اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

برهم صالح: عراق نباید نقطه آغاز حمله به کشورهای دیگر باشد

رئیس‌جمهور عراق گفت که این کشور نباید محل تسویه حساب دیگر کشورها یا محلی برای اقدام علیه دیگر کشورها باشد.

برهم صالح: عراق نباید نقطه آغاز حمله به کشورهای دیگر باشد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق امروز (سه شنبه) در مراسم یکمین سالگرد ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که از سوی الحشد الشعبی برگزار شده بود، در خصوص آخرین تحولات داخلی و منطقه‌ای سخن گفت.

به نوشته بغداد الیوم، او گفت که نمی‌توان قبول کرد که عراق محل درگیری دیگران یا نقطه آغازی برای حمله به کشورهای دیگر باشد و عراق کشوری دارای حاکمیت است که تصمیمات خود را بر اساس قانون اساسی می‌گیرد.

او افزود: «برخی می‌خواهند عراقی‌ها را وارد درگیری‌های داخلی و روند فرسایشی کرده و شاکله کشور را تهدید کنند. این شرایط نمی‌تواند ادامه یابد و حاکمیت کشور نقض شود و باید از هرگونه دخالت داخلی و عدم استقلال دور شد.»

برهم صالح سپس بر ضرورت بازسازی شاکله حکومت عراق تأکید کرد و گفت که سیستم حاکمیتی باید بتواند مشکلات متراکم مردم را حل کرده و استقلال عراق را تضمین کند

او افزود: «عراقی‌ها با شدیدترین حمله تروریستی مواجه شدند و توانستند با پایداری و توامندی نیروهای ارتش، پیشمرگه، الحشد الشعبی و عشایر و نیروهای امنیتی و به برکت فتوای جهادی [آیت الله] سیستانی که نقش مهم معنوی داشت، بر داعش پیروز شوند.»

برهم صالح پنج‌شنبه هفته گذشته نیز در سخنانی با بیان اینکه سلاح نظامی صرفا باید در کنترل حاکمیت باشد، گفته بود که عراق در خصوص حفظ حاکمیت خود مماشات نمی‌کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول