اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مکتب سلیمانی| فراگیر شدن بصیرت سلیمانی‌ها در شهرستان رستم

پس از شهادت سردار دل‌ها، سازمان‌ها، نهادها و نیروهای مردمی، هرکدام به نوعی در احیای مکتب حاج قاسم سهیم شدند و مردم ولایت مدار شهرستان شهید پرور رستم نیز، برنامه‌های متعدد و بیشماری را همزمان با دهه بصیرت، در سراسر کشور، با محوریت شخصیت حاج قاسم به عنوان یک الگوی بی بدیل رقم زدند.

مکتب سلیمانی| فراگیر شدن بصیرت سلیمانی‌ها در شهرستان رستم

به گزارش خبرگزاری فارس از رستم، ناباورانه یک سال از شهادت سردار دلها گذشت و هر جمعه داغ نبودنش برای‌مان تازه شد؛ اما جنس این شهادت متفاوت است و آثار و برکاتش در تمام ابعاد و جنبه‌های زندگی‌مان اثرگذار.

سردار سلیمانی، فرمانده شد، چون بنده بود، مربی رزمی شد، چون مجاهد بود، سردار شد، چون انقلابی بود و شهید شد، چون عاشق بود.

و چه تعبیر خوبی است خون با برکت، خونی که باعث بیداری بیشتر امت‌های اسلامی شد و نه تنها مردم ایران بلکه تمام ملتهای مسلمان و آزادگان جهان در سراسر دنیا، از این داغ به خود آمدند و علم خونخواهی‌اش را بر پا کردند.

ابعاد وجودی و شخصیت سردارسلیمانی هم برای لشکریان درس آموز است و هم برای مردم عادی و این روزها و در ایام دهه بصیرت، مرد و زن، پیر و جوان و کوچک و بزرگ همه به فکر بازآفرینی و ترویج فرهنگ غنی برخاسته از مکتب سلیمانی هستند.

هر جا که می‌نگریم، در شهرها و روستاها، مساجد و تکایا و معابر همه مزین به تصویر مهربان سرداری است که معنویت، بصیرت، ولایت‌مداری و شجاعت و مردم داری‌اش زبانزد است و اینک در دهه بصیرت و پس از سالروز شهادت پر برکتش نیز، در سراسر دنیا و ایران اسلامی نام او و اجرای برنامه به نام او، مهمترین موضوع جلسات و دغدغه تمام داغداران اوست.

در شهرستان رستم نیز برنامه‌های متعددی به همین مناسبت در حال برگزاری است، که در ادامه به آن می‌پردازیم.

امام جمعه شهرستان رستم در گفتگو با خبرنگار فارس درباره اهمیت دهه بصیرت و شخصیت سردار دلها اظهار داشت: درسی که دهه بصیرت به ما می‌دهد، عدم غفلت از دشمن و دسیسه‌های آنهاست، چرا که هر بار با اهرم جدید وارد عمل می‌شوند.

سید ابوالحسن حسینی بوشهری افزود: بازخوانی تاریخ به منظور درس عبرت گرفتن از آن وقایع است، اگر حضور مردم نباشد امام معصوم(ع) هم تنها می‌ماند، حضرت فاطمه(س) در سخت‌ترین شرایط و بدون عِده و عُده از ولی زمانش دفاع کرد و خالی کردن صحنه، تنهایی و مظلومیت امام معصوم را هم در پی خواهد داشت.

 بصیرت مردم ما از عصر به رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم هم بیشتر است و شاهد این معنا، حضور در صحنه‌های مختلف دفاع مقدس و مقابله با توطئه‌ها و  فتنه‌هاست.

توطئه بزرگ دشمن امروز، تحریم اقتصادی، فشار، دو‌قطبی سازی جامعه و استفاده از اهرم مذاکره و گرفتن توان و قدرت ملی و تهی کردن نظام از آرمان‌ها وتبدیل کشور به یک کشور عادی و وابسته خواهد بود.

 بزرگترین نسخه مقابله با تحریم بنابر توصیه مقام معظم رهبری تکیه به نیروها و ظرفیت‌های داخلی است، زیرا موجب خنثی شدن تحریم در سطح مواجهه راهبردی است، علاوه بر این منجر به پایداری همیشگی در جهت بازداری دشمن خواهد بود.

وی با یادآوری ارزش‌های وجودی شخصیت سردار سلیمانی تصریح کرد: خون شهید سلیمانی جریان‌ساز است و در اوج سختی‌ها و مشکلات، روح تازه‌ای را به کالبد مردم ما دمید، مردم ما را زیر خیمه ولایت منسجم نمود، حقانیت سیاست جمهوری اسلامی در مبارزه با آمریکا و دفاع از مقاومت را تفسیر کرد.

امام جمعه رستم بیان داشت: شهید سلیمانی معمار تشکیل ارتش بین‌الملل اسلامی بود، داعش را محکوم به زوال و نابودی کرد، به سیر تکاملی مقاومت سرعت بخشید و اخوت بین ملت‌های منطقه را تعمیق نمود.

وی اضافه کرد: وظیفه ما عمل به وصیت شهید سلیمانی و دفاع و پیروی بی چون و چرا و حفاظت از هیمنه خیمه ولایت که در واقع بزرگترین حرم اهل بیت(ع) امروز ایران اسلامی و نظام اسلامی است، خواهد بود.

ایشان با اشاره به هفدهم دی ماه و روز کشف حجاب توسط رضاخان در سال ۱۳۱۴ بیان داشت: دشمنان می‌خواهند زنان ما را از هویت خود تهی کنند و پیش از انقلاب یکی از برنامه‌های خود را توسط رضاخان در جهت از بین بردن مظاهر اسلامی پیاده نمودند و آن کشف حجاب بود.

وی در پایان اظهار داشت: در حال حاضر نیز تلاش همه جانبه دشمنان بر این است تا جامعه زنان و خانواده ما را از هویت خود تهی کنند و راه تسلط بر جوامع اسلامی را از طریق تخریب و سست نمودن بنیان خانواده باز نمایند و اینجاست که باید با بصیرت و دشمن شناسی و الگوگیری از شخصیت شهید سلیمانی، راه مقابله را دریابیم و با درایت و مدیریت صحیح جلوی پیشروی دشمن را بگیریم.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه رستم نیز در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: شخصیت چند بعدی سردار سلیمانی عرصه فعالیت برای در تمام زمینه ها را فراهم نموده است و همه اقشار با نگاه و سلایق مختلف در مورد شخصیت این سرداره رشید اسلام شهدای جبهه مقاومت حرف برای گفتن دارند.

محمد زمان زارعی افزود: به لطف خدا با مشارکت مردم افشار مختلف بسیج برنامه های متنوع و بسیار اثرگذاری در ایام دهه بصیرت برگزار و یاد و نام سردار دلها در تمام روستاها و نقاط شهری شهرستان رستم طنین انداز شد.

فرمانده سپاه رستم تصریح کرد: رونمایی از سردیس سردار دلها در بلوار شهر کوپن به همت شهرداری و اعضای شورای اسلامی این شهر، برگزاری مسابقه نقاشی سردار دلها با مشارکت هنرمندان از نقاط مختلف شهرستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی، غبار روبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای بسیجی شهرستان، برگزاری بیش از ده وبینار و برنامه و مسابقه مجازی با حضور کارشناسان و سخنرانان مطرح استانی و کشوری از جمله برنامه‌های انجام شده در شهرستان رستم است که با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد.

 وی بیان داشت: برگزاری مراسم بزرگ داشت یکمین سالگرد شهادت سردار دلها، شب شعر مکتب سلیمانی، رونمایی از تصویر تمثال دست مبارک سردار دلها حاج قاسم سلمیانی که اثری هنری از سرکار خانم جمالی، هنرمند بسیجی شهرستان رستم با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است از دیگر برنامه های ما در این ایام است.

زارعی فراگیر کردن ابعاد شخصیت سردار. سلیمانی را از جمله برنامه‌های محوری و مبنایی سپاه، بسیج و دیگر مراکز و گروه‌های فرهنگی شهرستان رستم برشمرد و افزود: ولایت‌مداری، بصیرت، اخلاص، دشمن‌شناسی و استکبار‌ستیزی سردار سلیمانی از جمله مولفه‌هایی است که باید در جامعه نهادینه شود و جوانان و نوجوانان ما با عشق و اشتیاقی که به این شخصیت بزرگ و جهانی دارند، سهم بزرگی در فراگیر کردن این مولفه‌ها خواهند داشت.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول