اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پیگیری فارس نتیجه داد/ گاز در شهرک نانوایان زنجان+ فیلم

بعد از گزارش فارس از مشکل گاز در فاز سوم شهرک نانوایان زنجان با وساطت دادستان مرکز استان مشکل اهالی این شهرک برطرف و کار گازرسانی به منازل این منطقه تا چند روز آینده عملیاتی می‌شود.

پیگیری فارس نتیجه داد/ گاز در شهرک نانوایان زنجان+ فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، همه چیز از پیامک یکی از اهالی فاز سوم شهرک نانوایان زنجان به خبرنگار فارس در مورد مشکلات گاز این منطقه آغاز شد، در این پیامک خواستار تهیه گزارش از این مشکل اساسی اهالی، در این روزهای سرد و زمستانی شده بود.

می‌گفت چاره‌ای نداریم به آخر خط رسیدیم، به هر جا که رفتیم نتیجه نگرفتیم، چاره را در رسانه‌ای کردن مشکل یافتیم، خواهش می‌کنم به داد ما برسید، هر شب در منزل یکی از والدین خود هستیم، خجالت می‌کشیم از شانس ما امسال هم زمستان سختی شده است.

شهرک نانوایان در سه فاز مختلف به اعضای تعاونی مسکن واگذار شده است و فازهای اول و دوم نسبت به فاز سوم مشکلات کمتری دارند، اما در فاز سوم که هنوز بسیاری از زمین‌ها هم واگذار ساخته نشده است، دارای مشکلات فراوانی است.

بوی دود و نفت همه خانه‌ها و لوازم داخل آن را در برگرفته است، اهالی شهرک خانه‌های خود را با چراغ‌های والر، علاءالدین، بخاری‌های نفتی و... گرم می‌کنند، اینجا از بخاری گازی به عنوان میز زیر گلدان استفاده می‌کنند.

فرش‌های بسیاری از اهالی به دلیل سرمای زیاد کپک زده، کابینت‌ها نم کشیده و باد کرده، دود دیوار خانه‌ها را سیاه کرده، تانکرها و بشکه‌های نفت شهرک را تبدیل به پالایشگاه کرده و یادآور روزهای اوایل انقلاب است.

نبود گاز و روشنایی، آسفالت نبودن خیابان‌ها، عدم پیاده‌روسازی، نبود وسایل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس و تاکسی و کلا بسیاری از زیرساخت‌ها که شاید بسیاری از ساکنان به دلیل نوساز بودن شهرک با آنها ساخته‌اند تا شرایط بهتر شود.

اما یکی از مهمترین مشکلات اهالی که توانایی مقابله با آن در این روزهای سرد و سخت زمستان را ندارند، نبود گاز بود، مشکلی که در روزهایی که شهر زنجان در اکثر روزها به عنوان سردترین شهر کشور با دمای زیر15 درجه را می‌گذراند.

منع مصرف گاز با وجود جریان داشتن گاز در لوله‌ها 

مشکل گاز این شهرک در حالی است که علمک گاز در درب منازل نصب و گاز در لوله‌های اصلی هم جریان دارد، ولی اهالی از مصرف آن در این زمستان سخت به دلیل عدم انجام تعهدات از سوی شرکت تعاونی و راه و شهرسازی محروم هستند.

عزیزی یکی از اهالی شهرک با بیان اینکه یک سال است که دنبال گازرسانی هستیم و با وجود جلسات مختلف نتوانسته‌ایم کاری از پیش ببریم، اظهار کرد: شرکت گاز در ابتدا از شرکت تعاونی مسکن فاز سوم نانوایان حدود یک میلیارد تومان برای اختصاص انشعاب هزینه درخواست کرده بود.

وی افزود: با انجام جلسات توافق شد که از مبلغ 994 میلیون تومان، 500 میلیون تومان را شرکت تعاونی عهده‌دار شود و بقیه مبلغ طبق تفاهم‌نامه‌ منعقده توسط راه و شهرسازی پرداخت شود.

وی افزود: قرار بود اداره کل راه و شهرسازی استان در مقابل دریافت یک قطعه زمین، مابقی مبلغ را به شرکت گاز پرداخت کند که هنوز بعد از یک سال پرداخت نشده و مردم در سوز و سرما گرفتار شده‌ و روزگار می‌گذرانند.

عزیزی با اشاره به اینکه شهر زنجان یکی از سردترین شهرهای کشور است، ادامه داد: در این برودت هوا که گرم کردن خانه‌ها به سختی انجام می‌شود مردم با دیگر مشکلاتی مانند داشتن بیماران کلیوی، قلبی و حتی جانباز شیمیایی دست به گریبان هستند.

 یکی دیگر از اعضای شرکت تعاونی نیز با اشاره به اینکه مجوز ساخت فاز 3 شهرک نانوایان زنجان  از سال 96 داده شده و از 97 هم اعضا ساکن هستند، افزود: با وجود اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان یک قطعه زمین را از شرکت تعاونی دریافت کرده است و قرار بود 500 میلیون در مقابل به شرکت گاز پرداخت کند هنوز اتفاقی نیفتاده است.

پاس‌کاری مسؤولان به جای حل مشکل در سوز سرمای زنجان

وی زندگی کردن در این شرایط را به ویژه در فصل سرما، بسیار سخت خواند و تصریح کرد: مسؤولان به جای پاسخگویی به اهالی و حل مشکل ما را به هم پاس می‌دهند و شرکت گاز مشکل را از شرکت تعاونی و شرکت تعاونی مشکل را از چشم اداره کل راه و شهرسازی می‌بیند و در مقابل این مردم هستند که در این سوز و سرما گرفتار شده‌اند.

یکی دیگر از اهالی نیز با نشان دادن وضعیت زندگی خود به خبرنگار فارس گفت: ما با هزار امید و آرزو و با هزاران مشکل مالی بعد از چندین سال توانستیم صاحب خانه شویم ولی اکنون به دلیل سرما فرش‌ها و کابینت‌ها و رختخواب‌های ما کپک‌زده است.

وی با اشاره به اینکه خانه با چراغ و بخاری نفتی گرم نمی‌شود، افزود: ما بیمار کلیوی، سالمند و بیمار دیابتی داریم و چون نمی‌توانیم خانه را گرم کنیم حال بیماران بسیار بد شده که به خدا انصاف نیست و خدا را خوش نمی‌آید ما در این شرایط زندگی کنیم.

این عضو شرکت تعاونی مسکن فاز سوم نانوایان با بیان اینکه سال گذشته به ما گفتند قبل از رسیدن فصل سرما مشکل گاز برطرف می‌شود، ادامه داد: ما در این شرایط به سختی زندگی می‌کنیم و اگر مسؤولی دو روز در این شرایط قرار گیرد به طور حتم از شهرک فراری می‌شود.

مدیر عامل شرکت تعاونی فاز سوم نانوانیان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه تعاونی برای گازرسانی اقدام کرده بود و شرکت گاز برای اجرای مراحل اولیه گاز از ما مبلغی را درخواست کرده بود که تامین کردیم، گفت: مبلغ درخواستی شرکت گاز برای اجرای گاز رسانی در فاز 3 نانوایان 994 میلیون تومان بود.

 رحیم دینیان افزود: شرکت گاز از ما خواسته بود 994 میلیون تومان با ارزش افزوده برای اجرای گازرسانی پرداخت کنیم که قرار بود 500 میلیون تومان آن را شرکت تعاونی و مابقی از طرف اداره کل راه و شهرسازی طی تفاهم‌نامه انجام شده پرداخت شود.

وی تصریح کرد: شرکت تعاونی 500 میلیون را در دو مرحله پرداخت کرده و شبکه گازرسانی انجام شده است و  شرکت گاز منتطر است که مسکن شهرسازی هم مبلغ را تسویه کند تا پروژه تکمیل شود.

قطع سهمیه نفت اهالی به دلیل لوله‌کشی گاز

 مدیر عامل شرکت تعاونی مسکن فاز سوم نانوانیان زنجان به سوز و سرمای حاکم در زنجان اشاره کرد و با اذعان به مشکلات شهرک افزود: در گذشته از طرف شرکت نفت به عنوان سوخت، نفت به اعضا می‌دادند که به خاطر اینکه شبکه گازرسانی انجام شده دیگر به ساکنان نفت هم نمی‌دهند.

دینیان با بیان اینکه چندین خانوار به خاطر مشکل گاز رسانی و تامین سوخت مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند و در جای دیگری مستاجر و یا در خانه اقوام مستقر شده‌اند، ادامه داد: از رئیس شرکت گاز استان و مدیرکل راه و شهرسازی استان درخواست داریم با توجه به اینکه شرایط زندگی سخت است، مساعدت کنند تا در این سرمای سخت زنجان، اعضا بدون گاز نمانند.

وی با اشاره به اینکه در حدود 85 خانوار در شهرک سکونت دارند، افزود: ما پیشنهاد دادیم فعلا این تعداد را گاز رسانی کنند و به بقیه واحدها بعد از تسویه حساب گازرسانی شود.

 مدیر عامل شرکت تعاونی مسکن فاز سوم نانوانیان زنجان به برگزاری جلسات مختلف با نمایندگان، مدیران استانداری، شرکت گاز و راه و شهرسازی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به جلسات مختلف انجام شده متاسفانه مسؤولان فعلا اقدامی در راستای حل مشکل انجام نداده‌اند.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان در جواب پیگیری‌های خبرنگار فارس با اشاره به مشکل گاز شرکت تعاونی فاز 3 شهرک نانوایان زنجان اظهار داشت: شرکت تعاونی باید تمام هزینه‌های خدمات رسانی و گازرسانی را تامین می‌کرد که چندین ماه طول کشید تا شرکت توانست توافقی را انجام دهد که این مبلغ تامین شود.

نادر رابطی با اشاره به اینکه تا کنون 500 میلیون از سوی شرکت تعاونی به شرکت گاز پرداخت شده است، افزود: شرکت گاز نیز با توجه به بحث مسؤولیت‌های اجتماعی و گازرسانی که بر عهده دارد، تعهد خود را در راستای شبکه گازرسانی انجام داده است.

 وی تصریح کرد: در بحث گاز رسانی و انشعاب به این منطقه، در صورت تامین هزینه و انجام تعهدات شرکت تعاونی تا یک هفته آتی نصب انشعاب و اشتراک‌پذیری در این شهرک انجام خواهد شد.

با وجود همه مسائل و مشکلات پیگیری‌ها در مورد مشکل گاز اهالی ادامه داشت تا این دادستان نیز از این مسئله مطلع شد تا بلکه راهی برای حل این مسئله پیدا شده و روزهای سخت مردم به پایان برسد.

تجمع اهالی در مقابل استانداری هم کاری از پیش نبرد و اهالی همچنان با مشکلات درگیر بودند تا اینکه در ساعات پایانی تنظیم خبر مطلع شدیم خوشبختانه با پا در میانی حجت‌الاسلام محسن کرمی دادستان مرکز استان زنجان و دعوت از طرف‌های مشکل به دادستانی این مشکل با تفاهم انجام شده برطرف شده و قرار است تا در روزهای آینده انشعاب مشترکان در این شهرک وصل شود.

                                گزارش ویدئویی فارس از مشکلات شهرک نانوایان زنجان

انتهای پیام/73002/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول