اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ناصر کنعانی: شهید سلیمانی و مکتب او جهانی شده است

رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره عنوان کرد: اکنون نه فقط نام سلیمانی، بلکه مکتب سلیمانی در ورای مرزهای ملی حتی در داخل آمریکا جولان می‌دهد. سلیمانی و مکتب او جهانی شده و جهان برای آمریکا و حامیان تروریست‌ها خطرناک‌تر و تنگ‌تر شده است.

ناصر کنعانی: شهید سلیمانی و مکتب او جهانی شده است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «ناصر کنعانی» رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره امروز (سه‌شنبه) در یادداشتی درباره نخستین سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی و همرزمش نوشت: در اولین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، شهرها و پایتخت‌های کشورهای مختلف جهان شاهد برپایی مراسم‌ها و تجمعات متنوعی در تجلیل از آنان و محکوم کردن اقدام تروریستی دولت آمریکا در ترور فرماندهان ضدتروریسم بود. میدان تحریر بغداد به تنهایی صدها هزار نفر از مردم شهرهای مختلف عراق را در خود گرد آورده بود که فریاد مرگ بر آمریکا سر می‌دادند. گویی شبکه‌های اجتماعی نیز در این ایام به تسخیر دوستداران و علاقمندان و یاران سلیمانی درآمده است.

وی افزود: اما حاج قاسم سلیمانی قهرمانی بزرگ بود که گمنامی را دوست داشت. او یک نظامی عالیرتبه و کم نظیر بود که ابهتش را مدیون لباس و ژست نظامی و محافظان و تشریفات نبود، تفکر استراتژیک، عمل شجاعانه و رفتار انسانی او قلب‌ها را تسخیر کرده بود. او از جنس مردم بود و مردمی‌بودن او مرز نداشت. اما او همچنان دوست داشت گمنام بماند و او بود که وصیت کرد که بعد از شهادتش بر سنگ مزار او صرفا بنویسند "سرباز قاسم سلیمانی".

در این یادداشت آمده است: خداوند دشمنان ما را از احمق‌ها قرار داده است. دولت تروریست آمریکا با ترور شرورانه و احمقانه سردار سلیمانی و به عهده گرفتن مسؤولیت این ترور، او را به همه جهانیان معرفی کرد. اکنون نه فقط نام سلیمانی، بلکه مکتب سلیمانی در ورای مرزهای ملی حتی در داخل آمریکا جولان می‌دهد. آری سلیمانی و مکتب او جهانی شده است و این یعنی اینکه جهان برای آمریکا و حامیان تروریست‌ها خطرناک‌تر و تنگ‌تر شده است و این همان چیزی است که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا دو روز قبل در مصاحبه‌اش با شبکه آمریکایی سی ان ان گفته است که «آنگونه که دولت ترامپ ادعا می‌کند، ترور سلیمانی، آمریکا و منافع آن را در امنیت بیشتری قرار نداده است بلکه آنچه به دست آمده، کاملا عکس این ادعاست.»

کنعانی افزود: سردار سلیمانی حدود یک سال و نیم قبل از شهادتش در یک سخنرانی گفته بود، آقای ترامپ قمارباز؛ «حریف شما من هستم..این جنگ را شما شروع می‌کنید، اما پایانش را ما ترسیم می‌کنیم.. من به شما می‌گویم! بدان در آن جایی که فکر نمی‌کنی، ما نزدیک شما هستیم.» آری سلیمانی صادق بود، او نه فقط در زمان حیات بلکه پس از شهادت نیز حریف ترامپ و سیاست‌های آمریکاست. سلیمانی پوزه حریف را به خاک مذلت خواهد مالید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول