اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تبدیل ۳۷۰ کیلومتر شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در استان فارس

معاون مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: ۳۷۰ کیلومتر شبکه سیم مسی در استان فارس تا پایان دی ماه سال جاری با صرف هزینه ای معادل ۳۷۰ میلیارد ریال به کابل خودنگهدار تبدیل خواهند شد.

تبدیل ۳۷۰ کیلومتر شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدعلی عزیزی در تشریح این پروژه بیان داشت: این شرکت از اواسط مهرماه سال جاری با حضور و همکاری ۱۵ گروه اجرایی و نظارتی  اقدام به اجرای پروژه جایگزینی کابل خودنگهدار به جای سیم مسی نمود که از مجموع ۳۷۰ کیلومتر شبکه موجود با سیم مسی، تاکنون ۳۰۰ کیلومتر آن با صرف هزینه ای بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال به مرحله اجرا درآمده  و ۱۰۰ کیلومتر باقی مانده نیز تا پایان دی ماه سال جاری با اعتباری معادل ۱۰۰ میلیارد ریال به اتمام می رسد. 

وی با بیان اینکه عمده اجرای این پروژه ها در شهرستان های کازرون، لار، جهرم، لامرد، جهرم، نی ریز، زرین دشت و بختگان در حال اجراست، خاطرنشان کرد: با اجرای پروژه های مذکور شبکه های فشار ضعیف هوایی این شرکت به طورکامل به کابل خودنگهدار تبدیل می شوند.

عزیزی، افزایش قابلیت اطمینان درمقابل شرایط جوی و اتفاقات ناشی از برخورد اشیای خارجی و اصلاح ولتاژ مشترکان را از مزیت های مهم اجرای پروژه تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در سطح استان برشمرد و گفت: این طرح علاوه بر جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز و جلوگیری از سرقت انرژی، دارای مزایایی از جمله ارتقای ایمنی شهروندان، توجه به مسایل محیط زیستی با حذف شاخه‌زنی درختان در تماس با شبکه و کاهش تلفات نیز می باشد.

معاون مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش شبانه روزی همکاران صنعت برق استان در جهت تامین برق مطمئن و پایدار اظهار داشت: باوجود بیماری کرونا در کشور و استان روند خدمات‌رسانی به مشترکان متوقف نشده و با تلاش مستمر کارکنان و پیمانکاران این شرکت در ۹ ماهه سال جاری بالغ بر۳۱۳ کیلومتر خطوط شبکه فشار متوسط و شبکه فشار ضعیف احداث و تعداد ۶۰۶ دستگاه ترانسفورماتور (زمینی و هوایی) با ظرفیت ۶۷۷۱۰ کیلوولت آمپر، نصب و افزایش قدرت داده شده است. 

عزیزی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: با توسعه و ادامه این روند، بتوانیم گام مثبتی درجهت اهداف و سیاست های شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برداشته و شاهد افزایش قابلیت اطمینان شبکه و کاهش انرژی توزیع نشده و در نهایت افزایش رفاه و سطح رضایتمندی مشترکان باشیم.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول