اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

توکلی: قضاتِ نفوذناپذیر تقویت شوند

رئیس هیات مدیره سازمان دیده بان شفافیت و عدالت با تقدیر از قوه قضائیه در برخورد با مفسدان و همچنین اصلاحات صورت گرفته در این قوه گفت: ضرورت دارد که قضات شجاع و نفوذ ناپذیر قوه قضائیه تقویت شوند.

توکلی: قضاتِ نفوذناپذیر تقویت شوند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، احمد توکلی رئیس هیات مدیره سازمان دیده بان شفافیت و عدالت به همراه اعضای هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان با غلامحسین اسماعیلی، رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه دیدار و درباره تعاملات این نهاد و قوه قضائیه به بحث و گفتگو پرداختند.

توکلی در این دیدار ضمن اشاره به استفاده از ظرفیت کارشناسی و تخصصی سازمان دیده بان شفافیت و عدالت گفت: این سازمان می تواند بدون هیچگونه چشمداشتی باری از دوش قوه قضائیه برداشته و در ۲ حوزه سلبی و ایجابی یار و یاور قوه قضائیه باشد.

رئیس هیات مدیره سازمان دیده بان شفافیت و عدالت ضمن تقدیر و تشکر از قوه قضائیه در برخورد با مفسدان و همچنین اصلاحات صورت گرفته در قوه قضائیه گفت: برخورد قوه قضائیه در پرونده هایی همچون دشت مغان و ابلاغ سند تحول قوه از اقدامات قابل تقدیر است و ضرورت دارد که قضات شجاع و نفوذ ناپذیر قوه قضائیه تقویت شوند.

در این جلسه همچنین در راستای همکاری بیشتر سازمان دیده بان شفافیت و عدالت در مراکز استانها با مجموعه ستادی قوه قضائیه همچون روسای دادگستری کل استانها، برخی ایرادات موجود در قوه و بعضا وجود افراد ناسالم، جلوگیری از اجرای احکام قطعی توسط متنفذین و برخی پرونده های جاری بحث و گفت‌وگو شد که رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه قول پیگیری داد.
 
در ادامه جلسه اسماعیلی رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه گفت: نظر ریاست قوه قضائیه توجه به مردم و سازمانهای مردم نهاد است.

وی افزود: اعتقاد و باور قوه قضائیه استفاده از ظرفیتهای مردمی است که الحمدالله این موضوع در حال نهادینه شدن است.

رئیس حوزه ریاست و سخنگوی قوه قضائیه در ادامه گفت: نقشه راه و رویکرد ما در قوه قضائیه سند تحول، دستورالعمل مشارکت سازمانهای مردم نهاد و مبارزه با فساد است که کاری سخت بدلیل گستردگی آن است ولی توفیقات بزرگی در این زمینه داشته ایم و در حال کسب توفیقات دیگر نیز هستیم.

اسماعیلی ادامه داد: ما ادعای توفیقات کامل نداریم ولی تلاشمان رسیدن به توفیقات دیگر با همراهی سازمانهای مردم نهاد است.

در پایان این جلسه برای اجرایی شدن مسائل مشترک تصمیماتی اتخاذ شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول