اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

افزایش مراکز نیکوکاری در شهریار/ مشارکت خیران در تأمین مسکن مددجویان

رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) شهریار با بیان اینکه در روزهای سخت کرونا تعداد مراکز نیکوکاری برای سهولت ارائه خدمات به ۳۵ مرکز افزایش یافته، گفت: فرهنگ‌سازی در جذب و افزایش حامیان بر ایجاد فرهنگ‌ احسان، انفاق و نیکوکاری کمک می‌کند.

افزایش مراکز نیکوکاری در شهریار/ مشارکت خیران در تأمین مسکن مددجویان

محمدرضا شاهجانی رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) شهریار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهریار، اظهار کرد: شهرستان شهریار با توجه به وسعت و جمعیت حدود ۹۰۰ هزار نفری در حوزه کمیته امداد به دو بخش اداره صباشهر و اداره شهریار تقسیم می‌شود و حدود ۴ هزار و ۷۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد شهریار و تعدادی نیز تحت حمایت صباشهر هستند.

وی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات انجام شده به خانواده‌های تحت پوشش، گفت: در این راستا در زمینه آموزش، راهبری شغلی و وام‌های مورد نظر برای اشتغالزایی مددجویان اقداماتی انجام گرفته و با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی برخی مشاغل و فشار وارده بر خانواده‌ها، مسیر شغلی برای آن‌ها ایجاد شد.

کسب درآمد پایدار برای خانواده‌ها

رئیس اداره کمیته امداد شهریار ادامه داد: با ایجاد مسیر شغلی به‌ عنوان راهبری برای حدود ۸۰ نفر از خانواده‌ها آموزش‌هایی ارائه شد تا بتوانند در منازل انجام داده که با فروش آن‌ها درآمدهای پایدار کسب کنند.

شاهجانی بیان کرد: با توجه به پتانسیل‌ها و شرایط خاص جامعه در روزهای کرونایی، افزایش تعداد مراکز نیکوکاری از ۵ مرکز به ۳۵ مرکز در مساجد، حسینیه‌ها و مجموعه‌های مستقل از دیگر فرآیند‌های مهم در روزهای کرونایی بود که موجب سهولت ارائه خدمات به نیازمندان و ارتباط بیشتر با مردم و خیران می‌شود.

وی در ادامه ابراز کرد: مراکز نیکوکاری به شکل محله محور فعالیت می‌کنند و قصد داریم با برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال تعداد این مراکز را به ۸۰ مرکز در شهریار ارتقاء داده که به این ترتیب هم‌افزایی میان مددجویان و خیران نیز افزایش پیدا می‌کند.

ارائه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان تحت حمایت

رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) شهریار با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال پایدار و مسکن مددجویی از جمله مهم‌ترین طرح‌های اجرایی برای توانمندی خانواده‌ها است که برنامه‌ریزی شده و تا پایان سال ورود خواهیم کرد، در ارتباط با اقدامات انجام شده در حوزه آموزشی، عنوان کرد: تعداد ۶۸۰ دانش‌آموز و حدود ۹۰ دانشجو تحت حمایت امداد هستند که با هماهنگی انجام شده و از طریق مراکز نیکوکاری، خیران و مجموعه آموزش و پرورش اقدام به خرید ۴۳ تبلت شد که میان دانش‌آموزان نیازمند از بخش‌های مختلف شهرستان توزیع شد و با کمک خیران این امر ادامه خواهد داشت.

شاهجانی افزود: طبق هماهنگی انجام شده از مجموعه ستادی و کمک‌های انجام شده، برای تمام دانش‌آموزان در تمام مقاطع کمک درسی‌هایی در قالب لوح‌های فشرده آماده و به دانش‌آموزان تحویل داده شد تا دانش‌آموزانی که امکان استفاده از شبکه شاد و برقراری ارتباط لازم با معلم را ندارند، بتوانند از امکانات آموزشی استفاده کنند.

وی در ارتباط با کانون فرهنگی آموزشی ولایت، اضافه کرد: با توجه به شرایط ویژه کرونا و اعمال محدودیت‌ها به دانش‌آموزان، دانشجویان و خانواده‌های تحت حمایت در بستر فضای مجازی خدمات آموزش در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، خانوادگی، مشاوره تخصصی و مهارت‌آموزی ارائه می‌شود.

مشارکت خیران در تأمین مسکن مددجویان

رئیس اداره کمیته امداد شهریار با تأکید بر اهمیت صدقات جاریه و کمک خیران در تأمین مسکن مددجویان، بیان کرد: در این خصوص طرح مسکن با ۳۵۲ واحد مسکونی در شهرستان پیشوا پیش‌بینی و در دست اقدام قرار گرفته است و خیران می‌توانند در تهیه و تجهیز اقلام و مصالح مورد نیاز مشارکت داشته باشند تا پس از اتمام پروژه‌ و تا پایان سال این واحدها به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران تحویل داده شود.

شاهجانی با اشاره به اجرای طرح ایران مهربان، خاطرنشان کرد: در این طرح برای فرزندان اکرام و محسنین حامی یابی انجام می‌شود و تلاش بر این است تا با فرهنگ‌سازی در جذب و افزایش حامیان و کمک اقتصادی در شرایط سخت کرونا به آن‌ها و ایجاد فرهنگ احسان، انفاق و نیکوکاری برای تمام اقشار جامعه در تحقق این اهداف کمک کنند.

وی اشاره کرد: در شهرستان شهریار حدود ۲ هزار نفر حامی از ۲۷۴ فرزند ایتام و ۷۱۶ فرزند محسنین حمایت می‌کنند که تلاش داریم با جذب حامیان بیشتر و افزایش مشارکت مردم در طرح ایران مهربان نیاز مالی این فرزندان علاوه بر کمک به خانواده در ابعاد تحصیلی، بهداشتی و فرهنگی نیز بهره لازم را ببرد.

رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) شهریار در پایان تصریح کرد: با توجه به مشکلات مختلفی که در تأمین مسکن وجود دارد، کمیته امداد شهریار با کمک خیران توانسته حدود ۹ واحد مسکونی برای مددجویان تحت حمایت خریداری کند.

انتهای پیام/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول