستن سر لوحه همه توصیه‌ها بوده و از طرفی در سرزمین ایران اسلامی از شواهد اثرات این راهنمایی به سمت کسب علم است.

وی ادامه داد: امروز در همه عرصه‌های علوم، حرفی برای گفتن داریم و این امانتی‌ است که باید به دست جوانان سپرده شود تا شکوفا شود.

غلامی با اشاره به اینکه علم مرز نمی‌شناسد، اظهار داشت: کشور ما در شرایط پیش رو به این توانمندی‌ها نیاز دارد و هر نوع فراهم کردن بستر در این عرصه وظیفه تک تک ما هست.

وی گفت: ما علی رغم همه موانعی که برای دستیابی به علم برای ما فراهم کردند، جایگاه علمی بسیار خوبی در دنیا داریم. این جزو ارزش‌های جمهوری اسلامی است که نگاه به اهمیت علم را در جامعه نشان می‌دهد.

وزیر علوم افزود: ما تعداد قابل توجهی از شهدای دانشجو را داریم. اخیرا هم شهدای عرصه علمی را داریم که در زمینه هسته‌ای خطر پذیرفتند و برای فراهم کردن رفاه در جامعه اسلامی ما ایثار کردند. 

غلامی ادامه داد: تاکید بر اینکه این عزیزان از سهمیه استفاده نکردند، خوب است، اما نباید طوری باشد که انگار سهمیه یک امتیاز اضافه‌ای است که به این افراد تعلق می‌گیرد. در واقع سهمیه، زمینه‌ای فراهم می‌کند تا فشاری که به این عزیزان وارد می‌شود، ذره‌ای جبران شود و نباید زیاد به عنوان موضوعی که بخواهیم از حق آنها تفکیک کنیم، صحبت شود. 

غلامی تأکید کرد: باید به دوره تحصیل این عزیزان هم توجه شود که چه موفقیت‌هایی به دست می‌آورند و نشان می‌دهند ورودشان به خاطر تلاش خودشان بوده است.

امیرآبادی: اینکه فکر کنیم راه‌یافتگان سهمیه‌ای دانشگاه، بی‌سوادند اشتباه است

همچنین امیرآبادی رییس کمیسیون ایثارگران مجلس هم در جریان اهدای جوایز به برگزیدگان گفت: این القای اشتباهی در جامعه هست که برخی فکر می‌کنند کسانی که با سهمیه وارد دانشگاه می‌شوند، بی‌سواد هستند که این تفکر اشتباه از تصمیم‌های ما با قانون‌هایی که وضع کرده‌ایم، ایجاد می‌شود.

امیرآبادی با اشاره به جمله‌ای از وزیر علوم که گفته بود می‌خواهیم سهمیه‌ها را اصلاح کنیم، گفت: اگر می‌خواهید سهمیه را افزایش دهید، مجلس موافق است، اما کم شدن سهمیه ایثارگران خط قرمز مجلس است و ما اجازه این کار را نخواهیم داد.

رییس بنیاد شهید آخرین سخنران این مراسم بود که گفت: آیا ما به دنبال هر علمی هستیم؟ خیر، علمی را که مبتنی بر رشد و تکامل انسان‌ها است، می‌خواهیم؛ نه بهره‌گیری از علم برای کشتن مردم و جنایت در کشورها. این علمی نیست که ما به دنبال آن هستیم.

وی خطاب به برگزیدگان افزود: اگر پدران شما از ارزش‌ها و سرزمین ما دفاع کردند، شما وظیفه پاسداری از مرزهای علمی را دارید و این افتخار نصیب شما شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول