اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

۴۰ پروژه آب‌رسانی در استان مرکزی به بهره‌برداری رسید

در سی و پنجمین هفته اجرای طرح پویش «الف‌ ب– ایران» در قالب پروژه ساخت و سازها و ساز و کارها، با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو و استاندار مرکزی و جمعی از مسئولین ۴۰ پروژه آب‌رسانی به ۷۴ روستای استان مرکزی به بهره‌برداری رسید.

۴۰ پروژه آب‌رسانی در استان مرکزی به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، در سی و پنجمین هفته اجرای طرح پویش «الف‌ ب– ایران» در قالب پروژه ساخت و سازها و ساز و کارها، با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو و استاندار مرکزی و جمعی از مسئولین ۴۰ پروژه آب‌رسانی به ۷۴ روستای استان مرکزی به بهره‌برداری رسید.

استاندار مرکزی اجرای این طرح را رویدادی مهم و مبارک برای استان مرکزی دانست و گفت: در برنامه امروز به ۷۴ روستای استان مرکزی با اعتباری بالغ‌بر ۳۲ میلیارد تومان آب‌رسانی صورت گرفت که با اجرای آن ۳۰ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم در روستاها بهره‌مند خواهند شد.

سید علی آقازاده که برای افتتاح این پروژه‌ها به روستای سیلیجرد از توابع بخش مرکزی ساوه سفر کرده بود افزود: استان مرکزی از استان‌های پیش رو در زمینه آب و فاضلاب است و در حال حاضر حدود ۶۰ درصد مردم استان از نعمت شبکه فاضلاب بهره‌مند هستند.

وی تصریح کرد: ۱۰۰ درصد شهرهای استان و بیش از ۹۵ درصد روستاهای استان نیز از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند هستند که ۹۰ درصد این شبکه‌های تحت نظارت آبفا استان قرار دارد که آمار خوبی در کشور از نظر تحت پوشش قرار دادن مردم در شبکه آب و فاضلاب است.

استاندار مرکزی ابراز امیدواری کرد تا پایان دولت دوازدهم تعداد بیشتری از روستاهای استان مرکزی در حوزه آب و تأمین آب آشامیدنی به شبکه آبیاری متصل شوند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه نیز در این مراسم با اشاره به بهره‌مندی بسیاری از روستاهای کشور از نعمت آب سالم در مدت ۴۲ ساله بعد از انقلاب گفت: با اجرای این پویش هر هفته در سطح کشور شاهد بهره‌مندی روستاییان و مردم از نعمت آب سالم هستیم که با رضایت مردم نیز همراه بوده است.

حجت‌الاسلام محمد سبزی خواستار تسریع در روند آب‌رسانی به روستاهای فاقد آب آشامیدنی سالم با همکاری مسئولین و وزارت نیرو شد و گفت: متأسفانه در شهر ساوه که قطب صنعت و کشاورزی است بیش از ۲۰۰ هزار نفر از آب آشامیدنی سالم بی‌بهره هستند و آب سالم را از دستگاه‌ها تهیه می‌کنند.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته انتقال آب شیرین به ساوه به مراحل خوبی رسیده و در صورت مشخص شدن پیمانکار به‌زودی امور مربوط به انتقال و تکمیل خط انجام خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس از وزیر نیرو و مسئولان استان خواست موضوع انتقال آب شرب سالم به ساوه را به جد پیگیری کرده تا ۳ سال آینده مردم این شهر از آب سالم بهره‌مند شوند.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی نیز در بخش دیگری از این مراسم گفت: برای عملیاتی شدن این طرح‌ها شامل مجتمع آب‌رسانی و ۳۰ پروژه تک روستا، ۴۶ باب مخزن با حجم ۱۱ هزار و ۲۱۵ مترمکعب احداث شده است.

یوسف عرفانی نسب افزود: برای اجرای این پروژه ۲۳۴ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب اجرا شده و ۲۰ واحد ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۷۴.۴ لیتر در ثانیه نیز ساخته شد است.

وی همچنین از اصلاح ۱۸۵ کیلومتر شبکه آب‌رسانی، حفر، تجهیز و بازسازی منابع آبی برای ایجاد ۴۷ حلقه چاه، چشمه و قنات اشاره کرد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی همچنین به اجرای طرح آب امید اشاره کرد و گفت: با ابتکار وزارت نیرو مشترکانی که یک‌سوم از الگوی مصرف در کشور را رعایت کنند شامل هیچ هزینه‌ای نخواهند شد که در راستای این سیاست از ابتدای دی‌ماه این طرح در استان مرکزی اجرا شد که حدود ۶۵ هزار مشترک طی ۲ سال گذشته مشمول این طرح می‌شوند که بالغ‌بر ۱۸ درصد اشتراک‌های شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول