اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

زیباترین جلوه مکتب حاج‌قاسم جبهه تربیتی آن است

امام جمعه موقت تهران گفت: باید به بعد تربیتی حاج‌قاسم توجه کنیم که زیباترین جلوه مکتب حاج‌قاسم جبهه تربیتی آن است.

زیباترین جلوه مکتب حاج‌قاسم  جبهه تربیتی آن است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری پیش از ظهر امروز در گردهمایی زنان نخبه استان کرمان که با حضور زینب سلیمانی فرزند شهید سلیمانی به مناسبت سالگرد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در مصلای کرمان برگزار شد، اظهار کرد: باید به بعد تربیتی حاج‌قاسم توجه کنیم که زیباترین جلوه مکتب حاج‌قاسم، جبهه تربیتی آن است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور عنوان کرد: موضوع مقاومت که نظریه معیار است، در اداره جامعه در صیانت از هویت و در پیشبرد آرمان‌های انقلاب اسلامی محسوب می‌شود،  دارای اضلاع و ابعادی است.

وی تصریح کرد: آنجا که راه‌ها به نظر مسدود می‌رسد،  نظریه  مقاومت در حوزه سیاست راه‌گشایی می‌کند و نظریه اقتصاد مقاومتی راه را در اقتصاد باز می‌کند و همچنین مقاومت فکری، فرهنگی و ... در هجوم دشمن راه‌گشا است

حاج‌علی‌اکبری گفت: اگر مقاومت تربیتی بر اساس شیوه تربیت مقاومتی شکل بگیرد ما در همه عرصه‌ها موفق  می‌شویم، در طول چهل سال  انقلاب اگر توانستیم در برابر دشمنان مقاومت کنیم به دلیل تربیت و بنیه قوی بود که ما در آن سال‌های انقلاب  به‌دست آورده‌ایم و ما هنوز از حماسه تربیتی که در ابتدای انقلاب آفریده شد بهره‌مند می‌شویم.

وی بیان داشت: تربیت حماسی و مقاومتی افرادی را به بار می‌آورد که این افراد دیگر یک نفر نیستند بلکه به منزله یک لشکر و یک ملت هستند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور افزود: حاج‌قاسم همه دستاوردهای تربیت مقاومتی که در دوران دفاع مقدس داشتیم را  به عنوان یک مربی و معلم بر جسته  توانست ارزش‌ها را به نسل سوم منتقل کند و این هنر حاج‌قاسم سلیمانی است و شهید حججی و دیگر شهیدان حرم از بچه‌های نسل سوم نشان دادند، مکتب هنوز ادامه دارد.

وی تصریح کرد: الان درگیری اصلی ما با  دشمن کف مدرسه‌ها و بر سر نسل جدید و بچه‌ها است و هجوم بی‌امان، حوزه  فضای مجازی را به قتلگاه حوزه هویتی نسل جدید تبدیل کرده و دارد به ما یادآوری می‌کند که اگر در اینجا شکست بخوریم در همه عرصه‌ها  شکست خواهیم خورد.

امام جمعه موقت تهران گفت: هنر این مرد الهی این بود در سایه‌سار مکتب به عنوان معلم رشید و برجسته ارزش‌ها را به نسل سوم منتقل کند و این هنر حاج‌قاسم است.

 وی بیان کرد: امروز بیشترین الهام این مکتب و این نظریه مقاومت برای مدارس، معلمان و والدین است و هرجا سخن از تربیت به میان بیاید، اول، دوم و سوم سخن مادر است و مادر کارگران اصلی میدان تربیت است.

حاج‌علی‌اکبری تاکید کرد: زنان در مقام همسری و مادری نقش مهمی در به تعالی رسیدن همسر و فرزندان ایفا می‌کنند و ما هرچه داریم، از مادر است.

وی ابراز داشت: اگر مادران به رسالت خود ایمان بیاورند و برای آن سرمایه‌گذاری کنند و قواعد و قوانین آن را   بشناسند  و التزام داشته باشند، مقاومت تربیتی تحقق پیدا می‌کند و امتداد حاج‌قاسم را خواهیم داشت.

 حاج‌علی‌اکبری با اشاره به اینکه در تربیت مقاومتی نکته‌های مهمی مطرح است، گفت: و وقتی به حاج‌قاسم و روش تربیتی او مراجعه می‌کنیم، در شخصیت ایشان خط تربیتی مقاومتی مشهود است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه کلید شخصیت حاج‌قاسم فتوت است، خاطرنشان کرد: نوع‌‌دوستی، شجاعت و تیزهوشی از جمله ارزش‌های ایرانی است و این ارزش‌ها در حاج‌قاسم مشهود بود و مردم ایران حاج‌قاسم را نماد ارزش‌های خود می‌دانند و همین امر موجب محبوبیت او در بین مردم شده است.

حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد: ما باید بر اساس آیین فتوت بچه‌هایمان را تربیت کنیم تا راه حاج‌قاسم ادامه پیدا کند و اصول فتوت، زهد و رهایی از وابستگی‌های دنیایی است.

وی اظهار کرد: نقطه مقابل تربیت حاج‌قاسم،  تربیت انفعالی، خودخواه، فاقد اعتماد به نفس، دنبال خواسته‌های شخصی رفتن و کسی که تصمیم بزرگ بگیرد، است و این افراد خیلی زود در اختیار دشمن قرار می‌گیرند و یارگیری دشمن در درجه اول از بین این‌ها است.

حاج‌علی‌اکبری با اشاره به اینکه بر اساس مکتب تربیتی میدان دفاع مقدس میدان تربیتی این نسل رشید شد ،ادامه داد:  انسان در نگاه حاج‌قاسم کرامت دارد و این شخصیت مربی در همه ابعاد است.

امام‌ جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه نگاه حاج‌قاسم به بچه‌ها عاشقانه است و رشد و سعادت آنها را می‌خواست، گفت:حق تربیت جوانان ایرانی عیار فتوت است، زیرا در این خاک و فرهنگ ریشه دارند.

  رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه تصریح کرد: حاج‌قاسم یک کتابخوان حرفه‌ای و یک مروج و معرفی‌کننده کتاب است و پرورش فکر با انس با کتاب محقق می‌شود.

حاج‌علی‌اکبری افزود: ارتباط مستمر و  نزدیک با شهدا و زندگی شهیدان از دیگر ویژگی‌های سلیمانی است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول