اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

هشدار به مانع‌تراشان پروژه‌های شهری در زنجان

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: کسانی که در اجرای المان 15 خرداد مانع‌تراشی می‌کنند را معرفی خواهم کرد.

هشدار به مانع‌تراشان پروژه‌های شهری در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان با بررسی آخرین وضعیت المان 15 خرداد برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در این جلسه گفت: با توجه به عدم همخوانی نام میدان و المان نصب شده در 15 خرداد، تصمیم بر آن شد که المان عوض شد و المان دیگری نصب شود.

عباس راشاد با بیان اینکه پس از برگزاری مسابقه مربوط برای انتخاب نخستین طراح؛ این شخص نتوانست طرح را پیاده کند، گفت: پس از آن نیز یک طراح دیگری انتخاب شد که طراح میدان چهارراه انقلاب بود.

وی افزود: در این مرحله طرح خوبی اجرایی شد اما با توجه به اینکه این شخص گرید نداشت، سازمان‎‌های ناظر گفتند که این کار توسط یک پیمانکار انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه برای پیشبرد بهتر کار قرار شد که طراح قراردادی با پیمان‌کار داشته باشد که طرح اصلی منحرف نشود، تصریح کرد: اهتمام شورا بر این است که پروژه به موقع تمام شود چون سرمایه شهر به باد می‌رود و ما افرادی که در این باره سنگ‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: المان ۱۵ خرداد پروژه بزرگی نیست که اینقدر زمان‌بر باشد و مشکل باید حل شود.

راشاد با اشاره به اینکه برخی از افراد به عمد مانع انجام برخی امور هستند، گفت: اگر از این پس، کسی در اجرای پروژه‌ها مانع‌تراشی کند، آنها را معرفی خواهم کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با تاکید بر ایجاد همدلی برای توسعه شهر، افزود: از این پس هر جلسه مختص به یک طرح خواهد بود تا کارها به نتیجه برسد و شهروندان نیز در جریان امور قرار گیرند.

راشاد ادامه داد: نباید اجازه دهیم سرمایه اجتماعی شهر از بین برود. عده‌ای فقط انتقاد کرده و به دنبال ایجاد مشکل هستند، در حالی ‌که ما می‌خواهیم پروژه را با سرعت اجرا کنیم.

وی با تأکید بر تعیین زمان مشخص برای اجرای پروژه‌های شهری گفت: در شورای اسلامی شهر زنجان باید «اگرها» را حذف کرده و کارها باید خصوصاً در رابطه با پروژه ۱۵ خرداد پیش برود.

اعضا باید در جریان امور شهری باشند

 عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز با انتقاد از عدم اجرای المان 15 خرداد گفت: من نماینده مردم نیز باید بدانم که مشکل چیست که به اینجا رسیده‌ایم، باید بیان شود که آیا این موضوع در کمیسیون عمران بررسی شده است، اگر شده من چرا خبر ندارم.

احمد نصیری تصریح کرد: خواهش بنده این است که مسائل را مطرح کنند تا همه به عنوان اعضا در جریان قرار بگیرند و سپس از مردم استمداد بگیریم.

وی تصریح کرد: درخواست من از رئیس شورای اسلامی شهر زنجان، بیان اسامی کسانی است که مانع از اجرای طرح‌ها هستند.

نصیری ادامه داد: من باید به عنوان نماینده مردم در شورای شهر باید قبلاً در جریان برخی مسائل قرار می‌گرفتم تا بفهیم علت چه بوده که این پروژه به وضعیت فعلی درآمده است؟ یا مشکل کار کجا بوده است؟ اصلا مشکل ایجاد شده برای اجرایی شدن پروژه میدان ۱۵ خرداد در این کمیسیون‌ها مورد بررسی قرار گرفته است یا خیر؟

عضو دیگر شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه پروژه‌هایی در شهر هستند که باید در سامانه ستاد ثبت شوند، اضافه کرد: اگر بخواهیم در شهر برای ملت قلم بزنیم باید همراه ملت باشیم و دنبال مقصر نباشیم.

شهردار زنجان نیز در این جلسه با اشاره به شرایط این مجموعه در یک سال گذشته، اظهار کرد: امسال ۲۴۵ میلیارد تومان از ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای کار عمرانی در نظر گرفته شده بود، هر چند بودجه مصوب مشکلاتی داشت و جابه‌جایی رخ داد.

جابه‌جایی 55 میلیاردی بودجه شهرداری زنجان

حبیب‌الله ملایی‌یگانه با بیان اینکه در بودجه به موضوع دیون توجه نشده بود که سعی شد به این مورد توجه ویژه شود، تصریح کرد: همچنین در بودجه مصوب ملاحظه شد که دارای اشکالاتی است و اولین اشکال بحث پرداخت دیون و مطالبات بود که در بودجه امسال در نظر گرفته نشده بود. جابه‌جایی ۵۵ میلیارد تومان در بودجه، ما را در ابتدای سال با چالش‌هایی روبه‌رو کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون جدید برای اجرای طرح‌ها نیاز به تامین اعتبار در ابتدای کار هستیم، افزود: معنی این بخشنامه این است که ما ابتدا باید درآمدها را در سال‌جاری محقق و بعد از آن پروژه‌های عمرانی را اجرا کنیم.

شهردار زنجان با بیان اینکه ما امسال به دلیل افزایش نرخ ارز در اکثر کدها با کسری بودجه و اعتبار مواجه شدیم، اضافه کرد: در پروژه سبزه‌میدان برای احداث، ۳۰ میلیارد اعتبار در نظر گرفته شده بود ولی مجبور شدیم بعد از نیمه اول سال به خاطر کسری بودجه، مجدد درخواست ۲۰ میلیارد تومان اعتبار کنیم و بر اساس قانون باید درآمد را کسب می‌کردیم تا اعتبار در نظر گرفته شود.

وی در ارتباط با اجرای المان 15 خرداد نیز گفت: با کارهایی که انجام شد، طراحی به اتمام رسیده و آماده اجرا است اما مشکل فعلی این است که بر اساس قواعد، اجرای طرح باید از سوی پیمانکار با گرید مشخص انجام شود که طراح دارای این گرید نیست.

یگانه تصریح کرد: به خاطر همین مشکل به وجود آمده  راهکاری برای این امر در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم به زودی شاهد اجرای این طرح باشیم.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول