اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

رفت و برگشت قیمت‌گذاری فولاد در بورس کالا/ ارجاع درخواست وزارت صنعت به شورای عالی بورس+نامه

در حالی که معاون وزیر صنعت در نامه‌ای به بورس کالا خواستار کاهش قیمت پایه فولاد در بورس شده بود، این موضوع به دبیرخانه شورای عالی بورس ارجاع شد.

رفت و برگشت قیمت‌گذاری فولاد در بورس کالا/ ارجاع درخواست وزارت صنعت به شورای عالی بورس+نامه

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در حالی که وزیر صنعت، معدن و تجارت قیمت پایه شمش فولاد در بورس را معادل ۷۰ درصد قیمت CIS اعلام کرد و داریوش اسماعیلی معاون معدنی وزیر صنعت نیز در نامه ای به بورس کالا خواستار اجرای این موضوع شد، بورس کالا در پاسخ به نامه وزارت صنعت، بررسی این موضوع را به بخش مربوطه در سازمان بورس و اوراق بهادار و دبیرخانه شورای عالی بورس ارجاع داد. قبلا قیمت پایه معادل 80 درصد نرخ فولاد در کشورهای مستقل مشترک المنافع تعیین شده بود.

در نامه قائم‌مقام مدیرعامل بورس کالا خطاب به داریوش اسماعیلی معاون معدنی وزیر صنعت آمده است: در روابط میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار با شرکت بورس کالای ایران، قوانین و مقررات بازار سرمایه حاکم بر بورس‌های کالایی در رابطه با قیمت کالاها و محصولات، تأیید معاملات، سقف رقابت حسب ضوابط مصوب مربوط مجری خواهد بود. در سایر موضوعات مشترک و مرتبط، پس از برگزاری جلسات هماهنگی بین بورس کالا و وزارت صنعت، معدن و تجارت، ضوابط پیشنهادی حسب مورد به سازمان بورس و اوراق بهادار و یا شورای عالی بورس برای بررسی و تصمیم در چارچوب قوانین و مقررات ارائه می‌شود. موضوع نامه جنابعالی به بخش مربوط در سازمان بورس و اوراق بهادار و دبیرخانه شورای عالی بورس جهت طرح و اتخاذ تصمیم در شورای عالی بورس ارجاع خواهد شد.

به گزارش فارس، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه ای با عنوان «لوله و پروفیل فولادی در بورس کالا عرضه شود» و «نحوه قیمت‌گذاری در صنعت فولاد بازنگری شود» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول