اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

شورای امنیت ملی کره جنوبی در حال بررسی واکنش به توقیف نفت‌کش

همزمان با دستور رئیس‌جمهور کره جنوبی برای برگزاری گفت‌وگوهای بین سازمانی درباره نفت‌کش توقیفی این کشور در تنگه هرمز، شورای امنیت ملی کره جنوبی نیز در حال بررسی واکنش‌ها به این موضوع است.

شورای امنیت ملی کره جنوبی در حال بررسی واکنش به توقیف نفت‌کش

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مون جائه‌این» رئیس‌جمهور کره جنوبی دستور داد که نشست دولتی و گفت‌وگوهای بین سازمانی در این کشور برای حل مسئله نفت‌کش توقیف‌شده کره‌ای در تنگه هرمز برگزار شود.

«کانگ مین‌سوک» سخنگوی ریاست‌جمهوری کره جنوبی در اطلاعیه‌ای که بامداد امروز (چهارشنبه به وقت تهران) منتشر کرد، گفت آقای مون گزارشی را از سوی مدیر دفتر امنیت ملی این کشور (NSO) درباره توقیف نفت‌کش دریافت کرده و پس از آن دستور جلسات دولتی در این باره صادر کرد.

به نوشته وبگاه «کِی‌بی‌اِس»، کانگ توضیح داد که رئیس‌جمهور کره جنوبی از دفتر امنیت ملی این کشور خواسته تا ارتباط نزدیکی با وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط جهت بررسی نحوه واکنش به توقیف شدن نفت‌کش داشته باشد.

سخنگوی ریاست‌جمهوری کره جنوبی با بیان اینکه سئول بحث نفت‌کش توقیفی در تنگه هرمز را به شدت جدی گرفته، از برگزاری نشست‌های اضطراری وزارت خارجه، وزارت دفاع و وزارت اقیانوس‌ها و ماهیگیری در این باره خبر داد.

بر اساس این گزارش، کانگ همچنین گفت دولت کره جنوبی در حال گفت‌وگو درباره اقدامات هماهنگ از طریق دفتر امنیت ملی، سرویس اطلاعات ملی و وزارتخانه‌های مرتبط به این حادثه است.

به نوشته کی‌بی‌اس، شورای امنیت ملی کره جنوبی نیز طی جلسه روز سه‌شنبه، واکنش‌های احتمالی به توقیف شدن نفت‌کش این کشور توسط ایران را بررسی کرد.

امروز همچنین وزارت خارجه کره جنوبی گفت در حال بررسی دلایل مطرح‌شده از سوی ایران درباره توقیف نفت‌کش این کشور در تنگه هرمز بوده و احتمال اقدام قانونی سئول در این باره وجود دارد. (جزئیات بیشتر)

روز دوشنبه بود که نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران  اعلام کرد یک شناور نفتکش کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» به دلیل نقض پیاپی قوانین  زیست‌محیطی در خلیج فارس توقیف شده است.

دولت کره جنوبی توقیف هانکوک چیمی را تأیید کرده و گفته یکی از یگان‌های این کشور که وظیفه مبارزه با دزدان دریایی را به عهده دارد روانه آب‌های مجاور تنگه هرمز کرده است.

گفته می‌شود شناور مذکور حامل ۷۲۰۰ تن اتانول بوده است. خدمه کشتی را اتباع کشورهای کره جنوبی، اندونزی، ویتنام و میانمار تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول