اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

میل کوره‎های آجرپزی ملایر در آستانه ثبت‌ملی

رییس میراث‌‎فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ملایر گفت: پرونده ثبت‌ملی میل کوره آجرپزی شهر ملایر به شورای ثبت میراث فرهنگی ارسال شده است.

میل کوره‎های آجرپزی ملایر در آستانه ثبت‌ملی

ابراهیم جلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه دو میل کوره آجرپزی در ملایر وجود دارد اظهار کرد: این میل‌ها که به دوره دوم پهلوی برمی‌گردد برای ثبت ملی گزارش آن ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه این میل‌های کوره آجرپزی در ورودی شهر ملایر از سمت سامن قرار گرفته و قطر آنها ۱۴ متر و ارتفاع آنها حدود ۳۵ متر است گفت: ساختمان کوره‌های آجرپزی قدیمی شامل دو بخش کوره و میل یا دودکش است که میل‌ها یا دودکش‌ها ارتفاع بسیار بلندی داشته و از فواصل دور به راحتی قابل مشاهده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ملایر یادآور شد: شهرستان ملایر از قدیم دارای کوره‌های فراوانی بوده و بخشی از آجر غرب کشور را تامین می‎کرده است و از این نوع کوره‎ها و میل‌ها دو عدد باقی مانده که نیاز به ثبت و نگهداری دارد.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: دو اثر مسجد امامزاده مهرآباد و مسجد توجه‌غاز از دیگر آثاری است که پرونده آنها برای ثبت ملی ارسال شده است.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول