اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

از دیدار با دختران حادثه‌دیده شین آبادی تا کفایت علمی رساله‌های دکتری

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش با اشاره به پیگیری مستمر وضعیت دختران دانش‌آموز حادثه دیده شین آباد توسط وزیر آموزش و پرورش گفت: شخص وزیر به صورت جدی پیگیر وضعیت دانش‌آموزان حادثه دیده شین آبادی است.

از دیدار با دختران حادثه‌دیده شین آبادی تا کفایت علمی رساله‌های دکتری

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش به همراه مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با دختران حادثه دیده روستای شین آیاد دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

 احمدی در این دیدار با اشاره به پیگیری مستمر وضعیت دختران دانش‌آموز حادثه دیده شین آباد توسط وزیر آموزش و پرورش گفت: شخص وزیر آموزش و پرورش به صورت جدی پیگیر وضعیت دانش‌آموزان حادثه دیده شین آبادی است.

وی با اشاره به اینکه هدف نهایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تحقق حیات طیبه است ادامه داد: بهبود وضعیت فضای آموزشی در شهرستان پیرانشهر به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

احمدی لاشکی ادامه داد: بر اساس مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، بومی‌گزینی در آموزش و پرورش با هدف تأمین و حفظ نیروی انسانی مورد نیاز، با حساسیت بیشتری اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: تا پایان برنامه ششم توسعه، افرادی که مشمول قانون  جذب نیروی‌های حق التدریس و نهضت سوادآموزی هستند، جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

 اجرای طرح سراسری کفایت علمی رساله های دکتری در دانشگاه آزاد

جلسه هیأت رئیسه دانشگاه آزاد مشهد، با حضور جواد علمایی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

علمائی در این جلسه با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی و درگذشت آیت الله مصباح یزدی، گفت: دانشگاه آزاد واحد مشهد از واحدهای فعال است که از نظر علمی و مدیریتی جایگاه خوبی در سطح کشور دارد.

وی اظهار داشت: دانشگاه آزاد واحد مشهد در جذب دانشجو خیلی خوب عمل کرده و در جذب دانشجویان خارجی رتبه یک کشور را دارد.

علمایی از ایجاد کمیته‌های تحولی در راستای هدف گذاری صحیح در دانشگاه آزاد خبر داد و افزود: به دنبال ساماندهی وضعیت واحدهای دانشگاه آزاد در حوزه آموزش و پژوهش هستیم و نگاه سازمان مرکزی، نگاه حمایتی است.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی امسال حدود ۷ درصد افزایش دانشجو داشته است، در حالی که بیشتر دانشگاه‌ها با کاهش دانشجو مواجه هستند.

وی از آغاز عملیاتی شدن طرح سراسری کفایت علمی پایان نامه‌های دکتری دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: رئیس دانشگاه آزاد بر سنجش صلاحیت علمی دانشجویان دکتری بسیار تأکید دارد و به همین منظور کمیته کشوری با هدف دفاع از پایان نامه‌ها به صورت عادلانه راه اندازی شده است.

راه‌یابی پویانمایی کانون پرورش فکری به فهرست اسکار

«گرگم و گله می‌برم» از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توانسته است با دریافت جایزه کبوتر طلایی بهترین فیلم کوتاه در بخش انیمیشن کوتاه جشنواره لایپزیگ آلمان ۲۰۱۹و نیز «جایزه هیروشیما ٢٠٢٠» شایسته معرفی به این بخش شود.

هرساله جشنواره‌های مورد تائید آکادمی اسکار که از درجه اعتبار برخوردار هستند برندگان جوایز بهترین انیمیشن خود را به آکادمی اسکار معرفی می‌کنند که در این فهرست زیباترین، ابتکاری‌ترین و متمایزترین انیمیشن‌های جهان به چشم می‌خورد.

انیمیشن «گرگم و گله می‌برم» تاکنون ۱۵جایزه بین‌المللی را در کارنامه خود ثبت کرده و بیش از ۳۰حضور بین‌المللی نیز داشته است.

این پویانمایی هشت‌دقیقه‌ای برگرفته از داستانی با همین‌ نام نوشته‌ی افسانه‌ شعبان‌نژاد از انتشارات کانون پرورش فکری است که با تکنیک انیمیشن دیجیتال در امور سینمایی کانون تولیدشده است.

بر همین اساس جایزه‌ ویژه جشنواره بین‌المللی انیمیشن مونسترا پرتغال، جایزه اول پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های انیمیشن ماراتن یونان، جایزه فروغ آسیای پانزدهمین جشنواره بین‌المللی ایندی انیمیشن کره‌جنوبی، جایزه بزرگ بخش مسابقه جهانی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های انیمیشن پاریس، جایزه نیوفیس بیست‌ودومین جشنواره مدیا آرت ژاپن و... عنوان برخی از جوایزِ پویانمایی «گرگم و گله می‌برم» است.

در فهرست ۹۶‌تایی اسکار، نام انیمیشن دیگری از ایران با عنوان «سانگ اسپرو» ساخته فرزانه امیدوارنیا به چشم می‌خورد.

بیانیه بسیج دانشجویی به مناسب روز شهدای دانشجو

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد یادگار امام خمینی (ره) به مناسبت روز «شهدای دانشجو» بیانیه‌ای صادر کرد. 

در متن این بیانیه آمده است: «ما دانشجویان بسیجی، وارث دانشجویان شهید دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دفاع از حریم اهل بیت(ع)، دفاع از سلامت، دفاع علمی و هسته‌ای و امنیت ملی هستیم که چون شمع آب شدند تا تفکر انقلاب اسلامی استمرار یابد و سنگرهای کلیدی جهان را فتح کردیم.

بر همه دانشجویان دانا و خردمند است تا با الهام از شهیدان راه حقیقت و عدالت و آزادی، به جهادی علمی و فرهنگی همت گماشته و در مسیر اسلامی شدن دانشگاه‌ها و احیا تمدن بزرگ اسلامی قدم برداشته و قلم بزنید.

امروز دانشگاه بیش از هر چیز به جهادی علمی و عملی نیاز دارد تا بتواند نقش و رسالت راستین خود را برای احیای تمدن اسلامی به انجام رساند.

جنبش دانشجویی، بیش از هر چیز به نهادینه شدن گفتمان ناب انقلاب اسلامی نیازمند است و در این راستا همگان مسؤول هستیم تا با تلاش مضاف در جهت کارآمدی دانشگاهی که به تعبیر امام راحل (ره)، مبنای همه تحولات است، گام برداریم و گوش به فرمان رهبر انقلاب در مسیر اعتلا پیشرفت و عزت کشور حرکت نماییم.

ضمن گرامیداشت 15 دی سالروز شهادت شهید «علم الهدی» و شهدای دانشجوی هویزه، بر تداوم راه شهیدان و الگو قرار دادن 6 شهید دوران دفاع مقدس و 7 شهید مدافع حرم دانشگاه آزاد واحد یادگار امام خمینی(ره) شهر ری که تقدیم انقلاب اسلامی و حریم اهل بیت(ع) نموده است، نمادهای صبر و استقامت و استوار کردن حرکت‌های دانشجویی بر این پشتوانه‌های ارزشمند مجاهدت و ایثار تأکید می‌نماییم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول