اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

شلیک موشک آذرخش از پهپاد کرار و انهدام اهداف متخاصم

در دومین روز از تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش و در اجرای مراحل عملیاتی این تمرین، پهپاد کرار رهگیر نیروی پدافند هوایی ارتش با موفقیت عملیات رهگیری هوایی و انهدام اهداف متخاصم را اجرا کرد.

شلیک موشک آذرخش از پهپاد کرار و انهدام اهداف متخاصم

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری فارس، در دومین روز از تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش و در اجرای مراحل عملیاتی این تمرین، پهپاد کرار رهگیر نیروی پدافند هوایی ارتش با موفقیت عملیات رهگیری هوایی و انهدام اهداف متخاصم را اجرا کرد.

در این بخش از رزمایش، پهپاد کرار با شلیک موشک هوابه‌هوای آذرخش یک هدف هوایی با سطح مقطع راداری کم و در ارتفاع بالا را با موفقیت مورد اصابت و انهدام قرار داد.

تیراندازی پهپاد کرار با استفاده از محموله تیربار و انهدام اهداف متخاصم هوایی از دیگر اقدامات عملیاتی انجام شده در این بخش از تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش بود.

همچنین انهدام اهداف سطحی، استحکامات و مواضع دشمن با پهپادهای کرار مجهز به بمب‌های 500 پوندی MK-82 نیز در این مرحله از تمرین رزم پهپادی ارتش با موفقیت انجام شد.

امیر دریادار سید محمود موسوی معاون عملیات و سخنگوی تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش با بیان اینکه پایش مداوم و مستمر مرزها با استفاده از پهپادهای رزمی آماده عملیات، بخشی دیگر از اقدامات اجرایی در قالب تمرین رزم بزرگ پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران است، گفت: کار پایش و رصد مرزهای کشور که حراست و پاسداری از آنها بر عهده ارتش جمهوری اسلامی ایران است، امروزه به صورت کاملا دقیق با استفاده از سامانه های پهپادی مجهز به انواع دوربین‌های مراقبت، شناسایی و سامانه های جمع آوری اطلاعات الکترونیکی انجام می‌شود.

وی گفت: در این مرحله از تمرین، تعدادی از پهپادهای ارتش در امتداد مرزهای زمینی، عملیات شناسایی، اهداف ثابت و متحرک را با موفقیت انجام دادند.

معاون عملیات ارتش ادامه داد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران قادر است با بهره گیری از انواع پهپادهای رزمی برد بلند هرگونه تجاوز دشمن را به شدت پاسخ داده و اهداف مورد نظر را در برد ۲۰۰۰ کیلومتری مورد هدف قرار دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول