اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

اسکویی: برای تختی گریه کردم، ساواک آمد سراغم!/ هر جا می‌دید حقی نادیده گرفته‌شده ساکت نمی‌ماند

گوینده و مجری پیشکسوت رادیو وتلویزیون گفت: من نمی‌دانم آیا ساواک در مرگ آقاتختی دخیل بوده یا نه اما می‌دانم او روح بسیار بزرگی داشت و هر جا می‌دید حقی نادیده گرفته‌شده، ساکت نمی‌ماند

اسکویی: برای تختی گریه کردم، ساواک آمد سراغم!/ هر جا می‌دید حقی نادیده گرفته‌شده ساکت نمی‌ماند

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه جام جم در سالروز درگذشت جهان‌پهلوان تختی گفت‌وگویی با مسعود اسکویی، ورزشی‌نویس قدیمی و گوینده و مجری پیشکسوت رادیو وتلویزیون انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.
 


وقتی کسی زمین می‌خورد، دست او را بگیر و بلندش کن...

- یادم می‌آید همان اوایل که آقاتختی فوت کرده‌بود در سفری به یکی از شهرستان‌ها، سوار یک کامیون شدم. راننده ورزشکار و کشتی‌گیر بود و من را به‌واسطه این‌که یکی از مجریان برنامه مجله هفتگی تلویزیون بودم، شناخت. برایم تعریف کرد در یکی از مسابقاتش وقتی حریف را زمین می‌زند و پایش را روی گردن او می‌گذارد، متوجه می‌شود دستی روی شانه او می‌زند. سرش را که برمی‌گرداند، می‌بیند که آقاتختی است و به او می‌گوید: جوان؛ وقتی کسی زمین می‌خورد دست او را بگیر و بلندش کن. بر او پیروز شده‌ای، چرا پایت را روی گردن او گذاشته‌ای...؟

- اگر روی همین منش آقاتختی کار می‌شد که دست افتاده را بگیر و اخلاق و جوانمردی را مراعات کن، الان اتفاقات خوبی در زمینه اخلاق جوانمردی و انسانیت در کشور ما رقم خورده‌بود.

برای تختی گریه کردم، ساواک آمد سراغم!

- چهارشنبه بود ما در تلویزیون مشغول آماده کردن برنامه مجله‌هفتگی بودیم که یک برنامه‌ورزشی بود و خبر رسید پیکر بی‌جان آقا تختی را در هتل آتلانتیک پیدا کرده‌اند.

- من زمانی که خبر فوت آقاتختی را خواندم، نتوانستم جلوی گریه‌ام را بگیرم و با بغض گفتم:« جهان‌پهلوان تختی مرد» همه کسانی که در استودیو بودند به گریه افتادند و من تا پایان برنامه نتوانستم جلوی گریه‌ام را بگیرم.

- روز بعد از ساواک آمدند مرا ببرند که چرا در زمان خواندن خبر گریه کرده‌ای؟ اما مدیرشبکه اجازه نداد.

- من نمی‌دانم آیا ساواک در مرگ آقاتختی دخیل بوده یا نه اما می‌دانم او روح بسیار بزرگی داشت و هر جا می‌دید حقی نادیده گرفته‌شده، ساکت نمی‌ماند.
 


آقاتختی اهل خودنمایی نبود

- تا جایی که می‌دانم آقاتختی اهل خودنمایی نبود. خیلی کارها کرد که هیچ‌کس از آنها خبردار نشد؛ برای همین فقط کمک او به مردم بوئین‌زهرا را همه می‌دانند و از آن باخبرند.

- حالا دیگر هر ورزشکاری که می‌خواهد ثابت کند الگویش آقاتختی است هر اتفاقی که می‌افتد، شروع می‌کند به پول جمع کردن برای نیازمندان و آنهایی که مثلا در سیل یا زلزله آسیب دیده‌اند. 

- همه اطرافیانش را به اخلاق‌مداری توصیه می‌کرد درست مثل یک پهلوان. احترام به مادرش اولویتش بود.

این قانون آقاتختی بود که چشمش را به روی هیچ نیازمندی نمی‌بست

- از اوضاع مالی‌اش خبر ندارم اما این قانون آقاتختی بود که چشمش را به روی هیچ نیازمندی نمی‌بست.

- کمک به مردم یک اصل بود در زندگی‌اش. این که می‌گویند آقاتختی مردمی بود، به همین دلیل است.

- او در این زمینه استثنایی است و هیچ‌کس شبیه او نیست. تا الان که هیچ‌کس نتوانسته مانند او باشد و بعد از این هم تصور نمی‌کنم جامعه ما جوانمردی مانند او را به خود ببیند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول