اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

حمایت مجلس از ساخت سریال احمد‌بن‌موسی(ع) و شهید دوران

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، ساخت سریال احمد بن موسی (ع) را کاری ارزنده در شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) دانست و گفت: مجلس از ساخت سریال امین ولایت حضرت شاهچراغ (ع) حمایت می کند.

حمایت مجلس از ساخت سریال احمد‌بن‌موسی(ع) و شهید دوران

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، قاضی زاده هاشمی امروز در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای فارس با اشاره به اینکه استان فارس به عنوان خطه ای از کشور که دلاورمردانی همچون شهید عباس دوران، را در خود پرورش داده اظهار داشت : قطعا صدا و سیما با تولید این سریال می تواند به خوبی نقش تعیین کننده استان پهناور فارس در هشت سال دفاع مقدس را به تصویر بکشد و قهرمانان ملی را به نسل جوان کشور معرفی نماید.

مدیرکل صدا و سیمای فارس هم در این دیدار با بیان اینکه استان فارس از ظرفیت بسیار بالایی برای ساخت سریال و فیلم سینمایی با سوژهای ملی و حتی بین المللی برخوردار است گفت: برنامه ریزی برای تولید سریال حضرت احمدبن موسی علیه السلام با مشارکت دستگاه های فرهنگی و همکاری تولیت آستان احمدی و محمدی علیهماالسلام از چهار سال پیش آغاز شد اما به دلیل مشکلات مالی پیشرفت قابل قبولی نداشته است، این مرکز همچنان پیگیر فراهم شدن شرایط برای ساخت این سریال با هدف معرفی حضرت شاهچراغ به عنوان یکی از شخصیت های مهم و تاثیر گزار جهان اسلام است.

سهرابی با اشاره به جانفشانی ها و رشادت های سرافرازان استان فارس در هشت سال دفاع مقدس گفت: ساخت سریال شهید دوران نیز در دستور کار صدا و سیمای فارس قرار گرفته است که در این خصوص ارتش جمهوری اسلامی ایران، استاندار فارس و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در این خصوص صدا و سیما را کمک خواهند کرد اما برای به ثمر نشستن این مهم نیازمند حمایت سایر مسئولان از جمله مجلس شورای اسلامی هستیم.

وی با اشاره به اینکه معرفی فرهنگ ایثار و شهادت نیاز به حمایت ویژه مسئولان دارد گفت: سریال شهید دوران یکی از مجموعه های ارزشمندی است که با هدف نشر ارزش های دفاع مقدس به عنوان یک رسالت و وظیفه ملی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل صدا و سیمای فارس ادامه داد : صدا و سیمای فارس برای ساخت کارهای فاخر جهت معرفی هر چه بهتر شخصیت های دینی، علمی و فرهیخته فارس تلاش خواهد کرد و انتظار می رود مسئولان نیز با حمایت خود در این امر صدا و سیمای فارس را یاری بخشند.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول