اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

سردار قاآنی: انتقام شروع شده است/استخوان آمریکایی ‌ها خرد و از منطقه خارج خواهند شد

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه انتقام شروع شده گفت: شاگردان مکتب شهید سلیمانی اول استخوان آمریکایی‌ها را خرد خواهند کرد و بعد از منطقه بیرونشان خواهند کرد.

سردار قاآنی: انتقام شروع شده است/استخوان آمریکایی ‌ها خرد و از منطقه خارج خواهند شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار قاآنی در گردهمایی یاران حاج‌قاسم در مصلی کرمان اظهار کرد: در جمع همرزمان دیرینه و فرماندهان دوران دفاع مقدس و بعد از آن و همراهان شهید عالی‌مقام سلیمانی و خانواده‌های شهدایی که در جلسه شرف حضور دارند، برای بنده هم توفیقی شد که در این جمع مقدس خدمت شما همه بزرگان برسیم و با عرض ارادت به محضر فرمانده شهیدمان در حقیقت این جلسه که جلسه میثاق و تجدید عهد با این شهید عالی‌مقام است، همه‌ ما با هم از خداوند بخواهیم که خدا به ما توفیق عنایت کند در این مسیر نورانی جبهه حق همچنان بتوانیم پشت سر این شهدا حرکت کنیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: نبرد حق و باطل با آفرینش انسان شروع شده، از ابتدای خلقت بشر تا امروز این نبرد ادامه داشته و تا پایان هم ادامه خواهد داشت، اما این نبرد و مبارزه در دو بعد خودش را نشان می‌دهد؛ بعد اول این نبرد در وجود خود انسان تجلی پیدا می‌کند و هرکه می‌خواهد مرد میدان نبرد و مقاومت باشد، باید این نبرد را اول از درون خودش شروع کند.

وی ادامه داد: چنانچه شهید عالی‌مقام در خصوص شهید می‌فرمودند " کسی شهید می‌شود که شهید باشد" در این جبهه هم همین‌طور است، کسی می‌تواند مرد میدان مقاومت در بیرون باشد که در درونش در نبرد درونی مقاومت کرده باشد و مرد میدان باشد و شهید سلیمانی عزیز جزو الگوهای ترکیب این دو نبرد با هم بود.

سردار قاآنی ابراز کرد: شهید عالی‌مقام ما اول در نبرد درونی قهرمان شد و بعد این قهرمانی درونی در بیرون هم هر کجا لازم می‌شد، تجلی و بروز و ظهور پیدا می‌کرد و اصلا اسلام با مقاومت عجین شده است.

وی تصریح کرد: همه شما خوب در ذهنتان هست، اما خوب است یادآوری کنیم، ما در عرصه مقاومت این‌طور نبوده که امروز دعوت شویم، ما فرزندان مکتب نبی مکر اسلام و سالار شهیدان هستیم و نبی مکرم اسلام وقتی آداب نماز را به ما آموختند، با نمازآموختن راه مقاومت را پیش پای ما گذاشتند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: این را دشمنان باید خوب بداند پست‌فطرتانی که در مقابل جبهه مقاومت اسلامی می‌خواهند عرض‌اندام کنند، باید خوب فهم کنند که می‌دانیم از بزرگترین نقائصشان عدم فهم‌شان است.

 وی بیان داشت: بچه مسلمان زمانی که می‌خواست زبان باز کند مادرش به او خواندن نماز را یاد داده و در خواندن نماز تکبیره‌الاحرام را که می‌گفته و قرآن می‌خوانده به اهدناالصراط‌المستیم می‌رسیده و بعد از صراط مستقیم پشت سرش را خداوند معنا کرده؛ مفسران بزرگ یکی از مصادیق برجسته این صراط مستقیم را ائمه معصومین می‌دانند که همه آنها حق‌گو بودند و در مسیر حق بلااستثناء شهید شدند.

سردار قاآنی با ذکر این سئوال که دشمن با چه کسی می‌خواهد مقابله کند، جبهه مقاومت ریشه در این جاها دارد، ادامه داد: اینها اینگونه در این جبهه آموختند، در بهترین حالات روحی و بهترین وقت‌ها در طول روز در شفاف‌ترین حالات فکری رو به خداوند می‌کنند و حداقل در یک روز ده مرتبه از خداوند می‌خواهند که در طریق مقاومت باشند و راه مقاومت این است.

 وی ادامه داد:  وقتی شهید سلیمانی را امام بزرگوار امروز ما در یک تعریف می‌فرمایند آن اسم و رمز مقاومت شد، در بین ملت‌های مسلمان یعنی دوباره این علمدار میدان مقاومت پرچم مقاومت را از میان آیات مبارک قرآن بلند کرد و مسلمین را دوباره به ارزش بزرگ خودشان دعوت کرد.

 سردار قاآنی با بیان اینکه مقاومت چیزی نبود که شهید سلیمانی تعریف و ایجاد کند، گفت: سلیمانی به دوستان و همراهان خودش در این مکتب یادآوری کرد که مقاومت ریشه عمیق در مبانی دینی شما دارد و امروز عرصه مقاومت شرایط خودش را می‌طلبد.

وی بیان کرد:  اسلام در طول زمان و به ویژه مکتب بزرگ شیعه همیشه در میدان مقاومت بوده و جلودار این جبهه علمای بزرگ بودند و امروز در رأسشان رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای هستند. این جبهه همیشه قداست و مبانی و اصول داشته، با حساب و کتاب مبتنی بر دین خدا این جبهه هم شکل می‌گرفته و هم اداره می‌شده.

 این فرمانده با اشار به اینکه در همین سال‌های خودمان و دوره خودمان نگاه کنید، وقتی آمریکای جنایتکار در 20 سال گذشته جنگ را شروع کرد در دوره‌ای که مدعی بودند جهان تک‌قطبی شکل گرفته و در دنیا هر کاری را می‌توانند بکنند و هیچکس نیست در مقابل آنها بایستد، تصریح کرد:  آمریکایی‌ها مباشرتا از افغانستان جنگ را شروع کردند و در افغانستان شکست خوردند و یک مرحله در عراق هم در بدترین وضع شکست خوردند و برگشتند و عناصر تکفیری را همه را جمع کردند و با پول کشورهای کثیف منطقه از جمله سعودی و با طرح کشورهای جنایتکار از جمله رژیم اشغالگر و عناصر خون‌خوار تحت عنوان تکفیری تربیت کردند و وقتی رأسا شکست خوردند، همه عده و عده نظامی خودشان را پای کار آوردند و این عناصر را به جان مردم منطقه انداختند.

وی اظهار داشت: امام ما در این دوره که علمدار بودند، اما در درون هر منطقه وقتی عناصر جنایتکار وارد شدند بزرگان آن منطقه میدان‌داری کردند. در عراق قهرمان، علما وارد میدان شدند و مرجع عالیقدر و بزرگ آیت‌الله سیستانی با خط فتوایی که دادند اینگونه مردم مسلمان و دلیر عراق در میدان‌های شهر جمع شدند و برای مبارزه با دشمن اعلام آمادگی کردند.

سردار قاآنی گفت: جبهه مقاومت یعنی این دشمن با چه کسی می‌خواهد بجنگد و شهید سلیمانی وقتی وارد این فضاها می‌شد دل همه رزمندگانی که آمده بودند برای دفاع از اسلام و ارزش‌های اسلامی شاد می‌شد و روحشان تازه می‌شد که یک فرماندهی که هم دین را می‌فهمد و هم بر مبنای دین عمل می‌کند و هم تجربه دارد، در عرصه‌های مختلف حکیمانه و با تدبیر عمل می‌کند و  منطق دارد.

وی تأکید کرد: شهید سلیمانی حتی با دشمنش اول بر مبنای منطق وارد می‌شد، در همه میدان‌ها اول ارائه منطق کرده و وقتی دشمن با بی‌منطقی خواست جنایت کند با مشت محکم با او برخورد کرده اما در حین نبرد هم، تدبیر و روش حکیمانه، برخورد اصولی و در حریم دین حرکت کردن، افراط و تفریط نکردن در اوج جنگ و کوچکترین ظلم بر کسی نکردند، اینها برجستگی شهید سلیمانی بود که او را اینطور برجسته کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: در جمع برادران رزمنده برخی حرف‌ها را راحت‌تر می‌شود زد، شما شاگردان مکتب سلیمانی از 40 سال پیش بودید، همه ما و شما بهتر از ما می‌دانید این را باید یادآوری کنیم برای همه جوانانی که به وجود شخصیتی مثل شهید سلیمانی و قهرمانی که قهرمان ملت ایران و امت اسلامی و قهرمان شکست استکبار است، باید بدانیم تعریف شهید سلیمانی صرفا از بعد نظامی به عنوان یک فرمانده تعریف کاملی نیست،  ویژگی‌های شهید سلمیانی بالاتر از این است.

 سردار قاآنی ادامه داد: شهید سلیمانی صرفا در بعد نظامی برجسته نبود این مرد وقتی در هر اجلاسی و جلسه‌ای می‌نشست و هر محیطی که برجستگان سیاسی نشسته بودند، وقتی وارد صحبت می‌شد ارائه استدلال‌های محکم و منطق قوی که در آن موضوع داشت کرده و همه را متحیر می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: این که اینگونه جمعیت‌های بزرگ که در جلوی آنها شخصیت‌های برجسته علمی و فرهنگی و سیاسی بودند و می‌آمدند کنار شهید سلیمانی قرار می‌گرفتند و هدایت و رهبری می‌کرد و آنها با کمال اطمینان نفس از او تبعیت می‌کردند، به دلیل منطق قوی و حرکت حکمت‌مدارانه و عمق فکری و نگاه نافذ بصیریتی این فرد بود و وقتی می‌خواست تصمیم بگیرد همه را با هم ترکیب می‌کرد  و یک تصمیم پخته عقبه‌دار می‌گرفت.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: لذا شهید سلیمانی قهرمانی است که در منطق، در فکر، در نگاه راهبردی و عمق بصیرت عبودیت و بندگی خدا قهرمان بود او بر خودش مسلط شده بود که بر دیگران می‌توانست مسلط شود.

وی ابراز کرد: حرف کامل، همه بعدی دیدن ایشان در تعریف ایشان است. اگر امام ما، راه و مسیر او را به عنوان مکتب بیان می‌کند، حرفی است که مبنا و ریشه دارد و با حساب گفته می‌شود. مکتب جایی است که همه‌جانبه و چند‌بعدی مطالب دیده می‌شود و در همه این ابعاد تربیت می‌کند. مکتب محل تربیت و جایی است که استمرار دارد و در یک مقطع دیده نمی‌شود لذا وقتی نگاه می‌کنید همه کسانی که با شهید سلیمانی کار کردند از درون شهرها و روستاهای کرمان و ایران و منطقه و با او انس داشتند، با هر کدام حرف بزنیم یک اثرپذیری تربیتی جدی پیدا کرده‌اند.

وی اذعان کرد: رفتار شهید سلیمانی مبتنی بر مکتب دین بود و اثر تربیتی داشت؛ لذا ببینید همه مسئولان و فرماندهان جبهه مقاومت با شهید سلیمانی کار کردند. همه جزو برجستگان جامعه خودشان بودند و در دوره کار کردن با سلیمانی اوج گرفتند و برتر شدند. اینجا مکتب اسلام است مکتب تشیع است و سپاه پاسداران و نیروی قدس است که علمداری میدان مقاومت را به گونه‌ای جلو می‌برد که مبتنی بر اصول اسلام و مبانی اخلاقی و تربیتی و ارزش‌های اسلامی حرکت کند.

سردار قاآنی افزود: شهید سلیمانی در اخلاق، معنویت، منطق، فکر راهبردی و نگاه بصیرتی که داشت همه این ارزش‌ها را شهید سلیمانی با محور ولایت هم‌محور می‌کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: این مرد بزرگ کاری نمی‌کرد الا اینکه در طریق ولایت حرکت کند هرکه هر چه می‌خواست بگوید با کمال احترام برخورد می‌کرد ولی در عمل بر مدار ولایت حرکت می‌کرد.

وی با بیان اینکه این جلسات تکریم شهداست و باید توجه کنیم تکریم شهدا امری لازم است، افزود:  اما وقتی بلند می‌شویم باید وظیفه‌مان را بدانیم که امامان مشخص کردند؛ اول انتقام از جنایتکاران که این جنایت را کردند و از همان لحظه اول شروع شده و ان‌شاءالله به نقطه پایان هم خواهد رسید. اما یک مقدماتی دارد اما دو سیلی دشمن خورده و دو سیلی را امام تعریف کردند که باید در ادامه بخورد.

 وی تصریح کرد: سیلی اول تشییع شهید بود که در کنار آن انسان‌هایی شهید شدند، سیلی دوم حمله‌ای که در دنیا سابقه نداشت و جمهوری اسلامی به پایگاه آمریکا کرد و این شکستن هیبت آمریکا بود.

 سردار قاآنی بیان داشت: سیلی بعدی که باید خورده شود، غلبه نرم‌افزاری بر هیمنه پوچ استکبار است که مسئله مهمی است، ا‌ن‌شاءالله این مسیری که شروع شده با تلاش بیشتر و راهنمایی امام عظیم‌الاشان به نخبگان و جوانان انقلاب که باید هیمنه آمریکا شکسته شود.

وی عنوان کرد: سیلی چهارم اخراج آمریکا از منطقه است، به عنوان برادر شما عرض کنم یک دور شهید سلیمانی آمریکا را از عراق خارج کرد، اما بدانید زمانی شهید سلیمانی توسط خود عراقی‌ها روی آمریکای‌ها فشار آورد که افسران آمریکا ایزی‌لایف می پوشیدند و در این حالت شهید سلیمانی آنها را اخراج کرد در حالی که التماس شهید سلیمانی را می‌کردند.

فرمانده سپاه قدس ابراز داشت:  اما در این دوره به دلیل جنایتی که کردند از روز اول این جنایت زیر فشار رفتند به آن ترتیبی که خارج شدند و این بار مانند  دفعه گذشته، نخواهد بود شاگردان مکتب شهید سلیمانی اول استخوان آمریکایی‌ها را خرد خواهند کرد و بعد از منطقه بیرونشان خواهند کرد.

وی یادآور شد: قبلا هم گفتیم و الان هم می‌گوییم؛ شکست شما و انتقام از شما شروع شده، شما درون خانه‌های خودتان هم دیگر نمی‌توانید آرامش داشته باشید. بعید نیست که از درون خانه‌های خودتان انتقام گرفته شده است.

 سردار قاآنی تصریح کرد: بدانید و توصیه کردیم که این جنایتکاران اصلی از رئیس جمهوری آمریکا تا وزیر خارجه پست‌فطرت امروز که از سال‌های قبل کینه شهید سلیمانی را در وجودش پرورش می‌دادند، باید سر کلاس سلمان‌رشدی بنشینند  و زندگی را از او آموزش ببینند. اینگونه نیست که آنها در منطقه ما قهرمان مبارزه با تروریسم را ترور کنند و راحت بتوانند زندگی کنند.

 وی خطاب به دشمن اظهار کرد: اولا راه شهید سلیمانی بدون تردید و بدون تغییر همچنان ادامه دارد و تقویت جبهه مقاومت روز به‌روز افزایش می‌یابد و شماها نمی‌بینید و می‌ترسید در همین چند روز در عراق از یک تحرک کوچکی که چهار بچه رزمنده در صحنه مقاومت عراق ایجاد کردند، چه وحشتی پیدا کردید.

 وی خاطرنشان کرد: این راه پرافتخار حمایت از مظلومان عالم و پرکردن دست آنها هر روز بیشتر از گذشته و تقویت جبهه مقاومت استمرار پیدا خواهد کرد و این راه همچنان هر روز با قدرت و موفقیت پیش خواهد رفت.

 سردار قاآنی همچنین ابراز داشت: بچه‌هایی که در این راه می‌جنگند و مقاومت می‌کنند، اینکه که گفته شد شما 25 سال آینده را نخواهید دید، شدنی است.کسانی که این مسیر را طی می‌کنند نقطه پایانی که با آن حرکت می‌کنند و نگاه می کنند حکومت جهانی امام زمان است و رهروان شهید سلیمانی و ابومهدی به کمتر از این قانع نخواهند شد.

انتهای پیام/3388/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول