به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عبدالله تقی پور امروز در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز از محل حادثه قطار شهری اظهار داشت: خوشبختانه هیچ شهروندی در سانحه قطار شهری آسیب ندیده است اما باید دلایل به وجود آمدن حادثه مشخص و مسببین شناسایی شوند که تا زمان ارائه نظر کارشناسی باید منتظر بمانیم.
وی با بیان اینکه از اول، افتتاح فاز ۳ خط یک مترو تبریز کار اشتباهی بود، گفت: قبلاً در صحن شورای شهر نسبت به عدم تکمیل این خط و نبود سیستم سیگنالینگ هشدار داده بودم .
رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری ادامه داد: فاز سه فاقد سیستم مانیتورینگ و سیگنالینگ کافی است و هر چند در فاز مذکور تنها یک قطار حرکت می کند، اما اگر به این مسیر توجهات لازم صورت نگیرد، نتیجه اش ماجرای دیروز صبح می شود.
در این حادثه، راننده لوکوموتیو از ناحیه چشم مصدوم و به بیمارستان منتقل شد.صبح دوشنبه ۱۵ دی ماه، قطار شهری تبریز در فواصل سه راهی امین به سمت لاله در منطقه قونقا که اخیرا توسط رئیس جمهور افتتاح شد دچار حادثه شده و از ریل خارج شد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز در واکنش به این حادثه گفت: حادثه ای که صبح امروز در یکی از ایستگاه های قطار شهری تبریز رخ داد، خوشبختانه خسارت جانی نداشت.
بهرام فرهخت با بیان اینکه خوشبختانه قطار خالی از مسافر بوده است، افزود: در این حادثه خسارت مالی جزئی به واگن آسیب دیده شده است که از طریق بیمه جبران خواهد شد.
او در مورد علت حادثه هم گفت: علت حادثه توسط کارشناسان سازمان قطار شهری در حال بررسی است و پس از حصول نتیجه اعلام خواهد شد.
رئیس جمهور در 27 آذر چهار ایستگاه شهید باکری، امام حسین (ع)، سالار ملی و نور مترو تبریز با هزینهکردی حدود ۷۵۰میلیاردتومان همزمان با پروژه های شهرداری های کشور افتتاح کرد.
گزارش فارس حاکی است، پیش از افتتاح این ایستگاهها خبرگزاری فارس در مطلبی با عنوان جلوی افتتاح ویترینی را بگیرید بر یک سری مشکلات و نواقصها قطار شهری تبریز هشدار داده بود.
در این مطلب آمده بود: فاز سوم خط یک تبریز فاقد سیستم ایمنی است سیستمی حفاظت اتوماتیک قطار (atp) در مراکز کنترل و طول خطوط کنترل و ایمنی کامل حرکت قطارها را تضمین میکند. این سیستم با استفاده از اطلاعاتی که در طول مسیر از طریق ریل هادی به آن ارسال میگردد، قادر است قطار را بهطور ایمن در مسیر هدایت کرده و از هر گونه خطر احتمالی اعم از شکستگی ریل، حضور قطاری دیگر در مسیر فاصله تا ایستگاه و کنترل سرعت مجاز و غیرمجاز، اپراتورهای مرکز فرمان و قطار را باخبر میسازد.
خط یک مترو تبریز سالهاست در دست ساخت است و فعلا برای تکمیل نهایی آن زمان مشخصی در دست نیست. هیچ بهانهای هم نمیتواند مسوولان و شهردار تبریز را مجاز به افتتاح پروژهای کند که مستقیما با جان شهروندان در ارتباط است.
انتهای پیام/60001