اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

دانش‌بنیان‌ها تلفات شبکه‌های انتقال و توزیع برق را کاهش دادند

شرکتی دانش‌بنیان تلاش خود را در حوزه ارائه خدمات مهندسی، نگهداری، بهره‌برداری، بهینه‌سازی و کاهش تلفات شبکه‌های انتقال و توزیع برق متمرکز کرده است.

دانش‌بنیان‌ها تلفات شبکه‌های انتقال و توزیع برق را کاهش دادند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت فناوران انرژی طوس با کمک 370 متخصص و با استفاده از ماشین‌آلات و تجهیزات مدرن، به حوزه ارائه خدمات مختلف در صنعت برق قدم گذاشته است. خدمات این شرکت در زمینه نگهداری، نصب، راه‌اندازی، بهینه‌سازی و به‌روز رسانی پست‌ها و شبکه‌های انتقال و توزیع نیرو ارائه می‌شود.

به گفته محمد جهانی مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، «دستگاه تست بلاک» یکی از تولیدات این مجموعه فناور است. این دستگاه، امکان تست رله‌های سیستم را فراهم می‌کند. برای این کار دیگر نیازی به باز کردن سیم‌بندی سیستم‌های حفاظتی برای تست نیست. جداسازی رله از محیط  و تست‌های ثانویه بـا این تجهیز، سریعتر و آسانتر انجام می‌شود.

وی افزود: «دستگاه تست کنترل برق‌گیر» هم محصول دیگر ما است. با توجه به اینکه در تحلیل و مانیتورینگ برقگیرها عملکرد سالیانه مهم است برای انجام این کار باید از صحت عملکرد کنتور برق‌گیرها اطمینان حاصل شود. به همین دلیل تست دوره‌ای کنتورهای برق‌گیر بسیار مهم و حیاتی است. شناسایی و تعویض کنتورهای برق‌گیر معیوب می‌تواند نتایج تحلیلی عملکرد برق‌گیرها را به واقعیت نزدیک کند.

این فعال فناور ادامه داد: این کار با شناسایی به موقع برق‌گیرهای معیوب و همچنین بهینه‌سازی آنها از صدمه دیدن تجهیزات گران قیمتی چون ترانسفورماتورها، ژنراتورها، بریکرها و تجهیزات نصب شده اطراف برقگیرها و خروج بدون برنامه خطوط و نیروگاه‌ها، جلوگیری می‌کند.

وی همچنین بیان کرد: «نمایشگر دمای روغن و سیم‌پیچ» هم محصول دیگر ما است که در پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها و کارخانجات برای عملکرد صحیح تهویه مورد استفاده قرار می‌گیرد و جایگزین مناسبی برای ترموترهای مکانیکی ترانس‌های قدرت شبکه برق است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول