اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

قوانین سرمایه‌گذاری اتباع خارجی در سرزمین اصلی را مانند مناطق آزاد اصلاح کنید

رئیس اداره تسهیلات تجارت خارجی ‌معاونت اقتصادی وزارت خارجه خواستار اصلاح قوانین سرمایه‌گذاری اتباع خارجی، مدت اقامت و تسهیلات اقامتی در سرزمین اصلی مشابه مناطق آزاد شد.

قوانین سرمایه‌گذاری اتباع خارجی در سرزمین اصلی را مانند مناطق آزاد اصلاح کنید

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سعید کوزه چی رئیس اداره تسهیلات تجارت خارجی ‌معاونت اقتصادی وزارت خارجه امروز (سه‌شنبه 16 دی) در همایش ملی آسیب‌شناسی عملکرد مناطق آزاد در کشور با تأکید بر اصلاح قانون در راستای بند 11 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: دفاتر وزارت خارجه در استان‌ها بعد از ابلاغیه معاون اول رئیس‌جمهور فعال شده و تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت خارجه و استانداری‌ها در این باره امضا شده است؛ تعمیم آن به مناطق آزاد تجاری نیازمند تفاهم‌نامه دیگری برای اعطای خدمات به مشمولین است. 

وی گفت: ما ارتباط دائم و مستمری بین وزارت خارجه و دستگاه‌های امنیتی به ویژه در موضوع اتباع داریم. 

رئیس اداره تسهیلات تجارت خارجی ‌معاونت اقتصادی وزارت خارجه تصریح کرد: باید امکان فراهم شدن مشابه امکاناتی که درباره سرمایه‌گذاری اتباع خارجی، مدت اقامت و تسهیلات اقامتی در مناطق آزاد داده می‌شود را به سرزمین اصلی فراهم کرده و امکان رفت و آمد آنان را به این سرزمین ایجاد کنیم.

کوزه‌چی خاطرنشان کرد: برخی مناطق آزاد تجاری مانند منطقه آزاد ارس امکانات تجاری و صنعتی باکیفیتی دارند که قابل تقدیر است، به همین دلیل پیشنهاد توجه بیشتر به توسعه و فراهم آوردن زیرساخت‌ها برای صادرات بیشتر از این مناطق را می‌دهم.

وی گفت: در منطقه آزاد ارس، گلخانه‌ای ویژه و پیشرفته‌ای وجود دارد که در ابعاد بین‌المللی و جهانی احداث شده است که جای تقدیر دارد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول