اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

نظارت بهداشتی بر حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم در حالی بازگشایی برخی اماکن متبرّکه در قم را بدون مشکل نگران کننده دانست که معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از این امر ابراز نگرانی کرد.

نظارت بهداشتی بر حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، یونس عالی پور در نشست امروز ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با اشاره به تذکر استاندار قم مبنی بر ضرورت بازگشایی پلکانی برخی اماکن متبرّکه و همچنین تداوم إعمال نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی اظهار کرد: این اماکن مانند حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران به شکل روزانه مورد رصد قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: البته حجم برنامه ها در اماکن متبرّکه استان بیشتر شده است، اما همچنان مشکل نگران کننده ای وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم همچنین خاطر نشان کرد: تلاش خواهد شد تا مجوّزهای ستاد ملی مبارزه با کرونا برای بازگشایی برخی شبستان های حرم مطهر حضرت کریمه اهل بیت (س) اخذ شود.

عالی پور در عین حال از بهبود شرایط در این موضوع سخن گفت و بیان داشت: کمک می کنیم تا این موضوع به سمت بهبود شرایط پیش برود.

البته معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم در حالی این سخنان را در نشست امروز ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مطرح کرد که معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در همین نشست با ابراز نگرانی از کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برخی بخش های آستان مقدس فاطمی تصریح کرد: آمار، نشان از روند کاهشی در رعایت شیوه نامه های بهداشتی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) دارد و این امر نگران کننده است.

سیامک محبی همچنین گفت: بازدیدها از شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر نشان می دهد این فضا در برخی ساعات بسیار شلوغ و پُرتراکم است و شرایط تهویه ای آن اصلا مناسب نیست.

وی همچنین تأکید کرد: متأسفانه برخی اماکن متبرّکه در استان اقدام به برخی بازگشایی ها بر اساس نظر خودشان کرده اند، در حالی که این امور باید قاعدتا ابتدا در ستاد استانی مبارزه با کرونا و سپس در ستاد ملی مورد بررسی و تصمیم گیری نهایی قرار گیرد.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول