اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

کرونا، فرصتی برای شکوفایی ایده‌ها/ ساخت اپلیکیشنی برای فرار از تجمعات و خرید بی‌دردسر

میلاد زمانی جوان دلفانی توانسته است با کمک تعدادی از دوستان و همکاران خود در ایام کرونا اپلیکیشنی طراحی کند که ضمن دور زدن کرونا و ایجاد بستری برای خرید آسان، زمینه اشتغال چندین نفر را نیز فراهم کرده است.

کرونا، فرصتی برای شکوفایی ایده‌ها/ ساخت اپلیکیشنی برای فرار از تجمعات و خرید بی‌دردسر

خبرگزاری فارس لرستان، سجاد کاظمی؛ شیوع ویروس کرونا بسیاری از معادلات را در دنیا به هم زد و بسیاری از فعالیت‌ها و کسب و کارها را متضرر ساخت و یا به تعطیلی کشاند.

اما در عین حال هستند افرادی که تهدید کرونا را به فرصتی برای رشد و پیشرفت خود و ایده‌هایشان تبدیل کرده‌اند.

میلاد زمانی جوان ۲۶ ساله دلفانی یکی از همین دست افرادی است که در پی شیوع کرونا خلاقیت خود را بکار گرفت و اقدام به ساخت برنامه‌ای کرد که ضمن ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، توانسته برای خود کسب و کاری نیز ایجاد کند و زمینه فعالیت چند نفر را فراهم آورد.

با این جوان دلفانی همکلام شدیم تا بیشتر از اقداماتی که در بازه شیوع کرونا انجام داده اطلاع کسب کنبم.

اول از هر چیز خودتان را معرفی کنید؟ 

میلاد زمانی محمدی  هستم  ۲۶ ساله و اهل شهرستان دلفان  استان لرستان. در رشته مهندسی نرم افزار فارغ التحصیل شدم و به تازگی خدمت مقدس خود را به پایان رسانده و در حال حاضر همراه با چند جوان مثل خودم در حوزه ساخت اپلیکیشن کار می‌کنم و مدیریت این گروه را بر عهده دارم.

 

گویا اخیرا یک اپلیکیشن تولید ساخت‌اید. در مورد آن برایمان بگویید و اینکه چگونه شد که به فکر ساخت این برنامه افتادید؟

با توجه به اینکه بیماری کرونا بعنوان اصلی ترین دغدغه مردم و مسئولین نظام مطرح بوده و جلوگیری از گسترش آن یکی از راهکارهای مناسب جهت کاهش میزان شیوع این بیماری خطرناک است، ما جمعی از جوانان  که خودمان هم دغدغه ای مشابه در جلوگیری و کاهش میزان ابتلا به این بیماری خطرناک داشته و داریم با ارائه یک اپلیکیشن بنام کابوک که در زمینه مدیریت توزیع کلا و خدمات طراحی و اجرا شده است توانسته‌ایم گامی عملی در کنترل و کاهش شیوع این بیماری برداریم. 

از ویژگی‌های اپلیکیشن برایمان بگویید.

این اپلیکیشن می‌تواند با مدیریت توزیع بهینه و جلوگیری از تشکیل صفوف طولانی در مقابل مراکز توزیع که اصلی‌ترین راه انتقال بیماری است از انتقال و گسترش این ویروس جلوگیری نماید. این اپلیکشن با توجه به شرایط بیماری کرونا جهت توزیع کالا های تنظیم بازار مورد استفاده قرار گرفته و عملکرد رضایت بخشی در استان داشته است. 

مهمترین ویژگی‌های این برنامه چیست؟

این برنامه ویژگی‌های خاصی دارد که برخی از آنها بدین شرح است؛ کنترل خرید کاربران و جلوگیری از خرید دوباره یک فرد از یک محصول، اطلاع رسانی تمامی مراحل از ثبت نام تا دریافت کالا به کاربر، پنل اختصاصی برای عامل فروش برای مدیریت سفارش هایی که کاربران ثبت کردند، پنل اختصاصی صنعت و معدن برای گزارش گیری اختصاصی از فروش محصولات و همچنین امکان فیلتر گزاری بر اساس منقطه و گزارش گیری منطقه‌ای، امکان ثبت فروشگاه های خورد شهر برای انجام فروش اینترنتی، اپلکیشن پیک، جهت رساندن کالا ها به کاربران با امکان نمایش تمامی سفارشات بر روی نقشه.

با توجه به نمونه‌های مشابه که وجود دارد این برنامه تولیدی شما چه تفاوت و ویژگی خاصی نسبت به بقیه دارد؟

این برنامه با این ویژگی‌هایی که گفتم نمونه داخلی و خارجی ندارد.

چند نفر در این برنامه با شما همکاری دارند؟

در مجموع ۷ نفر در طراحی و ساخت این برنامه همکاری داشته‌اند.

آیا پیش از این هم کارهای مشابه و یا فعالیتی در این حوزه داشتید؟

بله. حدود ۴ سال است که پروژه‌ها و اپلیکیشن‌های زیادی در راستای کمک به مردم و ادارات مختلف طراحی کردیم و استفاده شده است.

اگر کارتان رونق بگیرد تا چه میزان میتواند اشتغالزایی داشته باشد؟

اگر مورد حمایت واقع شده و با استقبال مناسب همراه باشد می‌تواند به صورت مستقیم تا ۳۰۰۰ نفر برای حمل و نقل و رساندن کالاها به دست مردم در سراسر کشور و حدود ۱۰۰ نفر برای پشتیبانی و طراح و حسابداری شرکت اشتغال زایی داشته باشد.

در پایان بگویید که چه برنامه‌ای برای گسترش کار و پیشرفت در این حوزه دارید؟

خرید و فروش وصادرات و واردات کالاهای مورد نیاز کارخانجات کشور و معرفی بازار های داخلی و کالاهای داخلی کشور به بازارهای کشورهای همسایه و بازار های جهانی از برنامه‌ها و اهداف ما است که امیدواریم بتوانیم به این هدف دست یابیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول