اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

آمریکایی ها چگونه «ابرقهرمان» می سازند؟/ «عمار» سکوی پرتاب جوانان

کارگردان مستند «ابرقهرمان» گفت: برای تولید این مستند چند هدف داشتیم. اینکه ریشه این ابرقهرمان ها از کجا می آید؟ و جامعه ای که اسطوره ندارد چطور برای خودش اسطوره ای هدف مند درست می کند؟

آمریکایی ها چگونه  «ابرقهرمان» می سازند؟/ «عمار» سکوی پرتاب جوانان

«یادگاری» کارگردان مستند «ابرقهرمان» درباره این مستند راه یافته به جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: این مستند درباره تاریخچه ابرقهرمان های کمیکی است که از جامعه آمریکا برآمدند و تطبیق این ابر قهرمان ها با نیازهایی که جامعه آمریکا در ۸۰ سال اخیر و در ادوار مختلف داشته است.

وی ادامه داد: این فیلم براساس کتاب «ابرقهرمان ها چگونه در آمریکا ساخته می شوند؟» تولید شده است که ترجمه آن به عهده خودم است و در دست چاپ است. پیشینه پژوهشی قوی ای در این کار وجود دارد. کمیک هایی از قبیل سوپرمن، بدمن، اسپایدر من، جوکر و ... از این جمله هستند.

 

این کارگردان هدف از تولید این مستند آرشیوی را اینطور بیان داشت: چند هدف را دنبال می کردم یکی اینکه ریشه این ابرقهرمان ها از کجا می آید؟ و جامعه ای که اسطوره ندارد چطور برای خودش اسطوره ای هدف مند درست می کند؟ و چطور می تواند اینها را به بهترین نحو بازنمایی کرده و پول خوب دربیاورد و هوادار هم داشته باشد.

جنبه دیگر اینکه صنعت کمیک اساسا پول ساز است و بسیار هم جذاب است اما خیلی از کشورها این را تجربه نکرده اند. کمیک واسطه خوبی بین ادبیات داستانی و سینمای تصویری است.

وی ادامه داد: مخاطب این کار نوجوان و جوان ها است و معتقدم صنعت و رسانه و هنری که در اختیار نوجوان ها نباشد پول ساز نخواهد بود. اگر برای نوجوان ها برنامه داشته باشید می توانید اتفاق های خوبی را رقم بزنید.

 

یادگاری همچنین بیان داشت: تا به حال در جشنواره عمار 4 جایزه گرفتم و اولین جایزه ای که برای مستندسازی هایم گرفتم از عمار بود. این جشنواره، جشنواره بدنه کاملا حرفه ای و سکوی پرتابی است برای افرادی که می خواهند کارشان را شروع کنند و قشر مستندسازی که دیده نمی شدند از طریق این جشنواره به خوبی دیده شدند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول