اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

خسارات جریان غرب‌گرا به کشور بی‌شمار است/ جوانان فکر نکنند که باید دوباره غرب را تجربه کرد

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با بیان اینکه خسارات و ضربه‌های جریان غرب‌گرا به کشور فراوان است گفت: جوانان امروز پدیده غرب را یک مقوله جدیدی نپندارند و فکر نکنند که باید دوباره آن را تجربه کرد.

خسارات جریان غرب‌گرا به کشور بی‌شمار است/  جوانان فکر نکنند که باید دوباره غرب را تجربه کرد

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه رسالت گفت‌وگویی با عباس سلیمی نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

نگران فعال‌شدن جریانات غرب‌گرا در آستانه انتخابات نباشیم

- طبیعی است که در آستانه انتخابات جریانات غرب‌گرا فعال می‌شوند و زمانی که می‌بینند انتخابات آزاد وجود دارد و می‌توانند با صرف وقت و انرژی در انتخابات سهمی را برای خود به دست آورند، این کار را می کنند.

- به نظر من نباید از این جنبه نگران باشیم بلکه باید زمانی نگران باشیم که در ارتباط با بحث‌های فکری کم‌کاری صورت می‌گیرد. زمانی باید نگران باشیم که اندیشه اسلامی را عرضه نکنیم و در این زمینه کوتاهی کنیم و وظیفه خودمان را در ترویج مدلی که انقلاب اسلامی ارائه داده انجام ندهیم.

غرب‌گراها با جعل واقعیت، دنبال سفیدکردن کارنامه خود هستند

- نیروهای غرب‌گرا از زمان قبل از مشروطه در ایران تلاش کردند و درنهایت توانستند غرب را بر ایران مسلط کنند. حاصل این تسلط چه بود و چه نتیجه‌ای این جریان از پیوند زدن ایران به غرب عاید کشور کرد؟

- آن‌ها در تلاش هستند که این کار را با جعل و ارائه تفسیر متفاوت از واقعیت، دیدگاه مثبتی را نسبت به گذشته و تاریخ ارزیابی تفکرات و اندیشه‌ها عرضه کنند. 

خسارات جریان غرب‌گرا به کشور بی شمار است

- خسارات و ضربه‌های این جریان به کشور فراوان است و مسائل زیادی را در این زمینه حتی در مسائل ارضی شاهد بودیم.

- جریان غرب‌گرا زمانی که بر کشور حاکم شد هیچ علقه‌ای به تمامیت ارضی نداشت و به‌راحتی براساس نظر بیگانه حاکم شده، مناطق کشور را در اختیار آن‌ها قرارداد و از ایران جدا کرد و ملیت‌گرایی واقعی نیز ضربه جدی خورد؛ زمانی که بحرین، ارتفاعات آرارات و بخش‌های مختلف دیگری را در دوران پهلوی دوم و اول از ایران جدا کردند.

- حاکم شدن بیگانه کلیه تعلقات را در کشور درزمینهٔ مسائل فرهنگی، سیاسی و اقتصادی نابود کرد. به‌طور مثال زمانی که مردم برای ملی شدن صنعت نفت قیام کردند، این قیام با مشت آهنین یعنی کودتا سرکوب شد. 

جوانان فکر نکنند که باید دوباره جریان غرب‌گرا را تجربه کرد

- نتایج حاکمیت جریان غرب‌گرا بسیار مفصل است، اما باید در عرصه‌های مختلف آن کار کرد تا جوانان امروز پدیده غرب را یک مقوله جدیدی نپندارند و فکر نکنند که باید دوباره آن را تجربه کرد.

- پدیده غرب‌گرایی در ایران دارای سابقه است و باید این سابقه پیش روی جوانانی که آن دوران را درک نکردند یا مطالعه‌ای در این زمینه ندارند، شفاف‌سازی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول