اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

احتمال سفر ترامپ به تفریحگاه خود در اسکاتلند در روز تحلیف بایدن

یک روزنامه اسکاتلندی خبر داده یک هواپیمای نظامی آمریکایی که گاهی ترامپ با آن سفر می‌کند، قرار است یک روز قبل از مراسم تحلیف بایدن، به شهر «گلاسگو» جایی که تفریحگاه وی در آن قرار دارد وارد شود.

احتمال سفر ترامپ به تفریحگاه خود در اسکاتلند در روز تحلیف بایدن

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، روزنامه اسکاتلندی «ساندی پُست» خبر داده که هواپیمای نظامی «بوئینگ ۷۵۷» قرار است روز ۱۹ ژانویه، یعنی یک روز قبل از بر‌گزاری مراسم «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در فرودگاه شهر «گلاسگو» جایی که تفریحگاه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا در آن قرار دارد فرود آید.

به نوشته خبر‌گزاری اسپوتنیک، ترامپ احتمالاً قصد دارد با این هواپیما که گاهی با آن سفر می‌کند، یک روز قبل از مراسم تحلیف بایدن به تفریحگاه خود در اسکاتلند به نام «تِرن‌بِری» برود.

روزنامه ساندی پُست به نقل از منابعی آگاه در فرودگاه شهر گلاسگو نوشته که چندین هواپیمای نظارتی در ماه نوامبر بر فراز تفریحگاه تِرن‌بِری ترامپ پرواز کردند و این اتفاق «معمولاً نشان می‌دهد که ترامپ قصد دارد برای مدتی طولانی در جایی اقامت کند».

ساندی پست با اشاره به اینکه این هواپیما همچنین برای سفر‌های «مایک پنس»، معاون ترامپ و «ملانیا ترامپ»، همسر وی نیز استفاده می‌شوند نوشت: «یک هواپیمای نظامی آمریکایی به نام بوئینگ ۷۵۷ روز ۱۹ ژانویه، یک روز قبل از مراسم تحلیف، پروازی را رزرو کرده است. این هواپیما اغلب توسط معاون رئیس‌جمهور و بانوی اول استفاده می‌شود.»

این روزنامه در ادامه همچنین نوشت: «پرواز‌های ریاست‌جمهوری به دلیل اقداماتی که باید در خصوص آن انجام شود، خیلی زود‌تر رزرو می‌شوند.»

تفریحگاه تِرن‌بِری ترامپ که در جنوب غربی اسکاتلند واقع شده یکی از اقامتگاه‌های لوکس است که وی معمولاً برای بازی گلف به آنجا سفر می‌کند.

این خبر در حالی منتشر شده که ترامپ روز گذشته در یک سخنرانی در ایالت جورجیا باز هم از پذیرش شکست در انتخابات امتناع کرد و گفت: لیبرال دموکرات‌ها کاخ سفید را تصاحب نخواهند کرد.

اعضای مجمع گزینندگان چند هفته پیش با شرکت در جلسه‌ای در ایالت‌های مختلف، بر اساس نتیجه انتخاباتی که سوم نوامبر برگزار شد رأی خودشان به هر یک از دو نامزد انتخاباتی به صندوق انداختند. در پایان این رأی‌گیری جو بایدن همان‌طور که برآورد شده بود با ۳۰۶ رأی الکترال به عنوان رئیس‌جمهور منتخب آمریکا انتخاب شد. 

آرای الکترال قرار است روز ۶ ژانویه ۲۰۲۱ طی جلسه‌ای در کنگره با حضور اعضای مجلس سنا و مجلس نمایندگان شمارش شوند.

یک منبع مطلع به سی‌ان‌ان گفت: «ترامپ برای مبارزه با [نتیجه رأی] مجمع گزینندگان بسیار مصمم است و هنوز فکر می‌کرد کار به پایان نرسیده است.»

ترامپ اخیراً به اطرافیانش گفته که مایک پنس به اندازه کافی به او برای رسیدن به اهدافش جهت برگرداندن نتیجه انتخابات کمک نمی‌کند. او در روزهای اخیر روی نقش سنتی‌ای متمرکز شده که مایک پنس قرار است روز ۶ ژانویه در راستای تأیید نتیجه رأی‌گیری الکترال انجام دهد. مایک پنس، رئیس سنا است و روال تأیید آرای الکترال زیر نظر او انجام می‌شود.

منابع آگاه می‌گویند ترامپ در روزهای اخیر مسئله را با مایک پنس مطرح کرده و از شنیدن اینکه پنس نمی‌تواند نتیجه انتخابات را در جلسه ۶ نوامبر تغییر بدهد متحیر شده است.

پنس و مقام‌های کاخ سفید تلاش کرده‌اند به ترامپ بفهمانند که ریاست او بر آن جلسه جنبه تشریفاتی دارد و او نمی‌تواند به صورت یکنفره نتیجه آرای الکترال را رد کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول