اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ایجاد اشتغال برای ۹ هزار و ۹۰۰ نفر در اسلامشهر

فرماندار شهرستان اسلامشهر گفت: بر اساس تأیید سامانه وزارت کار برای ۹ هزار و ۹۰۰ نفر در سطح شهرستان اشتغال ایجاد شده است.

ایجاد اشتغال برای ۹ هزار و ۹۰۰ نفر در اسلامشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، مسعود مرسلپور فرماندار شهرستان اسلامشهر بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری، اظهار کرد: بنابر تأیید سامانه رصد اشتغال وزارت کار در سال جاری، تاکنون برای ۹ هزار و ۹۰۰ نفر در سطح شهرستان اسلامشهر اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به اختصاص بیشترین سهمیه ایجاد اشتغال استان به شهرستان اسلامشهر، گفت: در برش توسعه شهرستان‌های استان تهران تعداد ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر سهمیه برای شهرستان اسلامشهر اختصاص داده شده که تاکنون با همراهی و همکاری همه دستگاه‌های اداری و اجرایی و واحدهای تولیدی و صنعتی منطقه، بخش اعظمی از این سهمیه تحقق یافته و تا پایان سال قطعاً بیش از سهمیه تخصیصی اشتغال‌زایی خواهد شد.

فرماندار شهرستان اسلامشهر با اعلام خبر کسب رتبه نخست اشتغالزایی در سطح استان تهران، بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و آسیب رسیدن به بخش‌های مختلف اقتصادی، رفاهی و معیشتی مردم، خوشبختانه با اقدامات انجام شده و رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی نه تنها هیچ واحدی تعطیل نشده بلکه شرایط ویژه برای متقاضیان دریافت تسهیلات و ایجاد اشتغال فراهم شده و هیچ گونه کاهش و تعدیل نیرویی در مجموعه واحدهای تولیدی و صنعتی نداشته‌ایم.

مرسلپور با تأکید بر اهمیت ریشه‌کنی معضل بی‌سوادی در اسلامشهر، ابراز کرد: با تلاش مجموعه مدیریت آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی شهرستان به‌رغم افزایش جمعیت منطقه بالغ بر ۹۷ درصد از جمعیت بی‌سواد از ساکنان منطقه ریشه‌کن شده و اسلامشهر رتبه نخست مبارزه با بی‌سوادی را به دست آورده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده شهرستان برای مبارزه با ویروس کرونا، عنوان کرد: در حوزه مبارزه با ویروس کرونا اقدامات انجام شده از سوی شبکه بهداشت و درمان و با همکاری همه‌جانبه اقشار مختلف مردم و دستگاه‌های اجرایی و خیران منطقه روند ابتلاء، بستری و فوت افراد در اثر ویروس کرونا در تنها بیمارستان دولتی اسلامشهر که ظرفیت ۱۲۵ تختخواب دارد سیر نزولی داشته و تعداد فوتی‌ها در طی چند روز گذشته به صفر رسیده است.

فرماندار شهرستان اسلامشهر از درگیری بالغ بر ۶۰ درصد از کادر درمان بیمارستان اسلامشهر با ویروس کرونا، ادامه داد: با اجرای موفقیت‌آمیز طرح شهید سلیمانی در اسلامشهر که با هم‌گرایی، همکاری و همراهی همه‌جانبه مسؤولان و مردم منطقه و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و نظارت‌های بهداشتی انجام شده، خوشبختانه شاهد کنترل و مهار این ویروس منحوس در سطح منطقه هستیم.

مرسلپور با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: مسائل ابتدای انقلاب و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی باید از نسلی به نسل دیگر منتقل شود و مدیران دستگاه‌های اجرایی و اداری با اطلاع‌رسانی و اعلام اقدامات انجام شده از سوی دولت به مردم زمینه دلبستگی و علاقه‌مندی مردم به مسؤولان را فراهم کرده و خدمات ارائه شده را بیان کنند.

کنترل ویروس کرونا با اجرای طرح شهید سلیمانی در اسلامشهر

فاطمه تاجیک رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر هم در جلسه شورای اداری اسلامشهر ضمن قدردانی از همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسانی و نیروی مقاومت بسیج و شبکه بهداشت و درمان برای مبارزه با ویروس کرونا، اظهار کرد: با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و کنترل بیماری به شیوه محله محور، از آذرماه سال جاری تاکنون شاهد روند نزولی میزان بستری و مرگ بیماران مبتلا به ویروس کرونا هستیم.

وی از کاهش چشمگیر مراجعات برای انجام آزمایش کرونا به بیمارستان و مراکز درمانی شهرستان خبر داد و افزود: با همکاری نیروهای داوطلب هلال‌احمر و بسیج در سه زمینه مراقبت از بیماری، نظارت بر نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و حمایت از افراد آسیب‌دیده از کرونا، در سطح منطقه با کاهش این بیماری و تبدیل وضعیت شهرستان از نارنجی به زرد به زودی شاهد رسیدن به وضعیت سفید و تغییر به رنگ سبز خواهیم بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر با تأکید بر فعالیت واحدهای سیار برای کنترل و شناسایی افراد مبتلا و انجام تست‌های رایگان از افراد مشکوک، یادآور شد: با توجه به کسب موفقیت‌های چشمگیر در اجرای طرح شهید سلیمانی از مسؤولان دستگاه‌های اداری و مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان انتظار داریم ضمن ممانعت از حضور افراد دارای علائمی از بیماری در محل کار همکاری لازم را برای ماندن در خانه و استراحت به مدت دو هفته و استفاده از مرخصی استعلاجی حتی بدون انجام آزمایش کرونا با پرسنل داشته باشند.

تشکیل ۲ هزار میلیارد تومان پرونده تخلفات احتکار و گرانفروشی در اسلامشهر

حسین ناطقی‌پور رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان اسلامشهر در ادامه جلسه شورای اداری شهرستان اسلامشهر، اظهار کرد: با فراهم شدن شرایط و بستر لازم برای احداث شهرک صنعتی مصوب در سطح ۱۳۰ هکتار، برای ۲۰ هزار نفر در سطح شهرستان اشتغالزایی می‌شود.

وی با اشاره به رفع مشکلات و موانع تولید و اشتغال در منطقه، افزود: در طی ۱۰ ماه گذشته در سطح ۶ هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی و صنفی فعال در سطح شهرستان اسلامشهر بالغ بر۶ هزار و ۵۰۰ اشتغال ایجاد شده و با رفع مسائل و مشکلات واحد صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل در این شهرستان، برای بیش از ۵۵۰ نفر نیز اشتغالزایی شده است.

رئیس اداره صمت شهرستان اسلامشهر با اشاره به پرداخت ۲۰۷ میلیارد تومان وام کرونایی به متقاضیان واحدهای آسیب‌دیده از کرونا، خاطرنشان کرد: با توجه به التهابات به وجود آمده در بازار در راستای تنظیم بازار و تأمین نیازهای شهروندان علاوه بر تأمین و توزیع ۴۰۰ تن برنج، ۲۰۰ تن مرغ گرم و سرد، ۲۰۰ تن شکر و ۲۰۰ تن گوشت به قیمت دولتی و توزیع در سطح منطقه، با انجام گشت‌های نظارتی و کنترل و برخورد با متخلفان بیش از ۲ هزار میلیارد تومان پرونده تخلفات احتکار و گرانفروشی تنظیم و برای اعمال قانون به تعزیرات حکومتی شهرستان ارسال شده است.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول