اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام هواشناسی گیلان تا پایان دولت دوازدهم

استاندار گیلان یکی از اهداف دولت تدبیر و امید را اتمام پروژه های نیمه تمام دانست و گفت: احداث ایستگاه‌های اقلیم شناسی حیران آستارا و ماسال، ایستگاه خودکار جاده‌ای لاریخانی در مسیر سیاهکل به دیلمان در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام هواشناسی گیلان تا پایان دولت دوازدهم

استاندار گیلان در دیدار با رئیس سازمان هواشناسی کشور، با اعلام حمایت از برنامه‌های توسعه‌ای هواشناسی و استقرار شبکه ایستگاه‌ها برای پایش پدیده‌های جوی در پهنه گسترده‌تری از استان، بر ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام هواشناسی گیلان تا پایان دولت دوازدهم تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع  ظهر امروز در دیدار با سحر تاج‌بخش رئیس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به نیازمندی‌ها و برنامه توسعه شبکه ایستگاه‌های هواشناسی در استان اظهار کرد: تکمیل شبکه ایستگاه‌های باران‌سنجی خودکار با اختصاص اعتبار ۶۰ میلیارد ریال طی سه سال به‌ویژه در ۱۵ حوزه آبریز و نقاط سیل‌خیز گیلان را ازجمله مواردی است که باید به آن توجه شود.

وی با تأکید بر تجهیز ایستگاه‌های هواشناسی گیلان به دستگاه برف‌سنج گفت: با توجه به افزایش شدت، مدت و نقطه‌ای بودن میزان بارش برف در استان طی سال‌های گذشته، تجهیز حداقل ۱۰ ایستگاه اقلیم‌شناسی به برف‌سنج خودکار نقش بسزایی در اطلاع‌رسانی لحظه‌ای به مسؤولان مدیریت بحران و توزیع بهتر اطلاعات دارد.

استاندار گیلان با اذعان به اینکه سنسورهای هواشناسی جز ابزارهای دقیق و حساس در هواشناسی محسوب می‌شود، تصریح کرد: به‌منظور جلوگیری از ورود آسیب به ایستگاه‌های هواشناسی، وجود بانک سنسور و قطعات جایگزین و تأمین سیستم‌های حفاظت فیزیکی و الکتریکی و ایجاد بسترهای ارتباطی برای انتقال داده‌ها ضروری است و باید از طریق منابع ملی و استانی تأمین اعتبار شود.

زارع با اشاره به راه اندازی سامانه پیش‌بینی و هشدار پدیده‌های مخرب جوی استان همچون بارش‌های شدید، سیل، سرمازدگی و توفان‌های تندری و تگرگ گفت: توسعه شبکه‌ ایستگاه‌های ویژه جاده‌ای دریایی و کوهستانی و ایستگاه‌های ویژه اندازه‌گیری گردوغبار از دیگر مواردی است که می‌توان با استفاده از این سامانه از آن بهره برد.

وی یکی از اهداف دولت تدبیر و امید را اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام دانست و افزود: سامانه جامع خودکار فرودگاهی رشت تکمیل و به CAT1 ارتقا یافته و آماده بهره‌برداری است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تأکید بر لزوم تأمین اعتبار در خصوص اتمام پروژه‌های عمرانی در گیلان تصریح کرد: احداث ایستگاه‌های اقلیم‌شناسی حیران آستارا و ماسال، ایستگاه خودکار جاده‌ای لاریخانی در مسیر سیاهکل به دیلمان، احداث دو ایستگاه بادسنجی در بندر آستارا و ساحل لیسار تالش و نیز برقراری بستر ارتباطی نورنتا برای ایستگاه‌های خودکار سینوپتیک و اقلیم‌شناسی با استفاده از تأمین اعتبارات ملی و استانی، تکمیل و در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول