اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

مقاوم‌ترین شرکت ایلام در مقابل سیل تعطیلی‌ها/ اشتغالزایی پایدار برای 120 نفر

شرکت زرجین بافت یکی از واحدهای صنعتی واقع در استان ایلام است که 16 سال بدون وقفه با سه شیفت کاری فعالیت داشته و هم اکنون با تولید ۳۰۰ هزار متر پارچه در ماه توانسته برای بیش از ۱۲۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کند.

مقاوم‌ترین شرکت ایلام در مقابل سیل تعطیلی‌ها/ اشتغالزایی پایدار برای 120 نفر

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، توجه به سال جهش تولید و مصرف کالاهای داخلی از اساسی‌ترین روش‌های مقابله با نفوذ و آسیب دشمنان از طریق اعمال تحریم‌های اقتصادی بوده و شاه کلید تحقق اقتصاد و شکوفایی رونق کسب و کار داخلی است.

تحقق در جهش تولید و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی جز با تقویت سایر بخش‌ها و رونق صادرات آن‌ها امکان پذیر نخواهد بود؛ در این میان شرکت پردیس واحد ایلام که شامل تولید انواع پارچه کتان و جین بوده با صادرات و تولید خود می‌تواند به یکی از منابع درآمد زا تبدیل شود.

صنعت پارچه در ایران دارای یک زنجیره تولید بلند است که پوشاک را می‌توان آخرین حلقه این زنجیره در نظر گرفت و به نوعی آن را لوکوموتیو صنایع نساجی نامید؛ چند سالی است که اوضاع صنعت پارچه کشور به هیچ عنوان مساعد نیست و بسیاری از کارخانجات این صنعت یا ورشکسته شده‌اند یا حال و روز خوبی ندارند.

حال برای اینکه رونق تولید اتفاق بیفتد باید کلیه منابع اولیه کشور در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد و به دنبال آن با حذف قوانین دست و پا گیر توسط مسوولین و مقامات کشوری شاهد جهش تولید و صادرات بیشتر باشیم. 

شرکت زرجین بافت از سال 1380 تاسیس شده است

محسن امیری مدیر عامل شرکت زرجین بافت ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: این شرکت از سال ۱۳۸۰ تا کنون فعالیت خود را در حوزه تولید انواع پارچه از جمله کتان و جین شروع کرده است و در تلاشیم تا تولید و صادرات در این شرکت افزایش یابد.

وی افزود: این کارخانه با تولید حدودا ۳۰۰ هزار متر پارچه در ماه و اشتغالزایی برای بیش از ۱۲۰ نفر توانسته در سال جهش تولید نقش ارزنده‌ای را ایفا کند؛ نقشی که کارگران بازوی تولید بیشتر آن هستند. 

مدیر عامل شرکت زرجین بافت ایلام تصریح کرد: در سال جهش تولید هدف برای این کارخانه تولید بیشتر بوده است و در نظر داریم که با تولید پارچه‌های با کیفیت، بهترین محصول را به دست مصرف کننده برسانیم. 

لزوم حمایت از شرکت‌ها و گسترش آن‌ها

ناظری یکی از کارگران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: حمایت از شرکت‌ها و گسترش آن‌ها می‌تواند در پیشرفت و توسعه کشور نقش به سزایی داشته باشد و این امر تنها با حمایت و برنامه ریزی منسجم مسوولین ارشد به وجود می‌آید.

وی افزود: با تحصیلات کارشناسی در رشته حسابداری توانسته‌ام در این شرکت مشغول به کار شوم؛ کار ما به صورت شیفتی است و بیمه و حقوق ما سر موعد مقرر پرداخت می‌شود؛ در این خصوص مشکلی برای ما پیش نیامده است.

فعالیت شرکت 16 سال بدون وقفه 

رضا محمدرحیمی مدیرکل  صمت ایلام نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: مجموعه صنایع نساجی زرجین بافت ایلام از سال 1379 ابتدا با نام«حیدر بافت» در زمینه تولید پارچه فاستونی فعالیت خود را آغاز کرد، سپس در سال 1383 با تغییر اساسی در ساختار تولید و به روز آوری ماشین آلات، محصول تولیدی از پارچه های فاستونی به پارچه جین تغییر داد.

وی افزود: در ادامه فعالیت، مدیران شرکت در سال‌های اخیر نیز تصمیم بر توقف محصول جین گرفته و به تولید پارچه کتان روی آورده‌اند این در حالی است که این شرکت در 16 سال گذشته بدون وقفه با سه شیفت کاری فعالیت داشته و بالغ بر 120 نفر نیز در این مجموعه مشغول به کار هستند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت ایلام تصریح کرد: تامین زمین مورد نیاز، تامین تسهیلات سرمایه گذاری طرح، تسهیل در رونق تولید و رفع مشکلات در ستاد تسهیل از جمله اقدامات این اداره کل در حمایت از این کارخانه بوده است. 

شرکت زرجین بافت یکی از شرکت‌های قدیمی شهرک صنعتی است که مقاومت جانانه‌ای را در مقابل سیل تعطیلی کارخانجات ایلام داشته است.

انتهای پیام/ 970813/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول