اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

مشارکت 46 حزب و گروه در جلسات جامعه روحانیت/ مردم متوجه اراده قوه قضائیه در برخورد با فساد شده‌اند

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: در ماه‌های گذشته جلسات شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با حضور نمایندگان مناطق 10‌گانه تهران و استان‌ها و شهرستان‌ها برگزار می‌شود. در شرایط کنونی این رویکرد روند تکاملی خود را طی می‌کند.

مشارکت 46 حزب و گروه در جلسات جامعه روحانیت/ مردم متوجه اراده قوه قضائیه در برخورد با فساد شده‌اند

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه آرمان ملی با حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت‌وگو کرده است. بخش‌های مهم این گفتگو در ادامه آمده است.

شورای وحدت اصولگرایان ماندگار باشد

- در ماه‌های گذشته جلسات شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با حضور نمایندگان مناطق 10‌گانه تهران و استان‌ها و شهرستان‌ها برگزار می‌شود. در شرایط کنونی این رویکرد روند تکاملی خود را طی می‌کند.

- هدف اصلی جامعه روحانیت مبارز این بوده که میزبانی گروه‌ها و احزاب اصولگرا را در انتخابات آینده برعهده بگیرد. ما به دنبال این هستیم که گروه‌ها و احزاب اصولگرا دور هم جمع شوند و شورای وحدت شکل گیرد.

- در مرحله نخست ما به دنبال این هستیم که این شورای وحدت برای همیشه ماندگار باشد. اگر شورای وحدت ماندگار باشد و همواره تأثیرگذاری خود را حفظ کند دیگر نیازی نیست اصولگرایان در آستانه انتخابات به فکر اجماع و جمع کردن گروه‌‌های مختلف باشند.

مشارکت 46 حزب و گروه در جلسات جامعه روحانیت

- در شرایط کنونی حدود ۴۶ حزب و گروه در جلسات جامعه روحانیت شرکت می‌کنند. از این احزاب و گروه‌ها خواسته شده به صورت بلوک‌بندی عمل کنند و هر بلوک یک نماینده برای حضور در شورای عالی وحدت انتخاب کند. این اتفاق نیز رخ داده است.

- از سوی دیگر نمایندگانی از تشکل‌های زنان، جوانان و رزمندگان در جلسات حضور دارند که مطالبات این گروه‌های اجتماعی را نمایندگی می‌کنند. در این زمینه ما از سایر اقشار نیز دعوت کرده‌ایم که در جلسات شورای عالی حضور پیدا کنند.

- ما با جامعه مدرسین نیز گفت‌وگو و رایزنی‌های لازم را انجام داده‌ایم. قرار شده جامعه مدرسین نیز در جلسات درون‌گروهی خود در این زمینه مشورت و رایزنی کنند و نمایندگانی را برای حضور در شورای عالی وحدت معرفی کنند.

عدم حضور جبهه پایداری در جلسه جامعه روحانیت

- حضور46 حزب و گروه سیاسی در جلسات جامعه روحانیت مبارز به معنای این است که گروه‌های مختلف سیاسی موضع مناسبی نسبت به درخواست جامعه روحانیت داشته‌اند و همکاری خوبی در این زمینه شکل گرفته است. البته چند حزب دیگر وجود دارد که هنوز به جمع ما اضافه نشده‌اند. یکی از این احزاب جبهه پایداری است که در حال گفت‌وگو با آنها هستیم.

- نکته مهم این است که چیزی که حکایت از نفی این جبهه درباره رویکرد جامعه روحانیت مبارز باشد، تاکنون مشاهده نشده است.

جامعه روحانیت قصد ندارد رأسا وارد مصادیق انتخابات شود

- جامعه روحانیت مبارز قصد ندارد رأسا وارد مصادیق انتخابات شود. رویکرد جامعه روحانیت مبارز در نهایت به شورای عالی اصولگرایان منتهی خواهد شد که پیشنهادات احزاب و گروه‌های سیاسی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

- جامعه روحانیت مبارز در شورای عالی اصولگرایی تنها چهار عضو خواهد داشت. با این وجود ما هنوز به موضوع مصادیق انتخاباتی ورود نکرده‌ایم و هنوز در این مرحله قرار نداریم.

- کسانی که قرار است در اولویت‌های شورای عالی اصولگرایان قرار بگیرند باید دارای برنامه‌های عملی و کاربردی برای حل مشکلات مردم باشند.

مردم متوجه اراده قوه قضائیه در برخورد با فساد شده‌اند

- در به وجود آمدن بحران بی‌اعتمادی، که امروز در جامعه ایران وجود دارد، عوامل مختلفی نقش داشته‌اند. واقعیت این است که بحران بی‌اعتمادی ناشی از مشکلات اقتصادی است. در شرایط کنونی مردم شاهد جهش نرخ ارز هستند که در سال‌های گذشته به چندین برابر رسیده است.

- کارکرد قوه قضائیه در یک سال گذشته بخشی از اعتماد از دست رفته را دوباره بازگردانده است. در شرایط کنونی مردم متوجه شده‌اند که اراده قوه قضائیه برای برخورد با فساد جدی است و این قوه حتی با مسئولانی که در دستگاه قضایی حضور داشته‌اند و مرتکب فساد شده‌اند نیز به صورت جدی برخورد می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول