اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

قصد رژیم صهیونیستی برای ساخت صدها واحد صهیونیست‌نشین جدید

یک مؤسسه فلسطینی از قصد رژیم صهیونیستی برای ساخت 1400 واحد صهیونیست‌‎نشین جدید در شمال کرانه باختری خبر داد.

قصد رژیم صهیونیستی برای ساخت صدها واحد صهیونیست‌نشین جدید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مؤسسه تحقیقات کاربردی «اریج» (در کرانه باختری) اعلام کرد، رژیم صهیونیستی قصد دارد ۱۴۰۶ واحد صهیونیست‌نشین جدید در شمال کرانه باختری بسازد.

بر اساس این گزارش، واحدهای صهیونیست‌نشین جدید قرار است در مناطق معروف به «وادی عسله»، «ظهر المناف»، «قطاین السهل» و «المنافس» ساخته شود.

موسسه مذکور در ادامه اعلام کرد، این اقدام پس از آن انجام می‌گیرد که وزارت داخلی رژیم صهیونیستی اطلاعیه‌ای از شورای عالی برنامه‌ریزی اداره امور مدنی صهیونیست‌ها منتشر کرد، اطلاعیه‌ای که در خصوص مصادره ۱۰۰۸ دونم (هر دونم حدود هزار متر) از اراضی روستای فلسطینی «عزون» در استان قلقیلیه به نفع شهرک‌سازی صهیونیستی بود.

روزنامه هاآرتص ماه گذشته گزارش داد که رژیم اسرائیل قصد دارد تا قبل از مراسم تحلیف جو بایدن یعنی روز ۲۰ ژانویه (آخر دی) ساخت هزاران واحد جدید را در شرق بیت المقدس در دستور کار قرار دهد. 

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل اخیرا در سخنانی شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینیان را محکوم و اعلام کرد توسعه شهرک‌ها و طرح‌های ساخت و ساز همچنان ادامه داشته و روند ویران کردن خانه‌های فلسطینیان و مصادره آن از سوی مقامات اسرائیلی در کرانه باختری و قدس شرقی به بالاترین میزان خود طی چهار سال گذشته رسیده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول