اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

درخشش ۲ اثر سمنانی‌ها در جشنواره بین‌المللی فیلم «رسام»

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: دو اثر از هنرمندان استان سمنان به بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دفاع مقدس رسام راه یافت.

درخشش ۲ اثر سمنانی‌ها در جشنواره بین‌المللی فیلم «رسام»

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سرهنگ محمدحسن سلامی ظهر امروز در اختتامیه و معرفی برگزیدگان دومین جشنواره فیلم کوتاه دفاع مقدس و مقاومت با عنوان «رسام» که به‌صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، اظهار کرد: دو اثر از هنرمندان استان سمنان به بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رسام راه یافته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به اهمیت استفاده از هنر در ترویج فرهنگ دفاع مقدس گفت: زبان هنر، زبان همه نسل‌ها و عصرهاست که می‌تواند آرمان‌های متعالی را در جوامع انسانی نهادینه کند و هنر مناسب‌ترین ابزار برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس است.

سلامی با بیان اینکه باید بتوانیم از هنر برای تبیین جایگاه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استفاده کنیم، افزود: هشت سال دفاع مقدس یک افتخار و امتیاز بزرگی برای ما بود و مهم‌ترین عامل پیروزی ما اطاعت از رهبری و ولایت‌پذیری بود و اگر از هر زاویه‌ای و با هر هنری وارد آن شویم زیبایی است.

او در خصوص هدف از برگزاری جشنواره فیلم رسام افزود: این جشنواره با هدف شناسایی نقش مؤثر دوران دفاع مقدس و حماسه‌آفرین مردم ایران و سایر ملل و زنده نگه داشتن فرهنگ دفاع مقدس در بین فیلم‌سازان نسل جوان، با موضوعات شهیدان، جانبازان، و آزادگان، رزمندگان، ایثارگران دفاع مقدس، مدافعان وطن، مدافعان حرم، مجاهدان جهاد و مقاومت اسلامی، خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، مدافعان حرم و ... برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان تصریح کرد: دیپلم افتخار فیلم سوم در بخش فیلم داستانی به فیلم داستانی «تمام مریم‌ها» به کارگردانی «محمدجلیل اسکندرزاده» و فیلم مستند «نامه‌ای از دمشق» به کارگردانی «مهدی ابراهیم‌خانی» که نگاهی گذرا به زندگی شهید مدافع حرم «عباس دانشگر» دارد به‌عنوان فیلم برتر جشنواره معرفی شد.

سلامی گفت: «فاطمه دانشگر» همسر شهید عباس دانشگر هدیه ویژه این بخش تندیس سردار «حاج قاسم سلیمانی» را نیز دریافت کرد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول