اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

درخشش ورزشکاران دانشگاهی سمنان در مسابقات کشوری

اساتید و دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در مسابقات ورزشی قهرمانی کشور افتخار آفریدند و حائز رتبه‌های برتر کشور شدند.

درخشش ورزشکاران دانشگاهی سمنان در مسابقات کشوری

رضا نقدی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: اساتید و ورزشکاران این دانشگاه در رشته‌های پیاده‌روی، دارت و شطرنج آنلاین افتخارآفرینی کردند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: این دانشگاه در راستای اهداف راهبردی در بخش ورزش و تفریحات سالم در جهت گسترش و توسعه ورزش همگانی با تأکید بر افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های ورزشی برای تحقق همگانی سازی ورزش تلاش می‌کند.

وی گفت: دانشجویان سکان‌داران هدایت جامعه در آینده هستند و می‌طلبد که این سرمایه‌های انسانی نه‌تنها از لحاظ علمی بلکه در سایر ابعاد از جمله سلامت جسم و روان نیز در جامعه سرآمد باشند. در این راستا، ورزش دانشجویی نه‌تنها در افزایش سلامت مؤثر است بلکه در رشد و توسعه تمامی ابعاد آموزشی، تربیتی و اخلاقی دانشجو مؤثر است.

نقدی افزود: هدف ورزش دانشجویی افزایش نشاط و شادابی و پر کردن اوقات فراغت دانشجویان است که امیدواریم بتوانیم ورزش همگانی را در بخش دانشجویی نهادینه کنیم و علیرغم مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، شاهد رشد مشارکت دانشجویان در ورزش همگانی در آینده باشیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: در وهله اول، همگانی کردن ورزش و افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های ورزش همگانی مهم است؛ چراکه پایه تمام سطوح مختلف ورزش، ورزش همگانی است.

نقدی افزود: اگر ورزش همگانی در بین دانشجویان نهادینه شود و میزان حضور دانشجویان در ورزش همگانی افزایش یابد، ورزش قهرمانی (یا همان کسب رتبه) نیز حتماً اتفاق خواهد افتاد؛ چراکه بیشتر استعدادهای ورزشی از ورزش همگانی کشف و پرورش می‌یابند.

او از کسب رتبه مظاهر خیرخواهان ریاست دانشکده کشاورزی امیرآباد دامغان و عضو هیأت علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در اولین دوره مسابقات پیاده‌روی مجازی ۵۰ در ۵۰ روز ۵۰ کیلومتر دانشگاه فنی و حرفه‌ای سراسر کشور که با همکاری سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و انجمن پیاده‌روی فدراسیون ورزش‌های همگانی برگزار شد، خبر داد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به اهداف توسعه ورزش در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان اشاره کرد و گفت: پر کردن اوقات فراغت دانشجویان از طریق برگزاری مسابقات، شناسایی استعدادهای ورزشی، ایجاد انگیزه در دانشجویان جهت روی آوردن به فعالیت‌های ورزشی، کاهش هیجانات و رهایی از تنش‌ها، تقویت روحیه مشارکت در فعالیت‌های جمعی از جمله اهداف ما در راستای تقویت ورزش در میان دانشجویان این دانشگاه است.

نقدی خاطرنشان کرد: عرفان آگاه، دانشجوی دانشکده فنی و حرفه‌ای پسران سمنان در بخش پسران مسابقات همگانی رشته دارت آنلاین دانشجویان پسر و دختر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار گردید رتبه دوم کشور را کسب کرد.

وی از کسب رتبه اول مائده محبی دانشجوی رشته تربیت‌بدنی دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شاهرود، رتبه سوم عرفان عاشوری، رتبه ششم امیر مقدسی و رتبه هفتم حسین کسائیان دانشجویان دانشکده فنی و حرفه‌ای پسران سمنان در اولین دوره مسابقات شطرنج آنلاین سریع و برق‌آسای دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای سراسر کشور خبر داد.

عرفان عاشوری به‌عنوان تنها نماینده دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مسابقات قهرمانی شطرنج دانشگاه‌های سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه علمی و کاربردی برگزار شد، مجوز حضور پیدا کرد که در دور مقدماتی رتبه پنجم کشور را به دست آورد و در مجموع مسابقات جزو 12 نفر برتر مسابقات شطرنج دانشجویان سراسر کشور شد.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای دولتی و رایگان است و این دانشگاه به‌عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با چهار هزار دانشجو در ۵۸ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی می‌باشد که از این تعداد ۳۸ رشته در مقطع کاردانی و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان در حال ارائه خدمت است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/ن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول