اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مصوبه کمیسیون تلفیق برای افزایش 3 برابری تعرفه واردات سیگار خارجی

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1400 از مصوبه امروز کمیسیون برای افزایش سه برابری تعرفه واردات سیگار خارجی در سال آینده خبر داد.

مصوبه کمیسیون تلفیق برای افزایش 3 برابری تعرفه واردات سیگار خارجی

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 گفت: در جلسه امروز، اعضای کمیسیون مصوب کردند که تعرفه واردات سیگار خارجی به کشور افزایش 3 برابری داشته باشد. 

وی افزود: در سال 99 درآمد مربوط به تعرفه واردات سیگار خارجی 2.3 هزار میلیارد تومان است که این میزان در سال 1400 به 7 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1400 اظهار داشت: ‌همچنین اعضای کمیسیون با مصوبه امروز خود، همه پزشکان و دامپزشکان و وکلا را مکلف به استفاده از کارتخوان در محل کار خود کردند. 

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: براساس این مصوبه همه پزشکانی که پروانه کار از وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی و دامپزشکانی که دارای پروانه کار از سازمان دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی و وکلایی که دارای پروانه کار از کانون وکلا هستند، مکلف به استفاده از کارتخوان در محل کار خود هستند. 

وی افزود: علاوه بر این اعضای کمیسیون تلفیق با مصوبه امروز خود 2 هزار میلیارد تومان درآمد از محل اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی برای دولت در سال 1400 پیش‌بینی کرده‌اند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 اظهار داشت: همچنین اعضای کمیسیون تلفیق مصوب کردند که 2 هزار میلیارد تومان از اپراتورهای اینترنتی از محل سود فروش اینترنت و نه افزایش قیمت به آن از این اپراتورها دریافت شود و این 2 هزار میلیارد تومان برای ساخت محتواهای آموزشی متناسب با فرهنگ ایران اسلامی به مصرف برسد.

وی افزود: علاوه بر این، بر اساس مصوبه امروز کمیسیون هزینه انشعاب آب برق و گاز پایگاه ها و حوزه های بسیج رایگان خواهد شد و پایگاه ها و حوزه های بسیج از این پس فقط حق فقط هزینه مصرف را پرداخت خواهند کرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: همچنین اعضای کمیسیون مصوب کردند که حق انشعاب برق منازل در کلان شهرها بر اساس منطقه بندی و ارزش و مساحت ملک محاسبه شود.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبه واحد های مسکونی که متراژ آنها بالاتر و ارزش ملک شان بیشتر باشد و در مناطق مرفه نشین قرار داشته باشد هزینه انشعاب برق آنها بیشتر خواهد بود و در مقابل واحدهای مسکونی کوچکتر و با ارزش و قیمت کمتر و قرارگرفتن آنها در مناطق محروم شهر باعث می‌شود هزینه انشعاب برق شان کمتر باشد.

وی افزود: برای این بخش ۵ هزار میلیارد تومان درآمد پیش بینی شده که این رقم در اختیار شرکت توانیر قرار خواهد گرفت تا برای رفع اشکالات شبکه برق به ویژه در مناطق محروم هزینه کند.

به گزارش فارس مصوبات کمیسیون تلفیق پس از تصویب در صحن علنی مجلس و تایید در شورای نگهبان به قانون تبدیل شده و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول