اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آغاز رأی‌گیری دور دوم انتخابات سنای آمریکا

منابع خبری از آغاز رأی‌گیری دور دوم انتخابات مجلس سنای آمریکا در شهر «آتلانتا» واقع در ایالت جورجیا خبر‌ داده‌اند.

آغاز رأی‌گیری دور دوم انتخابات سنای آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، رأی‌گیری دور دوم انتخابات مجلس سنای آمریکا در شهر «آتلانتا» واقع در ایالت جورجیا آغاز شد.

به نوشته خبر‌گزاری اسپوتنیک، دور اول انتخابات مجلس سنا در ایالت جورجیا در ماه نوامبر بر‌گزار شد، اما هیچ یک از نامزد‌ها نتوانستند اکثریت کرسی‌ها را کسب کنند که این مسئله انتخابات را به دور دوم کشاند.

اکنون رقابت میان دو سناتور جمهوریخواه و دو سناتور دموکرات است.

نتیجه این انتخابات تعیین خواهد کرد کدام حزب کنترل سنا یا به عبارت دیگر اکثریت کرسی‌های مجلس سنا را در اختیار می‌گیرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته در تجمع انتخاباتی نامزدهای جمهوری‌خواه کرسی‌های سنای ایالت جورجیا شرکت کرد. 

ترامپ در پیامی توییتری از سفر چهارم ژانویه (۱۵ دی ماه) خود به ایالت جورجیا به منظور حمایت از «دیوید پردو» و «کلی لوفلر» سناتورهای جمهوری‌خواه این ایالت در دور دوم انتخابات سنا خبر داد.

رئیس‌جمهور آمریکا تقریباً سه هفته قبل به منظور حمایت از نامزدهای این حزب برای دو کرسی سنای ایالت جورجیا به این ایالت رفته و در کنار آقای پردو و خانم لوفلر سخنرانی کرده بود.

حزب دموکرات امیدوار است با کسب هر دو کرسی ایالت جورجیا در سنا، به ۵۰ کرسی دست یابد که در این صورت با توجه به پیروزی جو بایدن و کامالا هریس در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این حزب جایگاه ریاست مجلس سنا را در اختیار دارد و می‌تواند روی یک رای رئیس سنا حساب کند. طبق قوانین موجود در آمریکا، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، رئیس مجلس سنای این کشور است و دارای حق رای می‌باشد.

تشدید مبارزات انتخاباتی ترامپ برای نامزدهای جمهوری‌خواه در انتخابات سنای جورجیا و تشویق حامیانش به رای دادن به آنها در شرایطی انجام شده که او بارها اعلام کرده انتخابات اخیر ریاست جمهوری «فاسدترین» انتخابات تاریخ بوده است. 

علاوه بر ترامپ، «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور و رئیس کنونی سنای آمریکا اخیرا در حمایت از نامزدهای جمهوری‌خواه سنای جورجیا به این ایالت سفر کرده بود. 

جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب آمریکا هم طی روزهای اخیر بارها در حمایت از دو نامزد دموکرات انتخابات جورجیا موضعگیری کرد و از حامیان خود خواسته است با شرکت در انتخابات، باعث تسلط دموکرات‌ها بر مجلس سنا شوند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول