اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

«سرباز» روایتگری صادق از فراز و فرودهای زندگی سردار سلیمانی بود

حجت الاسلام صادقی، رئیس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف قوه قضائیه گفت: نمایش سرباز در عین افشا کردن برخی وجوه رسانه‌ای جهان که درصدد ایجاد هجمه به جریان و محور مقاومت در منطقه هستند، در فرازی به جهات انسانی و نظامی سردار شهید نیز می پردازد.

«سرباز» روایتگری صادق از فراز و فرودهای زندگی سردار سلیمانی بود

«حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی»، رئیس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف  قوه قضائیه  که شب گذشته سه شنبه 16 دی ماه به تماشای مستند نمایش سرباز به کارگردانی حسین پارسایی نشست، گفت: نمایش سرباز پیرامون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، سرباز ولایت و سردار دل ها و همه مردم آزاده جهان، اثری دانشین و پراحساس بود که من همینجا از بانیان تولید و اجرای چنین نمایشی کمال تشکر را دارم.

وی ادامه داد: این نمایش در عین حال افشاکننده برخی وجوه رسانه‌ای جهان که درصدد ایجاد هجمه به جریان و محور مقاومت در منطقه هستند نیز بود و در فرازی از آن نیز به جهات انسانی و نظامی سردار شهید نیز می پردازد و به طور کلی باید گفت که این نمایش روایتگری صادق از فراز و فرودهای زندگی این سردار بزرگ اسلام بود و سیر تعالی و شخصیت روحانی او را در مسیر زندگی پرتلاطمی که داشت نمایان می‌ساخت. 

رئیس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف  قوه قضائیه تصریح کرد: از این منظر نباید دفاع مقدس را به مثابه یک جنگ مورد نظر داشت بلکه این دفاع هشت ساله در حقیقت مکتبی انسان ساز است و تماشای این نمایش مرا به یاد خاطره ای انداخت که سال ها قبل از محضر مقام معظم رهبری نقل قول شده بود.

صادقی افزود: تصور می کنم صحبتی که در آن دیدار و در محضر معظم له مطرح شده بود در مورد شهید بزرگوار سید مرتضی آوینی بوده است، زمانی که فردی برای آنکه شخصیت سید شهدای اهل قلم را در نزدی ایشان مخدوش و خراب کند عکس هایی از دوران پیش از انقلاب وی را نشان می دهد و رهبر معظم انقلاب برخلاف انتظار آنها نقل به این مضمون می گویند که واقعاً این گذشته شهید آوینی بوده است؟ اگر اینگونه باشد که میزان ارادت من به او چندین برابر شده است.

وی در پایان تأکید کرد: ذکر این خاطره ما را به این موضوع متوجه می سازد که دفاع مقدس واقعاً برای بسیاری از افراد با برکات زیادی همراه بوده است و صرف نظر از صحنه نبرد و جنگ نرم موجب تعالی روحانی افرادی همچون شهید آوینی و مشخصاً شهید سلیمانی شده است به شکلی که او در صحنه جنگ تمام عیاری که در همه آنها حضوری پررنگ و مجدانه داشته است اما از وجوه عرفانی و انسانی نیز غافل نشده و حتی پاسخ دختربچه ای را در همان میانه جنگ نیز می دهد که این نمایش به احسن وجه این صحنه را نیز بازنمایی کرده و بسیار تأثیرگذار بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول