اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

احتمال اقدام قانونی کره جنوبی درباره نفت‌کش توقیفی

وزارت خارجه کره جنوبی می‌گوید که در حال بررسی دلایل مطرح‌شده از سوی ایران درباره توقیف نفت‌کش این کشور در تنگه هرمز بوده و احتمال اقدام قانونی سئول در این باره وجود دارد.

احتمال اقدام قانونی کره جنوبی درباره نفت‌کش توقیفی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تلاش‌های سئول برای آزادی نفت‌کش توقیفی در تنگه هرمز، وزارت خارجه کره جنوبی از آماده شدن دولت این کشور برای اقدام قانونی در این باره خبر داد.

به نوشته وبگاه «کِی‌بی‌اِس»، در گزارشی که امروز (چهارشنبه) به پارلمان کره جنوبی ارائه شده، وزارت خارجه این کشور گفته که فرایند قانونی، یکی از راه‌های سئول برای حل مسئله نفت‌کش توقیفی است. 

این وزارتخانه توضیح داد که در میانه روند راستی‌آزمایی از دلایل تهران درباره توقیف نفت‌کش کره جنوبی در تنگه هرمز مبنی بر ایجاد آلودگی محیط زیستی و همچنین نقض حریم دریایی ایران است.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه کره جنوبی در ادامه افزود که تماس‌ها با ایران را از طریق سفارتخانه‌های دو کشور حفظ کرده و برنامه سفر «چوی جونگ‌کُن» معاون اول وزیر خارجه این کشور به تهران در روز یکشنبه را تدارک دیده است.

به نوشته کی‌بی‌اس، یک هیأت دیپلماتیک کره جنوبی نیز شامگاه چهارشنبه عازم تهران می‌شوند.

این وزارتخانه همچنین خبر داد که قصد دارد نماینده کنسولی خود را به «بندرعباس» بفرستد تا ضمن ملاقات با ۲۰ خدمه نفت‌کش توقیفی، به کارهای مربوط به بررسی موضوع کمک کند.

روز دوشنبه بود که نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران  اعلام کرد یک شناور نفتکش کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» به دلیل نقض پیاپی قوانین  زیست‌محیطی در خلیج فارس توقیف شده است.

دولت کره جنوبی توقیف هانکوک چیمی را تأیید کرده و گفته یکی از یگان‌های این کشور که وظیفه مبارزه با دزدان دریایی را به عهده دارد روانه آب‌های مجاور تنگه هرمز کرده است.

گفته می‌شود شناور مذکور حامل ۷۲۰۰ تن اتانول بوده است. خدمه کشتی را اتباع کشورهای کره جنوبی، اندونزی، ویتنام و میانمار تشکیل می‌دهند.

پیش از این، سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی از سفر یک هیأت دیپلماتیک این کشور به ایران برای رایزنی درباره آزادی نفت‌کش توقیف‌شده این کشور در تنگه هرمز خبر داده بود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول